Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
8,1
Utmärkt

  • Strand på gångavstånd
  • Familjehotell med mysig atmosfär
  • Pool

Från det mysiga familjehotellet Anna Maria Paradise når du den vackra klapperstensstranden Pefkohori efter en kort promenad. Besök gärna den trevliga boulevarden Pefkohori, här finns det gott om underhållning för unga och gamla. Du kan också ta dig längre bort och gå till centrum, där det finns gott om trevliga butiker och restauranger. Även om Halkidiki är ett vackert resmål att utforska, är hotellet också ett trevligt ställe att koppla av på. Rummen är moderna och bekvämt inredda. Det finns en trevlig pool och en poolbar, så att du kan beställa en god drink medan du njuter av solen.

Rumstyp

Dubbelrum deluxe
för 2 personer
  • yta cirka 25m²
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum superior
för 2 personer
  • yta cirka 23m²
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum 1 rum havsutsikt
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 11 år
yta cirka 28m²
Familjerum 1 rum trädgårdsutsikt
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 28m²
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön
Familjerum 2 rum bottenplan (Lower ground floor)
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 33m²
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön
Familjerum 2 rum havsutsikt
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 33m²
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön
Familjerum bungalow lyx
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 40m²
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön

Rumsinformation

Familjerum 2 rum på bottenvåningen (nedre våningen) med utsikt över trädgården ligger på bottenvåningen. Receptionen ligger på första våningen.

Måltider

Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • modernt utrustat
  • barnvänligt
  • reception
  • ingen hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår
  • handdukar ingår
  • städning i rum
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar, poolbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
8.1
Utmärkt
Utifrån 44 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,1
Utmärkt Utifrån 44 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,6
Barnvänlighet
8,5
Städning
8,2
Prisvärt
8,2
Faciliteter
8,3
Boendet i allmänhet
8,2
Rum / lägenhet
7,2
Läge
8,5
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Chalkidiki

Upptäck Chalkidiki

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 250 m (kiselstenstrand)
Avstånd till centrum: ca 1000 m
Avstånd till flygplats ca 90 km
Avstånd till busshållplats ca 100 m
Avstånd till uttagsautomat ca 800 m
Närmaste butiker ca 750 m
Närmaste kiosk ca 750 m
Närmaste restaurang ca 900 m
Närmaste apotek ca 850 m
Närmaste läkare ca 900 m
Närmaste sjukhus ca 25 km
Observera
Ett antal dubbelrum typ A standard har kök.
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Thessaloniki. Denna flygning tar ca 3 timmar och 25 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Nea Moudania - cirka 45 minuter

Nea Potidea - cirka 50 minuter

Kriopigi - cirka 95 minuter

Sani Beach - cirka 80 minuter

Kalithea - cirka 90 minuter

Metamorfosi - cirka 80 minuter

Hanioti - ca 105 minuter, minst 2 timmar under högsäsong på grund av tung trafik på vägen.

Gerakini - ca 70 minuter

Pefkohori - cirka 105 minuter, under högsäsong mer än 2 timmar på grund av tung trafik på vägen.

Neos Marmaras - ca 115 minuter

Afitos - ca 90 minuter

Polichrono - ca 100 minuter

Ouranoupoli - ca 105 minuter

Viktig information om du bokar transfer: Halkidiki är ett vidsträckt område, vilket innebär att du kan behöva vänta på gäster som anländer med ett annat flyg. En transferbuss avgår från Thessaloniki till korsningspunkten ovanför Kassandra-halvön. Här delar sig transferbussen, en buss fortsätter till platserna på Kassandra och den andra bussen kör till platserna på Sithonia och Athos.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland