7,8
Utmärkt

  • I centrum
  • Attraktiva lägenheter
  • Vacker utsikt

Apartments Pigadia Bay är otroligt mysigt och har ett perfekt läge, i centrala Pigadia. Utsikten är fantastisk; man ser över hamnen och boulevarden. Lägenheterna och studiorna är båda fint inredda. Dessutom är du nära mysiga terrasser där du kan uppleva det grekiska köket. Njut av denna vackra destination och återvänd hem med många fina minnen!

Rumstyp

studiolägenhet
för 1 till 2 personer
  • antal bäddar: 2
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (mini)
  • spis (2 gasbrännare)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (kostnadsfritt)
  • radio
  • luftkonditionering (mot betalning; kan arrangeras individuellt: hel dag)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
  • värdeskåp i receptionen: cirka 5,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 5,00 euro per dag (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: på begäran cirka 6,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
  • turistskatt: cirka 0,50 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Trerumslägenhet (2 sovrum)
för 2 till 5 personer
  • antal bäddar: 5
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (mini)
  • spis (2 gasbrännare)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (kostnadsfritt)
  • radio
  • luftkonditionering (mot betalning; kan arrangeras individuellt: hel dag)
  • vardagsrum: 1 sovplats (1 enkelsäng)
  • sovrum: 2 sovrum
  • sovrum 1: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • sovrum 2: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1: bad, dusch, handfat, toalett
  • badrum 2: dusch
  • värdeskåp i receptionen: cirka 5,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 5,00 euro per dag (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: på begäran cirka 6,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
  • turistskatt: cirka 0,50 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Tvårumslägenhet (1 sovrum)
för 2 till 4 personer
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (mini)
  • spis (2 gasbrännare)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (kostnadsfritt)
  • radio
  • luftkonditionering (mot betalning; kan arrangeras individuellt: hel dag)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 1 sovrum
  • sovrum 1: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller två separata sängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett
  • värdeskåp i receptionen: cirka 5,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 5,00 euro per dag (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: på begäran cirka 6,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
  • turistskatt: cirka 0,50 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 nycklar
  • antal rum: antal: 8
  • klassificering: enkel
  • autentiskt atmosfär
  • reception (centralreception)
  • hiss
  • boendet är ej lämpligt för handikappade personer
  • wi-fi i allmänna utrymmen (gratis)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • bagagerum
  • städning i rum 2 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtet
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 0,50 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp i receptionen: cirka 5,00 euro per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 5,00 euro per dag (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: på begäran cirka 6,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)

Måltider

Inga måltider
7.8
Utmärkt
Utifrån 27 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,8
Utmärkt Utifrån 27 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
3,5
Barn
7,5
Renlighet
7,9
Prisvärdigt
6,4
Faciliteter
7,3
Semester
7,2
Boende
9,6
Läge
9
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Karpathos

Upptäck Karpathos

Praktisk information

I området
avstånd till stranden ca 500 m (sandstrand)
i centrum
vid havet (ingen strand)
avstånd till flygplats ca 16 km
avstånd till busshållplats ca 200 m
avstånd till uttagsautomat ca 60 m
närmaste butiker ca 10 m
närmaste kiosk ca 200 m
närmaste restaurang ca 10 m
närmaste apotek ca 100 m
närmaste läkare ca 100 m
Flygresan

Du flyger till Karpathos, detta tar cirka 4 timmar. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av reseledaren eller Sunwebs lokala representant.

Transfer

I bokningsstegen är det möjligt att boka transfer. Transfertiderna från Karpathos är följande:

Amoopi - cirka 30 minuter

Arkasa - cirka 20 minuter

Pigadia och Karpathos stad - cirka 30 till 60 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du rapportera till vår reseguide med din voucher, så hänvisar de dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Flygschema

I händelse av att vi får veta av flygbolaget att en flygning sannolikt inte kommer att ändras, kommer vi att visa flygtiderna på hemsidan när vi gör en bokning. I många fall kan du vid bokning välja mellan olika flygtider, eller mellan ett flyg med tider och ett flyg utan tider. Om avgångstiderna inte visas är de ännu inte kända för oss. Både flygbolaget och Sunweb kommer att göra allt de kan för att inte ändra publicerade tider, men vi kan aldrig garantera detta till 100%. Publicerade flygtider kan därför komma att ändras.

E-biljetter

Sunweb skickar biljetterna senast en vecka före avgång. Observera: 1:a förnamnet och efternamnet, måste stavas på biljetterna som i passet eller på ID-kortet. Om namn är felaktigt skrivna kan du bli nekad att flyga.

För mer information om flyget, såsom bagage och checkning per flygbolag, hänvisar vi till reseinformationen på denna sida .

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Sunwebs klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Läs om vad vi gör för att garantera en trygg och säker semester. Vi följer alltid Utrikesdepartementets reserådgivning för resor till ditt resmål.

Det kan ske förändringar gällande lokala tjänster och anläggningar relaterat till Covid-19, från bokningstidpunkten till avresan. Alla åtgärder kan komma att ändras och därför kan inga rättigheter härledas från dem.