8,6
Utmärkt

  • Trevlig poolbar och härlig pool
  • Den trevliga boulevarden på gångavstånd
  • Möjlighet att äta middag också

Strandnära och stilfullt hotell

Flegra Palace Hotel är omtyckt av par och familjer som uppskattar avslappnad elegans och vällagad mat. Två restauranger och poolbar gör att du kan välja och variera bland rätterna och hotellets grönskande trädgård och stora pool gör att semesterkänslan infinner sig direkt.

Strand & pool

Vid poolen sträcker du ut dig på en solstol och flyttar in under ett parasoll om solen blir för stark. Poolbaren har svalkande kaffedrinkar och cocktails på menyn och bargolvet är av glas så det känns som du sitter i vattnet. För barnen finns separat barnpool och lekplats.

Ner till den långa strandremsan är det cirka 200 meter och väg behöver korsas för att nå den. Sanden är ljus och är en blandning av grov och fin sand och vattnet är klart. I byn Pefkochori finns en strandpromenad med restauranger och caféer.

Omgivningarna

I alla badorter på Kassandra finns ett stort utbud av restauranger, tavernor och caféer. Mataffär finns utanför de större orterna. Kallithea är känt för sitt nöjesliv med många barer och nattklubbar.

Rumstyp

Dubbelrum ekonomi
för 2 personer
  • yta cirka 19m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum komfort
för 2 personer
  • yta cirka 20-25m²
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
Dubbelrum standard
för 2 personer
  • yta cirka 19m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum superior
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 28m²
  • 2 enkla bäddsoffor 190 x 90 cm
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
Enkelrum
för 1 person
  • yta cirka 17m²
  • 1 enkelsäng 190 x 110 cm
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Seniorsvit
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 50m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 dubbel bäddsoffa eller 2 enkla bäddsoffor 190 x 90 cm)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum med: bad, jacuzzi, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
Svit
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 34m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • sovrum
  • rum med anslutande dörr: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor 190 x 90 cm)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön, sminkspegel

Måltider

Halvpension: Frukost och middag exklusive dryck. Middagen serveras i à la carte-restaurangen Ambrosia. Vid en vistelse på minst 5 nätter kan du äta en gång gratis i baren Mare Nostra på stranden, ca 200 meter från hotellet. Restaurangen Mare Nostra är öppen från 8 juni till 15 september.
Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 82
  • byggnader: 7
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet; vid receptionen)
  • lobby
  • restauranger: restaurang (2)
  • barer: bar, poolbar
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 4 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • barnstol i restaurangen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (2)
  • barer: bar, poolbar
För barn
  • bordtennis
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool
  • utomhuspool(solstolar, parasoll)
Avkoppling och wellness
  • spa med: bastu (mot betalning), turkiskt ångbad (mot betalning), swimmingpool (kostnadsfritt), gym (kostnadsfritt), massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • bordtennis
8.6
Utmärkt
Utifrån 55 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,6
Utmärkt Utifrån 55 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7
Barnvänlighet
9
Städning
8,4
Prisvärt
8,7
Faciliteter
8,8
Boendet i allmänhet
8,6
Rum / lägenhet
7,7
Läge
9,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Chalkidiki

Upptäck Halkidiki

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 150 m (kiselstenstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: ca 600 m
Avstånd till flygplats ca 100 km
Avstånd till uttagsautomat ca 600 m
Närmaste butiker ca 400 m
Närmaste kiosk ca 500 m
Närmaste restaurang ca 500 m
Närmaste läkare ca 600 m
Närmaste sjukhus ca 75 km
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Thessaloniki. Denna flygning tar ca 3 timmar och 25 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Nea Moudania - cirka 45 minuter

Nea Potidea - cirka 50 minuter

Kriopigi - cirka 95 minuter

Sani Beach - cirka 80 minuter

Kalithea - cirka 90 minuter

Metamorfosi - cirka 80 minuter

Hanioti - ca 105 minuter, minst 2 timmar under högsäsong på grund av tung trafik på vägen.

Gerakini - ca 70 minuter

Pefkohori - cirka 105 minuter, under högsäsong mer än 2 timmar på grund av tung trafik på vägen.

Neos Marmaras - ca 115 minuter

Afitos - ca 90 minuter

Polichrono - ca 100 minuter

Ouranoupoli - ca 105 minuter

Viktig information om du bokar transfer: Halkidiki är ett vidsträckt område, vilket innebär att du kan behöva vänta på gäster som anländer med ett annat flyg. En transferbuss avgår från Thessaloniki till korsningspunkten ovanför Kassandra-halvön. Här delar sig transferbussen, en buss fortsätter till platserna på Kassandra och den andra bussen kör till platserna på Sithonia och Athos.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.