Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
8,6
Utmärkt

  • Fantastiskt läge vid havet
  • Egen strand
  • Omfattande och utsökt mat

Är du ute efter ett All-inclusive hotell på Rhodos där allt är ordnat in i minsta detalj? Då är Hotel Esperos Mare Resort ett utmärkt val! Ett fantastiskt läge vid stranden, god mat, moderna rum med moderna bekvämligheter och en vacker pool med utsikt över havet och en lazy river. Detta barnvänliga semesterparadis erbjuder verkligen nöjen för alla åldrar. Här finns allt från minigolf och beachvolleyboll till tennis och yoga. För optimal avkoppling finns ett hälsocenter där kropp och själ kan komma i balans med en underbar massage eller chokladbehandling.

Rumstyp

Dubbelrum delvis havsutsikt
för 1 till 2 personer
  • yta cirka 23m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum havsutsikt
för 2 personer
  • yta cirka 23m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv
  • telefon
  • luftkonditionering
  • separat toalett
  • badrum med: dusch, handfat, hårfön
Familjerum superior
för 3 till 4 personer
  • yta cirka 45m²
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön

Måltider

All inclusive

* Frukost 07:00 - 10:00

* Sen frukost 10:00 - 10:30

* Snacks, smörgåsar och frukt 10:00 - 16:00

* Glass 11:00 - 22:00

* Lunch 12:30 - 14:30

* Kaffe, te och hembakade bakverk 16:00 - 17:30

* Middag kl. 18:30 - 21:30

* Snacks och pizza kl. 22:00 - 00:00

* Middag på grekisk restaurang en gång i veckan

* Middag på hamburgerrestaurang en gång i veckan

* Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker 10:00 - 00:00

* Vatten, läsk och öl i minibaren vid ankomst

Tider under lågsäsong kan komma att ändras

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 155
  • våningar: 8
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • läkarservice
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 1 gång per dag
  • handdukar ingår bytas 1 gång per dag
  • bagageförvaring
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (i närområdet)
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 1 gångper dag
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (2), grekisk restaurang, pizzeria, grillrestaurang (mot betalning) (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar 2, pool/snackbar
För barn
  • biljard (mot betalning)
  • minigolf (kostnadsfritt)
  • tennisbana (mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll
  • vattensporter
  • underhållning, underhållning för vuxna på morgonen, på kvällen
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool huvudbyggnad(sötvatten)
  • utomhuspool (2)(utemöbler: stolar, parasoll, solstolar)
  • vattenland ca 100 m
Avkoppling och wellness
  • spa med: bastu (kostnadsfritt), massage (mot betalning), skönhetsbehandlingar (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)
  • yoga
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • minigolf (kostnadsfritt)
  • tennisbana (mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll
  • vattensporter
  • underhållning, underhållning för vuxna på morgonen, på kvällen
8.6
Utmärkt
Utifrån 13 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,6
Utmärkt Utifrån 13 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7
Barnvänlighet
9,3
Städning
8,2
Prisvärt
9
Faciliteter
8,9
Boendet i allmänhet
8,5
Rum / lägenhet
7,6
Läge
9,2
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Rhodos

Upptäck Rhodos

Praktisk information

I området
Vid stranden (kiselstenstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till privat strand ca 0 m
Avstånd till centrum: faliraki är ca 3 km, rhodes town är ca 12 km
Avstånd till gamla stadskärnan rhodos-stad är ca 11 km
Avstånd till flygplats ca 18 km
Avstånd till uttagsautomat ca 30 m
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Rhodos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är enligt följande:

Ialyssos, Trianda och Ixia - ca 40 minuter

Rhodos stad - cirka 40 - 60 minuter

Afandou - cirka 90 minuter

Kalithea - ca 50 minuter

Faliraki - cirka 75 minuter

Kiotari - cirka 150 minuter

Lindos - cirka 120 minuter

Kalathos - ca 105 minuter

Lahania - cirka 180 minuter

Kolymbia - ca 90 minuter

Pefki - ca 135 minuter

Transfertiderna beror på antalet stopp och trafiken.

VÄNLIGEN NOTERA!

Det finns ingen reseguide tillgänglig (endast telefon) i:

Gennadi: Grand Resort

Lardos: Lindos Princess Beach

Lindos: Lindos Royal, Mitsis Lindos Memories, Hotel Lindos Blue, Hotel Lindos Mare, Hotel Lindos Village

Lathania: Hotel Atrium Prestie Thalasso Spa Resort & Villas

Kiotari: Mitsis Rodos Village, Princess Adriana Resort & Spa, Hotel Lindos Imperial Resort &Spa, mLabranda Kiotari Bay,l Hotel Mayia Exclusive Resort & Spa, Hotel Rodos Princess

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Sunwebs klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland
Välj rumstyp

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.