För semestern
Om ditt klagomål gäller Sunweb eller bokningsprocessen kan du skicka in det till oss via kontaktformulär.
Observera att vårt kontaktformulär tyvärr inte fungerar för tillfället. Vi ber dig istället skicka ett e-postmeddelande till info@sunweb.se.
Efter mottagande av ett klagomål före avresa skickar vi en bekräftelse på mottagande med en behandlingstid på 1 dag. Beroende på typ av kommentar kan det hända att vi behöver mer tid för att ge ett lämpligt svar. I så fall får du alltid en substantiell respons från oss inom 2 veckor efter mottagandet av ditt klagomål. Vi tar självklart hänsyn till din avresedatum.
Under semestern
Om du har ett klagomål om din semester med Sunweb måste du först kontakta Sunweb-guiden på din destination. Kontrollera dina resehandlingar för att hitta deras kontaktuppgifter. Om du inte är nöjd med ditt boende på något sätt ska du förutom att kontakta din Sunweb-guide också omedelbart anmäla detta till receptionen på ditt boende. Vår guide är redo för dig att lösa dina klagomål på destinationen. Tack vare detta tillvägagångssätt är det oftast möjligt att omedelbart lösa ditt klagomål enligt dina önskemål. Efteråt, när du kommer hem, är det naturligtvis inte längre möjligt att lösa problemet.
Om ditt klagomål inte har behandlats på ett sätt som tillfredsställer dig är det viktigt att du fyller i ett kundservice formulär hos vår guide.
Efter semestern
Om ditt klagomål inte har lösts under din semester, skicka då en kopia av ditt kundservice formulär, tillsammans med en skriftlig motivering till oss via kontaktformulär..
Sunweb måste få detta senast inom två månader efter att din semester har avslutats. Det räcker inte att skicka in kundservice formuläret utan ytterligare bevis för att hantera ditt klagomål. När vi har mottagit formuläret och motiveringen skickar vi dig en bekräftelse.
Klagomål kan skickas via vårt kontaktformulär eller per post, se adressen nedan
Airtours
Birger Jarlsgatan 64
114 29 Stockholm
Sverige
Observera att vårt kontaktformulär tyvärr inte fungerar för tillfället. Vi ber dig istället skicka ett e-postmeddelande till kundservice@sunweb.se.
Tänk på att klagomål som inte har rapporterats på plats inte kan åtgärdas.
Om ditt klagomål gäller Sunweb eller upprättandet av bokningen kan du lämna in ditt klagomål via kontaktformuläret på hemsidan. Efter mottagandet av klagomålet, före avresan, skickar vi inget mottagningsbevis. Detta beror på att vi inom 4 veckor, eller tidigare vid tidigare avgångar, vill behandla ditt klagomål.
Vid gränsöverskridande tvister kan du också vända dig till EU:s plattform för tvistlösning online via den här länken.
På sunweb.se använder vi cookies. Det är små textfiler som automatiskt lagras i din webbläsare när du besöker vår webbplats. Vi använder funktionella- och analytiska cookies som standard. Dessa säkerställer att hemsidan fungerar korrekt och optimalt. Med din tillåtelse använder vi även marknadsförings-cookies, dessa låter oss analyserar vår marknadsföring och anpassar våra erbjudanden.Med ditt godkännande använder vi på Sunweb marknadsföringscookies, med vilka vi analyserar vår marknadsföring och anpassar våra erbjudanden. Genom att placera första- och tredjepartscookies kan vi och andra parter spåra ditt internetbeteende för att göra vårt innehåll och våra annonser mer relevanta för dig.
Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du användning av alla marknadsföringscookies. Om du klickar på "Avvisa" kommer inga marknadsförings-cookies att placeras i din webbläsare. Du kan när som helst ändra dina inställningar eller återkalla ditt samtycke. Ändra inställningar för cookies eller läs Sunwebs cookiepolicy. På denna sida, du hittar den kompletta listan över cookies som används på vår webbplats.
Marknadsförings-cookies (första- och tredjepartscookies) används för att samla in information om dina besök och klick på Sunwebs och tredje parters webbplatser. Med denna information kan vi visa dig relevanta, personliga annonser eller erbjudanden. Dessutom gör dessa cookies det möjligt för oss att mäta effektiviteten av våra reklamkampanjer och se till att antalet gånger du ser en annons begränsas.
Marknadsförings-cookies gör det möjligt för dig att gilla eller dela innehåll på sociala medieplattformar som Facebook och Twitter. Dessa plattformar kan också använda informationen från marknadsförings-cookies för sina egna syften.