7,2
Mycket bra

  • Vid centrum
  • Inom gångavstånd från Kleopatrastranden
  • Modernt hotell

All inclusive med bra läge och vattenrutschkana

Familjen som vill bo med bra läge i Alanya kommer trivas här. Barnen kan plaska runt i poolen och ha kul i vattenrutschkanan, medan de vuxna njuter av den lugnare poolen eller tar en kort promenad till den vackra Kleopatrastranden. Här får hela familjen en avslappnande semester, där alla måltider ingår för en bekymmersfri upplevelse.

Strand & pool

I det ena poolområdet kan barnen leka och plaska för fullt, åka i någon av de tre vattenrutschkanorna eller svalka sig i den mindre barnpoolen. Det andra poolområdet bjuder på en lugnare atmosfär – perfekt för dig som vill koppla av med en favoritbok på en solstol. När hungern smyger sig på finns både pool- och snackbar nära till hands.

Vill du skämma bort dig själv? Besök hotellets turkiska bad och spa för en stunds extra omvårdnad. Om du föredrar att hålla dig aktiv erbjuder gymmet allt du behöver för ett träningspass.

Populära Kleopatrastranden ligger på bekvämt promenadavstånd (vägen måste korsas). Här möts du av en lång, bred sandstrand med kristallklart vatten som bjuder in till ett svalkande dopp. Sanden är något grovkornig, och solstolar med parasoller står uppradade för din bekvämlighet. Längs stranden finns mängder av matställen där du kan smaka på det lokala köket. För den äventyrslystne finns ett brett utbud av spännande vattenaktiviteter att prova på.

Mat & dryck

Läckra bufféer står uppdukade tre gånger om dagen i hotellets restaurang. Kring poolen serveras du varma och kalla drycker, vad som passar bäst för stunden. I lobbybaren sitter du och tar en cocktail efter middagen. Vissa kvällar finns kvällsunderhållning med dans och musik.

Omgivningarna

I Alanya finns ett myller av restauranger och barer. Här äter du genuint turkiskt men även internationellt, du hittar tapasbarer, grillrestauranger, hamburgerkedjor och en mängd kaféer. Behöver du handla frukostmat eller annat i matväg så finns det mataffärer i utkanten av centrum.

Rumstyp

Dubbelrum annex
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 25m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng (separata bäddar)
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum I (Large Room)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 30m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng (separata bäddar)
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum II annex (Large Room Annexe)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 38m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng (separata bäddar)
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 25m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng (separata bäddar)
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum annex
för 1 person
  • yta cirka 25m²
  • 1 enkelsäng
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard
för 1 person
  • yta cirka 25m²
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé

* Frukost 07:30 - 10.00

* Sen frukost 10:00 - 10:30

* Lunch 12:30 - 14:00

* Middag 19:00 - 21:00

* Snacks 11.00 - 17.00

* Gozleme & pide 11:00 - 17:00

* Glass 14.00 - 16.00

* Kaffe och kaka 16.30 - 17.30

* Alla lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker från kl. 10.00 - 23:00

* Minibaren är fylld med mineralvatten vid ankomsten och fylls på dagligen.

På hotellet

Bra att veta
  • antal rum: 212
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: bar 3, lobbybar, poolbar
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • läkarservice
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • filtar
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: bar 3, lobbybar, poolbar
För barn
  • bordtennis (kostnadsfritt)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool (2)(delvis separerad, separerad)
  • utomhuspool (2)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenrutschbanor öppen från 10:00 till 12:00 och från 14:00 till 16:00
Avkoppling och wellness
  • gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • bordtennis (kostnadsfritt)
7.2
Mycket bra
Utifrån 25 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,2
Mycket bra Utifrån 25 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
5
Barnvänlighet
6,6
Städning
6,4
Prisvärt
6,5
Faciliteter
7,3
Boendet i allmänhet
7
Rum / lägenhet
7,9
Läge
7,6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden kleopatra beach är ca 150 m (sandstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: ca 1 km
Avstånd till bargata ca 1 km
Närmaste butiker ca 10 m
Närmaste restaurang ca 10 m
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Antalya. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna från Antalya är följande:

Antalya Lara - cirka 30 till 90 minuter

Antalya Kundu - cirka 30 till 95 minuter

Antalya - cirka 30 till 95 minuter

Belek - cirka 45 till 120 minuter

Side - cirka 60 till 120 minuter

Kemer - cirka 90 till 150 minuter

Alanya - cirka 120 till 240 minuter

Transfertider från Gazipasa är som följer:

Alanya - cirka 60 till 120 minuter

Side - cirka 120 till 240 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst 150 dagar vid inresa till Turkiet. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.