5,1

  • Fantastiskt läge, precis vid havet
  • Swimmingpool med utsikt över havet
  • Underhållningsprogram

Det lyxiga femstjärniga hotellet Blue Dreams ligger vid en vacker vik längs Egeiska kusten där du kan se ut över det djupblå havet. På stranden och piren kan du njuta av den turkiska solen i bekväma solstolar.

Det finns inte mindre än fyra utomhuspooler, en inomhuspool och en barnpool. Medan du kopplar av i hälsocentret kan de små roa sig i miniklubben. Känner du för mer aktivitet? Då är underhållningsteamet här för dig!

De moderna rummen är fullt utrustade. På kvällen kan du njuta av den utsökta buffén eller välja en av à la carte-restaurangerna med live-musik i bakgrunden.

Den livliga staden Bodrum är lätt att nå med dolmus så du behöver verkligen inte missa något.

Rumstyp

Dubbelrum deluxe havsutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 40m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum klubbrum havsutsikt
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum klubbrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum deluxe havsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 40m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum klubbrum havsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum klubbrum standard
för 1 person
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum klubbrum
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 35m²
  • antal bäddar: 5
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 3 sovplatser (fällsäng för 1 person; 2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön

Måltider

Ultra all-inclusive

* Måltider i bufféstil

* Frukost 07.30 - 10.30

* Lunch 12.30 - 14.00

* Middag 19.30-21.30

* Snacks 12.00 - 17.00

* Gozleme & pide 12.00 - 16.30

* Kaffe och kakor 17.00 - 19.00

* Midnattssnacks 00.00 - 03.00

* Lokala läskedrycker och alkoholhaltiga drycker dygnet runt

* Middag i en av de 3 à la carte-restaurangerna mot betalning och reservation (öppet mellan 15.05 och 15.09).

* En gång per vistelse gratis middag i Seafood à la carte-restaurangen vid en vistelse på minst 5 nätter.

* Minibaren är fylld med vatten och läskedrycker och fylls på på begäran.

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 291
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (3)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • läkarservice
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • tvättfaciliteter
  • diskotek (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (4) (mot betalning, bokning krävs), italiensk restaurang (mot betalning, bokning krävs), turkisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), fisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), snackbar
  • barer: bar 6, lobbybar, poolbar 2, strandbar 2
För barn
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (2) (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • dykning (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning, inga motorfordon: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool(sötvatten)
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool (4)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenrutschbanor öppen från 10:00 till 12:00 och från 14:00 till 16:00
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång): hamam-behandlingar (mot betalning)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • turkiskt ångbad (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (2) (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • dykning (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning, inga motorfordon: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen
5.1
Utifrån 3 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

5,1
Utifrån 3 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
2,5
Barn
4,3
Renlighet
4,3
Prisvärdigt
6,7
Faciliteter
5,3
Semester
5
Boende
7,3
Läge
3,7
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Bodrum halvon

Upptäck Bodrum-halvön

Praktisk information

I området
Vid stranden (kiselstenstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: bodrum är ca 10 km
Avstånd till bargata ca 10 km
Närmaste butiker ca 10,0 km
Närmaste restaurang ca 10,0 km
Dolmus ( till centrala till bodrum mot betalning)
Observera
À la carte-restaurangerna är öppna från den 15 maj till den 15 september. Drycker på dessa restauranger är avgiftsbelagda.
Flygresan
Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 40 minuter. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtide. när flygtider sätts finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag.

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resedokument ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs- och ankomsttider i lokaltider. Detsamma gäller hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:
  • Bodrum: ca 80 minuter
  • Gündogan, Türkbükü: ca 90 minuter
  • Bitez: ca 70 minuter
  • Didim: ca 100 minuter från BJV-flygplatsen och ca 140 minuter från ADB-flygplatsen.
  • Turgutreis: ca 110 minuter
  • Torba: ca 40 minuter
  • Guvercinlik: ca 25 minuter
  • Gümbet: ca 60 minuter

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet
Välj rumstyp

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.