Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
7,2
Utmärkt

  • Promenadavstånd till den vackra bukten
  • Avkoppling vid poolen
  • Fint centrum nästan runt hörnet

Hotel Exotica & Spa by Zante Plaza har ett perfekt läge i den vackra staden Kalamaki. Du kan promenera direkt till stranden i den vackra viken där bottnen sluttar mjukt ner i havet. Om du är ute efter bra butiker eller restauranger är det också här du ska vara, eftersom den mysiga huvudgatan ligger precis i närheten.

Naturligtvis kan du också njuta av dina semesterdagar på hotellet. Simma i den uppfriskande poolen, koppla av på en solsäng på terrassen och njut av den utsökta maten som tillagas åt dig varje dag. Glöm inte att skåla med din favoritdrink i poolbaren. Det kommer att bli en underbar semester!

Rumstyp

Dubbelrum standard (Standard Room)
för 2 till 3 personer
  • renoverade rum renoverades 2017
  • yta cirka 18m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykjärn
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum superior
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 21m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykjärn
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

Måltider

All inclusive

* Frukost 08:00 - 10:30

* Lunch 12:30 - 14:00

* Snacks i poolens snackbar 11:00 - 12:00 och 15:00 - 17:15

* Middag kl 19:00 - 21:00

* Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker i Pool Snack Bar 10:00 - 23:00

Lunchpaket på begäran

Vissa kostbehov kan tillgodoses

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 123
  • våningar: 3
  • byggnader: 8
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • ingen hiss
  • lobby
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: lobbybar, pool/snackbar
För barn
  • cykeluthyrning (mot betalning)
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 20,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • handduksservice: cirka 2,50 euro per styck per växel (betalas lokalt)
  • deposition för handduksservice: cirka 10,00 euro per styck (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (1)(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (2, öppen från 10:00 - 18:30 och <3-time> - <4-time>)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
Avkoppling och wellness
  • spa med (kostar ca 10,00euro för 90 minuter): bastu, turkiskt ångbad, jacuzzi inomhus uppvärmd, massage (mot betalning), skönhetsbehandlingar (mot betalning)
Sport och underhållning
  • cykeluthyrning (mot betalning)
7.2
Utmärkt
Utifrån 15 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,2
Utmärkt Utifrån 15 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9
Barnvänlighet
6,5
Städning
6,7
Prisvärt
6,8
Faciliteter
6,5
Boendet i allmänhet
6,5
Rum / lägenhet
8,5
Läge
8,6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Zakynthos

Upptäck Zakynthos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 400 m (sandstrand, strandstol)
Avstånd till centrum: ca 80 m
Avstånd till flygplats ca 3 km
Avstånd till busshållplats ca 60 m: till Laganas & Zakynthos town
Avstånd till uttagsautomat ca 80 m
Närmaste butiker ca 50 m
Närmaste kiosk ca 10 m
Närmaste restaurang ca 10 m
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Zakynthos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Kalamaki, Argassi och Laganas - ca 20 minuter

Agios Sostis - ca 25 minuter

Tsilivi - ca 30 minuter

Zakynthos stad - ca 45 minuter

Limni, Gerekas och Kipseli - ca 50 minuter

Vassilikos - ca 60 minuter

Alykes - ca 80 minuter

Alykanas - ca 80 minuter

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland
Välj rumstyp

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.