Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
7,7
Utmärkt

  • All Inclusive
  • Vid stranden
  • Fin Trädgård

Annabelle Beach Resort är ett trevlig All Inclusive-hotell där hela familjen kan koppla av och njuta av semestern. Hotellet ligger på stranden och bara 2 km från den händelserika turistorten Hersonissos. På Annabelle Beach Resort bor du i trevliga rum för upp till fyra personer. Rummen ligger i små vitkalkade byggnader som ligger utspridda i hotellets magnifika trädgård med små stigar som sammankopplar dem.

Hotellet har två fina poolområden med pool, solstolar och en barnpool för de yngsta familjemedlemmarna. Hotellet har också en lekplats och en barnklubb (här talas inte svenska). Medan barnen umgås med jämnåriga, kan du spendera lite tid i hotellets spa eller spela tennis.

Din semester på Annabelle Beach är med All Inclusive där du kan njuta av rätter på buffén eller välj en av de utsökta à la carte restaurangerna. Alla måltider, drycker och snacks ingår i priset. Sunweb rekommenderar Annabelle Beach Resort för vuxna och familjer med barn som vill njuta av en avkopplande All Inclusive-semester vid stranden.

Information om rumstyper saknas.

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé

* Frukost från 07:15 till 10:00

* Lunch från 12:30 till 14:00

* Middag  från 18:30 till 21:30

* 3 gånger i veckan temabuffé

* 1 gång per vistelse à la carte-restaurang "Athena" (restaurangen är öppen 5 dagar i veckan från juni till slutet av september, reservation krävs)

* Mellanmål (varmt och kallt) från 11:00 till 17:00

* Kaffe, te och kaka från 16:00 till 17:00

* Lokala (icke-) alkoholhaltiga drycker från 10:00 till 00:00

* Observera: strandbaren är öppen från 15 maj till 20 oktober

7.7
Utmärkt
Utifrån 108 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,7
Utmärkt Utifrån 108 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,8
Barnvänlighet
7,8
Städning
7,2
Prisvärt
7,6
Faciliteter
7,6
Boendet i allmänhet
7,9
Rum / lägenhet
7,7
Läge
8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

Flygresan
Flygresan

Du flyger till Heraklion eller Chania. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Heraklion - ca 15 minuter

Ammoudara - ca 30 minuter

Agia Pelagia - ca 45 minuter

Fodele - ca 60 minuter

Kokkini Hani - ca 20 minuter

Gouves - ca 35 minuter

Gournes - ca 30 minuter

Analipsis - ca 45 minuter

Anissaras - ca 50 minuter

Hersonissos - ca 50 till 80 minuter

Koutouloufari - ca 50 till 80 minuter

Piskopiano - ca 50 till 80 minuter

Stalis - ca 60 till 90 minuter

Malia - ca 60 till 90 minuter

Sissi - ca 75 till 90 minuter

Agios Nikolaos - ca 120 minuter

Elounda - ca 120 minuter

Från Heraklion flygplats:

Bali 45-60 minuter, Panormos 60-90 minuter, Rethymnon 90-120 minuter, Georgioupoulis 120-180 minuter

Från Chania flygplats:

Chania stad - ca 30 minuter

Platanias - ca 45 minuter

Agia Marina- ca 40 minuter

Kato Stalos – ca 40 minuter

Georgioupolis - ca 75 minuter

Rethymno stad - ca 1h, 50 minuter

Rethymno kusten - ca 2 timmar

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

*Alla transfertider beror på antalet hotell som bussen stannar till vid. Detta varierar för varje transfer.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Sunwebs klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland