8,1
Utmärkt

  • Extraordinär arkitektur
  • Lyxhotell
  • Vackert rev i närheten av hotellet

Ultra all inclusive direkt vid stranden i Lara

Titanic Mardan Palace ligger vid kusten i Lara. Detta eleganta hotell har en vacker och nästan sagolik atmosfär. En fint anlagd grönskande trädgård med en stor fontän ligger framför ingången, och den klassiska interiören skapar också en palatsliknande känsla med stora ljuskronor med högt gyllene tak. Rummen är lika klassiska och lyxigt inredda, med alla moderna bekvämligheter. I det vackra badrummet kan du finna avkoppling med ett marmorbadkar. Om du inte känner för att lämna rummet någon dag erbjuds en butlerservice på detta hotell.

Strand & pool

Med stranden och den stora poolen utanför dörren kan du få mycket avkoppling i och runt vattnet här. Men den mest unika upplevelsen är Swim Reef, där du kan snorkla bland otaliga tropiska fiskar och rockor i ett simulerat rev. För den som söker avkoppling och vill fokusera på sitt välbefinnande är hotellets  hälsocenter att rekommendera. Här erbjuds en oändlig lista av massage och terapier att välja mellan. Du kan också bli bortskämd från topp till tå i hamam - en orientalisk rengöringsritual.

Mat & dryck

På detta fantastiska hotell kan du njuta av måltider på några av de mest eleganta restaurangerna. Inredningen i restaurangerna harmonierar perfekt med hotellets stil och kökets höga standard. Här hittar du bland annat den mysiga thailändska restaurangen och den klassiska Besiktas-restaurangen, som bjuder på autentiska turkiska smaker.

Restaurangen Aquamarine är något alldeles extra – belägen mitt i den stora poolen, omgiven av fyra imponerande akvarier. Här kan du avnjuta din måltid medan upp till 3 000 fiskar simmar förbi i en unik och magisk atmosfär.

Omgivningarna

I Lara hittar du ett bra utbud av restauranger, butiker, caféer, barer och nattklubbar.

Rumstyp

Dubbelrum deluxe
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 11 år)
  • yta cirka 61m²
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, jacuzzi, toalett, hårfön
Dubbelrum I premium (Pool or Side Seaview)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 11 år)
  • yta cirka 42-48m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad och dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum premium
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 11 år)
  • yta cirka 42-48m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad och dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard (Classic Room)
för 2 personer
  • yta cirka 28m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön
Enkelrum I premium (Pool or Side Seaview)
för 1 person
  • yta cirka 42-48m²
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad och dusch, toalett, hårfön
Enkelrum premium
för 1 person
  • yta cirka 42-48m²
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad och dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard (Classic Room)
för 1 person
  • yta cirka 28m²
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, toalett, hårfön
Familjerum premium
för 3 till 5 personer max. 4 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 70m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv 2 (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, toalett, hårfön
  • badrum 2: dusch, toalett, hårfön
Familjerum standard
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 55-60m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv 2 (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, toalett, hårfön
Svit duplex poolutsikt (Swim Up)
för 3 till 5 personer max. 4 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 90m²
  • antal bäddar: 4
  • terrass med utemöbler: stolar, solstolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv 2 (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar), första våningen
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng), andra våningen
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1: bad och dusch, toalett, hårfön
  • badrum 2: dusch, toalett, hårfön

Måltider

Ultra all-inclusive

Alla måltider i bufféstil

* Frukost 08.00 - 10.00.

* Kaffe och kakor 10.00 - 22.00

* Glass 12.30 - 18.00

* Konditori 10.00 - 22.00

* Lunch 12.30 - 14.30

* Snacks 12.30 - 16.00

* Middag 19.00-21.30

* Midnattssnacks 24.00

* Lokala alkoholfria och alkoholhaltiga drycker dygnet runt

* Minibar fylls på dagligen med vatten, läskedrycker, juice och öl.

Det finns flera à la carte-restauranger: grekisk, grill, asiatisk, fisk, indisk, italiensk och turkisk. Reservationer är obligatoriska och avgiftsbelagda.

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: ingen klassificering
  • antal rum: 543
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (22)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (7) (mot betalning, bokning krävs), italiensk restaurang (mot betalning, bokning krävs), fisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), grillrestaurang (mot betalning, bokning krävs)
  • barer: bar 5, lobbybar, vitaminbar, poolbar
  • roomservice (mot betalning)
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat, anpassat badrum)
  • läkarservice
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • tvättfaciliteter: tvättservice: mot betalning
  • diverse affärer (på boendet)
  • diskotek (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (7) (mot betalning, bokning krävs), italiensk restaurang (mot betalning, bokning krävs), fisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), grillrestaurang (mot betalning, bokning krävs)
  • barer: bar 5, lobbybar, vitaminbar, poolbar
För barn
  • spelrum (kostnadsfritt)
  • biljard (kostnadsfritt)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (2) (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • bowlingbana (kostnadsfritt)
  • dykning (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn under dagen, på kvällen, underhållning för vuxna under dagen, på kvällen
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool(sötvatten, uppvärmd, solstolar (kostnadsfritt) )
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool (1)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • spa med: bastu (kostnadsfritt), hamam-behandlingar (mot betalning), jacuzzi, gym (kostnadsfritt), massage (mot betalning), skönhetsbehandlingar (mot betalning)
  • hamam (fri tillgång): hamam-behandlingar (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum (kostnadsfritt)
  • biljard (kostnadsfritt)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (2) (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • bowlingbana (kostnadsfritt)
  • dykning (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn under dagen, på kvällen, underhållning för vuxna under dagen, på kvällen
8.1
Utmärkt
Utifrån 3 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,1
Utmärkt Utifrån 3 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,3
Städning
7,7
Prisvärt
7
Faciliteter
8
Boendet i allmänhet
8,3
Rum / lägenhet
7,3
Läge
10
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: antalya är ca 25 km, kundu är ca 5 km
Avstånd till bargata ca 5 km
Närmaste butiker ca 5 km
Närmaste restaurang ca 5 km
Observera
Under vintermånaderna kan vissa anläggningar vara stängda och all-inclusive-programmet och tjänsterna kan vara något mer begränsade.
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Antalya. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna från Antalya är följande:

Antalya Lara - cirka 30 till 90 minuter

Antalya Kundu - cirka 30 till 95 minuter

Antalya - cirka 30 till 95 minuter

Belek - cirka 45 till 120 minuter

Side - cirka 60 till 120 minuter

Kemer - cirka 90 till 150 minuter

Alanya - cirka 120 till 240 minuter

Transfertider från Gazipasa är som följer:

Alanya - cirka 60 till 120 minuter

Side - cirka 120 till 240 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst 150 dagar vid inresa till Turkiet. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.