8,3

  • Mycket gästvänliga ägare
  • Vänlig och personlig atmosfär
  • Trevligt poolområde

Adam's Hotel är ett charmigt hotell i Parga där grekisk gästfrihet är av största vikt. Du kommer att få ett varmt välkomnande direkt vid ankomsten och den vänliga personalen kommer att finnas där för dig under hela din vistelse.

Grekisk gästfrihet väntar dig också i The Olive Tree, restaurangen på Adam's Hotel. Här serveras traditionella maträtter med en twist. Ingredienserna är färska och lokala och örterna och olivoljan kommer till och med från hotellägarens egna trädgård.

Rumstyp

Dubbelrum deluxe (Pool and/or Garden View)
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Juniorsvit (Pool and/or Garden and/or Sea View)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Svit
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år

Måltider

Frukost

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 51
  • våningar: 2
  • byggnader: 4
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (3)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • frukostrum
  • gemensamt tv-område
  • bibliotek
  • anslutningsbuss ( till centrum 3 gånger per dag, mot betalning; till stranden 3 gånger per dag, mot betalning)
  • parkeringsplats
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (endast på bottenvåningen, rullstolsanpassat, anpassat badrum)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa (kostnadsfritt)
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i centrum)
  • bageri (i centrum)
  • souvenirbutik (i centrum)
  • diverse affärer (i centrum)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • barnstol på rummet: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • barnstol i restaurangen: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • handduksservice: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: á la carte-restaurang
  • barer: pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (1, öppen från 07:00 - 19:00 och <3-time> - <4-time>, 12 m2)(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (öppen från 07:00 - 19:00 och <3-time> - <4-time>, 12 m lång och 7 m bred)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
Avkoppling och wellness
  • jacuzzi (mot betalning, kostar ca 45,00euro för 30 minuter) inomhus uppvärmd
  • bastu (mot betalning, kostar ca 45,00euro för 30 minuter)
  • gym (kostnadsfritt)
8.3
Utifrån 11 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,3
Utifrån 11 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
-
Barn
9
Renlighet
7,8
Prisvärdigt
8,3
Faciliteter
8,6
Semester
8,7
Boende
7,1
Läge
8,7
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Epirus Parga

Upptäck Epirus (Parga)

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 900 m (kiselstenstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: ca 900 m
Avstånd till gamla stadskärnan ca 1,2 km
Avstånd till flygplats Aktio Airport(PVK) ca 63 km
Avstånd till busshållplats ca 400 m
Avstånd till uttagsautomat ca 400 m
Närmaste butiker ca 400 m
Närmaste kiosk ca 400 m
Närmaste restaurang ca 400 m
Närmaste apotek ca 1,2 km
På en huvudgata
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Preveza. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är ungefär enligt följande:

Ammoudia - ca 45 minuter

Vrachos - ca 45 minuter

Parga - ca 105 minuter

Privata transfern

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Sunwebs klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland
Välj rumstyp

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.