9,2
Utmärkt

  • Idylliskt hotell med en vacker trädgård
  • Modern inredning med traditionella inslag
  • En unik plats med stil och komfort

Charmigt boutique hotell i Afitos

Achtis Hotel  är ett trivsamt hotell som är beläget i utkanten av charmiga Afitos och är omgivet av en grönskande trädgård. Bakom grinden hittar du ett dolt paradis: en grönskande trädgård med vattenspel, ankor och påfåglar där du kan koppla av helt och hållet. Här på Achtis Hotel bor du i något utav de 35 lyxiga rummen eller sviter, alla med en unik inredning och karaktär. Moderna möbler kombineras med traditionella material som trä och sten, och raffinerade detaljer skapar en varm och mysig atmosfär.

Strand & pool

Koppla av på en solstol i skuggan av träden eller i solen vid poolkanten medans du tar ett dopp då och då. Den fina sandstranden når du inom en kort promenad från hotellet där du kan njuta av skön havsbris med svalkande dopp i havet. 

Mat & dryck

Starta morgonen med en välsmakande frukost innan du packar din strandväska för dagen. I hotellets restaurang kan du avnjuta grekiska måltider med färska råvaror. Det finns alltid något gott på menyn att välja! På kvällen kan du njuta av en drink i den stämningsfulla baren, som omges av poolbelysning. Särskilda kvällar anordnas regelbundet på hotellet, till exempel en grillfest eller grekisk kväll.

Omgivningarna

Afitos är känt för sin traditionella atmosfär med smala gator, små butiker och mysiga tavernor/restauranger och caféer.

Boutique

Boutique hotell är trendiga, moderna och atmosfäriskt inredda. Dessutom ligger de väldigt attraktivt! På nolltid tar du dig till en mysig restaurang, ett café eller någon av områdets trevliga butiker. Semestra i stil på en bra adress.

Rumstyp

Dubbelrum
för 2 personer
  • yta cirka 25m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: bord
  • nespresso kaffemaskin
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vattenkokare
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Familjerum 1 rum
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 11 år
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler: bord
  • nespresso kaffemaskin
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vattenkokare
  • vardagsrum: 4 sovplatser (1 dubbelsäng; 2 enkla bäddsoffor)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
Familjerum 2 rum
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 45m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin
  • minibar (tom)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 bäddsoffa med 2 bäddar)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Juniorsvit
för 2 personer
  • yta cirka 38m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum med: jacuzzi, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Svit superior
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 41m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong (2) med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • vardagsrum: 4 sovplatser (1 dubbelsäng; 1 bäddsoffa med 2 bäddar), sitthörna
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: jacuzzi, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Trepersonersrum
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 30m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • terrass med utemöbler
  • nespresso kaffemaskin
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vattenkokare
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön

Måltider

Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • totalt antal rum / lägenheter 35
  • våningar: 2
  • byggnader: 2
  • klassificering: lyx
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: bar, pool/snackbar
  • roomservice
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 7 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • barnstol på rummet: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: bar, pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 10,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) , utemöbler (kostnadsfritt): bord)
Avkoppling och wellness
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage
9.2
Utmärkt
Utifrån 26 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

9,2
Utmärkt Utifrån 26 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9,5
Barnvänlighet
9,5
Städning
8,8
Prisvärt
9,3
Faciliteter
9,5
Boendet i allmänhet
9,1
Rum / lägenhet
8,7
Läge
9,7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Chalkidiki

Upptäck Halkidiki

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 700 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 200 m
Avstånd till flygplats ca 80 km
Avstånd till busshållplats ca 150 m
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste butiker ca 200 m
Närmaste kiosk ca 200 m
Närmaste restaurang ca 200 m
Lugnt läge
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Thessaloniki. Denna flygning tar ca 3 timmar och 25 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Nea Moudania - cirka 45 minuter

Nea Potidea - cirka 50 minuter

Kriopigi - cirka 95 minuter

Sani Beach - cirka 80 minuter

Kalithea - cirka 90 minuter

Metamorfosi - cirka 80 minuter

Hanioti - ca 105 minuter, minst 2 timmar under högsäsong på grund av tung trafik på vägen.

Gerakini - ca 70 minuter

Pefkohori - cirka 105 minuter, under högsäsong mer än 2 timmar på grund av tung trafik på vägen.

Neos Marmaras - ca 115 minuter

Afitos - ca 90 minuter

Polichrono - ca 100 minuter

Ouranoupoli - ca 105 minuter

Viktig information om du bokar transfer: Halkidiki är ett vidsträckt område, vilket innebär att du kan behöva vänta på gäster som anländer med ett annat flyg. En transferbuss avgår från Thessaloniki till korsningspunkten ovanför Kassandra-halvön. Här delar sig transferbussen, en buss fortsätter till platserna på Kassandra och den andra bussen kör till platserna på Sithonia och Athos.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.