7,3
Mycket bra

  • För en fantastisk semester
  • Koppla av på terrassen vid poolen
  • Omfattande frukost och utsökt middag

Hotel Vasia Royal är ett elegant och modernt hotell på vackra Kreta. Boendet har allt du behöver för att njuta av underbara dagar i solen. Det finns en pool där du kan ta uppfriskande dopp och en uteservering där du kan beställa en kopp kaffe eller en svalkande drink. I restaurangen kan du njuta av goda måltider både morgon och kväll. Både mat och service är av högsta klass och personalen ser till att du aldrig saknar någonting.

Området runt Vasia Royal är lugnt och Gournes centrum som ligger ca 1 km bort nås smidigt med buss. Här kan du vandra runt på de mysiga gatorna, smaka på grekiska specialiteter och titta i butiker. Området runt Vasia Royal är lugnt och en perfekt utgångspunkt om du till exempel med hyrbil vill utforska närområdet.

Rumstyp

2-personersrum ekonomi
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta ca 18m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kaffe och te faciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (mini)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er), franskspråkiga kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (kan arrangeras individuellt: hel dag)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • turistskatt: ca 3,00 euro per enhet / natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligerad)
  • spjälsäng: (gratis) (anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
2-personersrum för engångsbruk
för 1 person
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kaffe och te faciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (mini)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan arrangeras individuellt: hel dag)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • turistskatt: ca 3,00 euro per enhet / natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligerad)
  • spjälsäng: (gratis) (anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
2-personersrum standard
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta ca 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kaffe och te faciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (mini)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan arrangeras individuellt: hel dag)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • turistskatt: ca 3,00 euro per enhet / natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligerad)
  • spjälsäng: (gratis) (anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
2-personersrum superior
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta ca 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kaffe och te faciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (mini)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan arrangeras individuellt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • turistskatt: ca 3,00 euro per enhet / natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligerad)
  • spjälsäng: (gratis) (anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
juniorsvit sido havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta ca 30m²
  • antal sängar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kaffe och te faciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (mini)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan arrangeras individuellt: hel dag)
  • vardagsrum: 3 sovplatser (1 enkel bäddsoffa; 1 dubbelsäng)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • turistskatt: ca 3,00 euro per enhet / natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligerad)
  • spjälsäng: (gratis) (anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 88
  • våningar: 5
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss huvudbyggnad
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • frukostrum
  • roomservice
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats (vid tillgänglighet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt (betalas kontant eller med kreditkort)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum på hemresedagen
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • livsmedelsaffär (i närområdet)
  • bageri (i centrum)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • diverse affärer (i centrum)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • matplatser: restaurang, snackbar
  • bar: lobbybar, pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: ca 3,00 euro per enhet / natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligerad)
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool (antal 2)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) , utemöbler (gratis): solstolar)
Avkoppling och wellness
  • gym (gratis)

Måltider

Halvpension
7.3
Mycket bra
Utifrån 85 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,3
Mycket bra Utifrån 85 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
5,8
Barn
8,4
Renlighet
7
Prisvärdigt
7,4
Faciliteter
7,4
Semester
8,1
Boende
5
Läge
8
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
avstånd till strand ca 1 km (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
avstånd till centrum: ca 1 km
avstånd till flygplats ca 16 km
avstånd till busshållplats ca 200 m
avstånd till uttagsautomat ca 1 km
närmaste butiker ca 1 km
närmaste kiosk ca 800 m
Närmaste restaurang ca 1 km
närmaste apotek ca 1 km
närmaste läkare ca 2 km
närmaste sjukhus ca 15 km
på en huvudgata
Observera
Chersonisoss med sin mysiga strandpromenad och shoppinggata ligger 10 km bort och Herkalion med all sin kultur och hamn ligger ca 17 km bort. Vasia Royal är ett trevligt hotell som ligger i Gournes. Gournes är egentligen en gata och inte en by med centrum. Det finns bara några lokala butiker i området. Närmaste centrum med affärer och restauranger finns i Heraklion, som ligger 17 kilometer bort. Vi rekommenderar att du hyr en bil under din vistelse.
Flygresan
Flyg och biljetter

Du flyger till Heraklion eller Chania. Flygresan tar ca 3 timmar och 15 minuter från Köpenhamn. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag.

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resedokument ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet och bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Det är möjligt att lägga till en transfer i bokningssteget. Tiderna är följande:

Heraklion - cirka 15 minuter

Ammoudara - cirka 30 minuter

Agia Pelagia - cirka 45 minuter

Fodele - cirka 60 minuter

Kokkini Hani - cirka 20 minuter

Gouves - cirka 35 minuter

Gournes - cirka 30 minuter

Analipsis - ca 45 minuter

Anissaras - cirka 50 minuter

Hersonissos - cirka 50-80 minuter

Koutouloufari - cirka 50-80 minuter

Piskopiano - cirka 50-80 minuter

Stalis - cirka 60-90 minuter

Malia - cirka 60-90 minuter

Sissi - cirka 75-90 minuter

Agios Nikolaos - cirka 120 minuter

Elounda - ca 120 minuter

Transfertiderna från Chania är ungefär följande:

Chania City - cirka 30 minuter

Platanias - cirka 45 minuter

Georgioupolis - cirka 75 minuter

Alla transfertider beror på hur många hotell bussen stannar vid. Detta varierar per transfer.

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Sunwebs klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Läs om vad vi gör för att garantera en trygg och säker semester. Vi följer alltid Utrikesdepartementets reserådgivning för resor till ditt resmål.

Det kan ske förändringar gällande lokala tjänster och anläggningar relaterat till Covid-19, från bokningstidpunkten till avresan. Alla åtgärder kan komma att ändras och därför kan inga rättigheter härledas från dem.