8,5
Utmärkt

  • Lyxhotell
  • Grönskande trädgård
  • Stranden inom gångavstånd

Strandnära och trevligt poolområde

Vila Gale Lagos är ett trevligt hotell dit både barnfamiljer och vuxna kommer för att njuta av sin semester. Hotellet ligger i lugna, natursköna omgivningar och bara några minuters promenad till en av de vackra gyllene sandstränderna som Algarve är så känd för. Samtidigt har du bara 2 kilometer till den charmiga staden Lagos, där du kan spendera många trevliga timmar med att promenera runt i stadens mysiga centrum.

De moderna rummen bidrar också till känslan av komfort; de är utrustade med rymliga (walk-in) duschar för en avkopplande start på dagen.

Strand & pool

Den stora trädgården som omger hotellet är full av medelhavsfruktträd som granatäpplen, citroner och apelsiner, vilket skapar en härlig atmosfär. Koppla av vid det härliga poolområdet som bjuder in till avkoppling i solen med svalkande dopp. När hungern gör sig påmind kan du besöka pizzerian bredvid huvudpoolen. För barnen finns en liten lekplats och en separat barnpool med små vattenrutschbanor. Barnen kan också leka i hotellets barnklubb där det arrangeras roliga aktiviteter (talar ej svenska).

Sandstranden ligger några få steg ifrån ditt boende. Njut av havet och salta dopp samt fina stranddagar när du känner att du vill variera dina bad i poolen.

Hotellets många anläggningar inkluderar en fin wellness-avdelning där du kan skämma bort dig själv. Vill du vara aktiv under semestern finns det både gym och tennisbanor.

Mat & dryck

Din semester på Vila Gale Lagos inkluderar frukost och du kan även boka med halvpension eller all inclusive.

Rumstyp

Dubbelrum havsutsikt D
för 2 till 3 personer
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, bidé, hårfön
Dubbelrum I standard
för 2 personer
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, bidé, hårfön
Dubbelrum II havsutsikt
för 2 personer
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, bidé, hårfön
Dubbelrum standard C
för 2 till 3 personer
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, bidé, hårfön
Enkelrum standard
för 1 person
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, bidé, hårfön
Familjerum 1 rum
för 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)

Måltider

Frukost
Halvpension
All inclusive

Med All Inclusive ingår:

  • Frukost från 07:30 till 10:30
  • Lunch från 12:30 till 14:30
  • Snacks från 10:30 till 18:00
  • Middag från 19:00 till 22:00
  • Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker från 10:30 till 23:00

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 303
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (4)
  • lobby
  • restauranger: restaurang (3)
  • barer: bar 2, poolbar
  • roomservice
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • parkeringsplats
  • parkeringsgarage
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis) (skall anges vid bokning)
  • barnstol på rummet: på begäran (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (3)
  • barer: bar 2, poolbar
För barn
  • tennisbana (utomhus, under dagen mot betalning)
  • volleyboll
  • underhållning, underhållning för barn under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt, underhållning för vuxna under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt
Valbara tillägg
  • plats på parkeringsplats: cirka 10,00 euro per styck per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice (kostnadsfritt)
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • spa med (kostnadsfritt) : bastu, turkiskt ångbad, jacuzzi, swimmingpool, gym, massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • tennisbana (utomhus, under dagen mot betalning)
  • volleyboll
  • underhållning, underhållning för barn under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt, underhållning för vuxna under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt
8.5
Utmärkt
Utifrån 23 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,5
Utmärkt Utifrån 23 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9
Barnvänlighet
8,8
Städning
7,9
Prisvärt
8,6
Faciliteter
8,5
Boendet i allmänhet
8,7
Rum / lägenhet
8,4
Läge
8,5
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Algarvekusten

Upptäck Algarvekusten

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 200 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 2000 m
Avstånd till flygplats ca 85 km
Avstånd till busshållplats ca 3000 m
Avstånd till uttagsautomat ca 2000 m
Närmaste butiker ca 1500 m
Närmaste kiosk ca 2000 m
Närmaste restaurang ca 2000 m
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Algarve (Faro). Flygningen tar cirka 3 timmar och 50 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av värden/värdinnorna eller en lokal Sunweb-representant. Det finns ingen reseledare på följande platser, men de är naturligtvis alltid tillgängliga via telefon (ring/WhatsApp): Praia da Luz, Salema, Loule, Monchique, Montinhos och Lagos.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Quarteira - ca 30 minuter

Olhao - ca 30 minuter

Vilamoura - ca 45 minuter

Olhos d'Agua - ca 45 till 60 minuter

Albufeira - ca 60 till 90 minuter

Praia da Galé / dos Salgados - ca 70 till 90 minuter

Armaçao de Pêra - ca 90 till 120 minuter

Carvoeiro - ca 105 till 120 minuter

Ferragudo - ca 120 minuter

Praia da Rocha - ca 120 till 180 minuter

Praia do Vau - ca 120 till 180 minuter

Alvor - ca 120 till 180 minuter

Lagos - ca 150 till 180 minuter

Praia da Luz - ca 150 till 180 minuter

Santa Luzia Tavira - ca 60 minuter

Tavira - ca 60 minuter

Altura - ca 60 minuter

Monte Gordo - ca 60 till 90 minuter

Mante Rota - ca 60 till 90 minuter

* För små sällskap (mindre än 10 personer) är det möjligt att du kommer att tas till ditt boende med skyttelbuss. Vi försöker sträva efter en maximal väntetid på 45 minuter.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du rapportera till MTS-skrivbordet eller Café Central. Här kommer en Sunweb-guide eller en lokal representant att hänvisa dig till din taxi. En dag före avresa kan du hitta avgångsinformationen i Sunweb-appen. 

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

 

Observera!

 

För Portugal:

I varje bokning måste minst 1 person per rum vara 18 år eller äldre.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Högtider:

I Portugal firar portugiserna följande helgdagar:

- 1 maj Labor Day

- 10 juni av poeten Camoes

- 15 augusti, antagande

- Republikdag 5 oktober

Se mer om Portugal

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.