7,2

  • All Inclusive
  • Privat strand
  • Vattenpark

Hotel La Blanche Island är ett härligt All Inclusive-hotell med ett utmärkt läge på egen liten halvö utanför den lilla byn Güvercinlik på Turkiets västkust. Oavsett var på hotellet du befinner dig är utsikten över havet och de gröna bergstopparna magnifik. Den lilla halvön är omgiven av en egen privat strand där du kan koppla av i en solstol.

Hotellet har fem olika poolområden att välja mellan och en vattenpark med 10 vattenrutschbanor. Bland hotellets faciliteter finns också en lekplats, en barnklubb för de yngsta (inte på svenska) och en rad sportanläggningar. När du vill koppla av lite extra erbjuds hamam med möjlighet till massage (mot en extra avgift).

Hotellets All Inclusive-program garanterar att du kan njuta av glass, snacks, drycker och massor av gott från buffén hela dagen. Vill du ha lite omväxling kan du också besöka hotellets trevliga à la carte-restauranger. Vi rekommenderar Hotel La Blanche Island speciellt för familjer med barn som söker en underbar semester med All Inclusive med massor av bekvämligheter i lugna natursköna omgivningar.

Rumstyp

Dubbelrum havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 26m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum I superior
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 11 år)
  • yta cirka 26m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum landsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 26m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum swim up-pool
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 55m²
  • 2 enkla bäddsoffor
  • 1 dubbelsäng
  • terrass med utemöbler
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön
  • badrum 2: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum havsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 26m²
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum landsida
för 1 person
  • yta cirka 26m²
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum standard
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 37m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt): stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön

Måltider

Ultra all-inclusive

 Alla måltider serveras som buffé

  •  Frukost från 07:00 till 10:00
  •  Sen frukost från 10:00 till 10:30
  •  Lunch från 12:30 till 14:00
  •  Snacks från 12:00 till 17:00
  •  Kaffe, te och kakor från 11:00 till 00:00
  •  Middag från 19:00 till 21:30
  •  Nattmat från 00:00 till 01:00
  •  Lokala drycker med och utan alkohol dygnet runt
  •  En middag i en av hotellets à la carte-restauranger
  •  Minibar innehåller vatten, läsk och juice. Påfylls dagligen

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 601
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (6)
  • värdeskåp (på rummet)
  • roomservice (mot betalning)
  • gemensamt tv-område
  • läkarservice
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat, anpassat badrum)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 5 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 5 gånger i veckan
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • tvättfaciliteter
  • diskotek (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (9) (bokning krävs), internationell restaurang (mot betalning, bokning krävs), kinesisk restaurang, italiensk restaurang (mot betalning, bokning krävs), mexikansk restaurang (mot betalning, bokning krävs), turkisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), fisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), steak house, snackbar (3)
  • barer: bar 15, lobbybar, vitaminbar, poolbar, strandbar
För barn
  • spelrum (mot betalning)
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • dykning (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen kostnadsfritt
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool(uppvärmd)
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool (5)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenland (vattenrutschbanor (10))
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång): hamam-behandlingar (mot betalning)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • turkiskt ångbad (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum (mot betalning)
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • dykning (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen kostnadsfritt
7.2
Utifrån 6 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,2
Utifrån 6 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
8,3
Barn
6,5
Renlighet
6,8
Prisvärdigt
7,2
Faciliteter
7,2
Semester
6,7
Boende
7,2
Läge
8
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Bodrum halvon

Upptäck Bodrum-halvön

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: guvercinlik är ca 3 km, bodrum är ca 26 km
Närmaste butiker ca 3 km
Närmaste restaurang ca 3 km
Dolmus ( till centrala till bodrum mot betalning)
Flygresan
Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 40 minuter. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtide. när flygtider sätts finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag.

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resedokument ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs- och ankomsttider i lokaltider. Detsamma gäller hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:
  • Bodrum: ca 80 minuter
  • Gündogan, Türkbükü: ca 90 minuter
  • Bitez: ca 70 minuter
  • Didim: ca 100 minuter från BJV-flygplatsen och ca 140 minuter från ADB-flygplatsen.
  • Turgutreis: ca 110 minuter
  • Torba: ca 40 minuter
  • Guvercinlik: ca 25 minuter
  • Gümbet: ca 60 minuter

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet
Välj rumstyp

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.