Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
7,6
Utmärkt

  • Vackert renoverat hotell
  • Gratis solstolar och parasoller på Alaya Beach Bar
  • Den populära Xi-Beach precis utanför dörren

Hotel Argile är ett perfekt hotell som ligger i en ren och oförstörd miljö med nyrenoverade rum.

Här kommer du att kunna varva ner i lugn och ro, långt bort från allt liv och rörelse. Den vackra rödbruna Xi-stranden ligger precis utanför dörren, så du kan börja dagen med en lång promenad längs stranden följt av en utsökt frukost. Det finns en padelbana och ett utegym att tillgå.

Oavsett om du tillbringar dagen vid poolen eller ger dig ut med hyrbilen, står den trevliga personalen redo att servera ännu en läcker middagsbuffé på kvällen. Det finns också mycket att äta och dricka däremellan, tack vare all-inclusive-programmet.

Rumstyp

Dubbelrum A för eget bruk
för 1 person
  • yta cirka 22m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering, från kl. 12:00 till 23:00 och 12:00 till 23:00 (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum A klassiskt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering, från kl. 12:00 till 23:00 och 12:00 till 23:00 (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum B superior
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum C delad pool
för 2 till 3 personer
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering, från kl. 12:00 till 23:00 och 12:00 till 23:00 (kan justeras)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Familjerum A klassiskt
för 4 personer
  • yta cirka 22m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 4 sovplatser (1 bäddsoffa med 2 bäddar; 2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön

Måltider

All inclusive

All inclusive:

Alla måltider i bufféstil

* Frukost 7.30 - 10.30

* Lunch 13.00 - 15.00

* Snacks 11.00 - 18.00 (varma och kalla snacks, glass, kakor, kex, säsongens frukt)

* Snacks 12.30 - 16.00 (buffé med pita gyro, varmkorv, pizza, sallader)

* Middag 19.00 - 21.30

* Lokala (alkoholhaltiga och alkoholfria) drycker 10.00 - 23.00

 

Ultra all inclusive:

Alla måltider i bufféstil

* Tidig frukost 06.30 - 07.30 (på begäran)

* Frukost 7.30 - 10.30

* Sen frukost 10.30 - 11.00

* Lunch 13.00 - 15.00

* Snacks 11.00 - 18.00 (varma och kalla snacks, glass, kakor, kex, säsongens frukt)

* Snacks 13.00 - 16.00 (utvald à la carte-meny)

* Middag 19.00 - 21.30

* Lokala (alkoholhaltiga och alkoholfria) drycker 10.00 - 23.00

Ultra all-inclusive

All inclusive:

Alla måltider i bufféstil

* Frukost 7.30 - 10.30

* Lunch 13.00 - 15.00

* Snacks 11.00 - 18.00 (varma och kalla snacks, glass, kakor, kex, säsongens frukt)

* Snacks 12.30 - 16.00 (buffé med pita gyro, varmkorv, pizza, sallader)

* Middag 19.00 - 21.30

* Lokala (alkoholhaltiga och alkoholfria) drycker 10.00 - 23.00

 

Ultra all inclusive:

Alla måltider i bufféstil

* Tidig frukost 06.30 - 07.30 (på begäran)

* Frukost 7.30 - 10.30

* Sen frukost 10.30 - 11.00

* Lunch 13.00 - 15.00

* Snacks 11.00 - 18.00 (varma och kalla snacks, glass, kakor, kex, säsongens frukt)

* Snacks 13.00 - 16.00 (utvald à la carte-meny)

* Middag 19.00 - 21.30

* Lokala (alkoholhaltiga och alkoholfria) drycker 10.00 - 23.00

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 197
  • våningar: 2
  • barnvänligt
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet; vid receptionen)
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • läkarservice
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (2) (med luftkonditionering), á la carte-restaurang (mot betalning), bufférestaurang, snackbar
  • barer: bar 2, poolbar
För barn
  • basket (mot betalning)
  • biljard (mot betalning)
  • tennisbana (kostnad ca 5,00 euro per timme)
  • padelbana (mot betalning)
  • bordtennis
  • volleyboll
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (1)(delvis separerad)
  • utomhuspool (1)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Sport och underhållning
  • basket (mot betalning)
  • biljard (mot betalning)
  • tennisbana (kostnad ca 5,00 euro per timme)
  • padelbana (mot betalning)
  • bordtennis
  • volleyboll
7.6
Utmärkt
Utifrån 29 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,6
Utmärkt Utifrån 29 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
6,8
Barnvänlighet
8,2
Städning
7,1
Prisvärt
7,5
Faciliteter
7,6
Boendet i allmänhet
7,8
Rum / lägenhet
7,4
Läge
7,7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kefalonia

Upptäck Kefalonia

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 50 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 7 km, lixouri är ca 8 km
Avstånd till flygplats ca 40 km
Avstånd till busshållplats ca 10 m
Avstånd till uttagsautomat ca 50 m
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Närmaste apotek ca 7 km
Närmaste läkare ca 7 km
Närmaste sjukhus ca 7 km
Observera

*De foto van het aquapark is ontworpen op de computer (artist impressions). Zodra het aquapark klaar is, wordt de foto vervangen voor een echte foto.

*Gratis ligbedden en parasols bij Alaya Beachbar twv €20 per set per dag

Flygresan
Flygresan

Du flyger till Kefalonia. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 15 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Lassi - ca 15 minuter

Argostoli - ca 15 minuter

Svoronata - ca 15 minuter

Keramies - ca 15 minuter

Minia - ca 15 minuter

Fanari - ca 20 minuter

Trapezaki - ca 30 minuter

Klismata - ca 30 minuter

Lourdas - ca 35 minuter

Karavados - ca 35 minuter

Farsa - ca 45 minuter

Katelios - ca 60 minuter

Skala - ca 75 minuter

Agia Efimia - ca 75 minuter

Magganos - ca 90 minuter

Xi Beach - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart) 

Mega Lakos - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Vrahinari - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Kounoupetra - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Lixouri - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Sunwebs klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland