Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
7,1
Utmärkt

  • All inclusive: maximal njutning!
  • Solstolar vid poolen
  • Sandstranden runt hörnet

På Hotel Tesoro på Zakynthos i Grekland kan du koppla av helt och hållet. Hotellet är modernt och fräscht inrett, vilket återspeglas i de nyrenoverade rummen. Rummen har trä och natursten som garanterar en god natts sömn.

Du kan roa dig i vattnet i de härliga poolerna, varav en är speciellt avsedd för barn. Vill du sola medan barnen roar sig i vattnet? Från din solstol har du god utsikt över allt som händer. För strandälskare finns det också goda nyheter; efter några minuters promenad kan du sätta fötterna i den fina sanden. 

All-inclusive-programmet är verkligen något att glädja sig åt. I bufférestaurangen och i baren (vid poolen) är det ingen brist på utsökt mat och dryck. Sex gånger i veckan hålls också underhållningsshower där du kan luta dig tillbaka och njuta av alla spektakel.

Rumstyp

Dubbelrum
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 24m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 enkel bäddsoffa
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • strykjärn (att låna)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum för eget bruk
för 1 person
  • yta cirka 24m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 enkel bäddsoffa
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • strykjärn (att låna)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

Måltider

All inclusive

*Frukost 07.30-10.00

*Lunch 12.30 - 14.30

*Middag 19.00 - 21.00

*Inkluderade drycker under lunch och middag: vatten, läskedrycker, husets vin och öl.

*Snacks 11:00 - 18:00

*Poolbar 11.00 - 18.00

*Indonesisk bar 18.00-23.00

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 74
  • våningar: 2
  • byggnader: 6
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • lobby
  • restauranger: bufférestaurang, snackbar
  • barer: bar
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (inkluderat i priset)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • handduksservice: (gratis)
  • barnstol i restaurangen: (gratis) (skall anges vid bokning)
Restauranger och barer
  • restauranger: bufférestaurang, snackbar
  • barer: bar
För barn
  • underhållning, underhållning för vuxna 6 gånger per vecka, vid altura, ca 50 m bort under dagen och kvällen kostnadsfritt
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • deposition för handduksservice: cirka 5,00 euro per styck (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (2, öppen från 09:00 - 18:00, ca 60 - 33 m2)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): solstolar)
Sport och underhållning
  • underhållning, underhållning för vuxna 6 gånger per vecka, vid altura, ca 50 m bort under dagen och kvällen kostnadsfritt
7.1
Utmärkt
Utifrån 32 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,1
Utmärkt Utifrån 32 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Ensam
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
3
Barnvänlighet
7,4
Städning
6,4
Prisvärt
6,4
Faciliteter
6,6
Boendet i allmänhet
7,2
Rum / lägenhet
7,5
Läge
7,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Zakynthos

Upptäck Zakynthos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 700 m (sandstrand, solstolar, parasoll)
I centrum
Avstånd till flygplats ca 7 km
Avstånd till busshållplats ca 150 m: till Zakynthos town
Avstånd till uttagsautomat ca 150 m
Närmaste butiker ca 150 m
Närmaste kiosk ca 300 m
Närmaste restaurang ca 150 m
Närmaste apotek ca 500 m
Lugnt läge
På en brant väg
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Zakynthos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Kalamaki, Argassi och Laganas - ca 20 minuter

Agios Sostis - ca 25 minuter

Tsilivi - ca 30 minuter

Zakynthos stad - ca 45 minuter

Limni, Gerekas och Kipseli - ca 50 minuter

Vassilikos - ca 60 minuter

Alykes - ca 80 minuter

Alykanas - ca 80 minuter

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland