8,1

  • Perfekt för familjer
  • Centralt läge
  • Flera aktiviteter

Hotel Servatur Waikiki ligger nära centrum av Playa del Inglés och är den perfekta platsen för en avkopplande solsemester. Stranden ligger lite längre bort, men det är lätt att promenera till den.

Här kan du njuta av trädgården vid poolen med vajande palmer och beställa uppfriskande drinkar från baren. För barnen finns en rolig plaskpool och en miniklubb. För vuxna som inte kan sitta stilla finns det också olika sportanläggningar. Det här kommer att bli en underbar semester!

Rumstyp

Dubbelrum B klassiskt
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 25m²
  • 2 enkla bäddsoffor
  • balkong
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (styrs centralt), sitthörna
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
Dubbelrum standard för eget bruk
för 1 person
  • yta cirka 25m²
  • 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (styrs centralt), sitthörna
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
Dubbelrum standard klassiskt
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 25m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 enkel bäddsoffa
  • balkong med utemöbler
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (styrs centralt), sitthörna
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
Dubbelrum superior B
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • 1 enkel bäddsoffa
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (styrs centralt), sitthörna
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
Dubbelrum superior klassiskt
för 2 personer
  • yta cirka 25m²
  • balkong med utemöbler
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (styrs centralt), sitthörna
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor

Måltider

Frukost
Halvpension
All inclusive
Alla måltider serveras som buffé
* Frukost 07:30 - 10:00
* Mellanmål 12:00 - 17:30
* Sen frukost 13:00 - 15:00
* Middag 18:30 - 21:45
* Alla lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker serveras fram till 00:00

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 511
  • våningar: 8
  • byggnader: 5
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (10)
  • värdeskåp (på rummet)
  • anslutningsbuss ( till stranden kostnadsfritt)
  • parkeringsplats
  • rum anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 1 gång per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • tvättfaciliteter
  • växelkontor (på boendet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (2)
  • barer: poolbar, pool/snackbar
För barn
  • lekrum (kostnadsfritt)
  • basket (kostnadsfritt)
  • dart (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll
  • cykeluthyrning
  • underhållning, underhållning för barn, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (1)(separerad, sötvatten, uppvärmd)
  • utomhuspool (1)(sötvatten, uppvärmd under november och mars, solstolar, parasoll)
Avkoppling och wellness
  • spa med (fri tillgång): jacuzzi, relaxrum (kostnadsfritt), gym (kostnadsfritt), massage (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • lekrum (kostnadsfritt)
  • basket (kostnadsfritt)
  • dart (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll
  • cykeluthyrning
  • underhållning, underhållning för barn, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen
8.1
Utifrån 62 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,1
Utifrån 62 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
8,5
Barn
8,2
Renlighet
8,1
Prisvärdigt
7,9
Faciliteter
7,9
Semester
7,7
Boende
8,4
Läge
8,3
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Gran Canaria

Upptäck Gran Canaria

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 900 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 500 m
Avstånd till bargata ca 200 m
Avstånd till flygplats ca 35 km
Avstånd till busshållplats ca 50 m
Avstånd till uttagsautomat ca 50 m
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Närmaste apotek ca 300 m
Närmaste läkare ca 3 km
Närmaste sjukhus ca 4 m
Flygresan

Flyg och biljetter

Du flyger till Las Palmas. Flygresan tar cirka 5 timmar. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag.

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resedokument ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet samt bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertiderna är (ungefär) enligt följande:

Bahia Feliz 65 minuter

San Agustin 60 minuter

Playa del Ingles 75 minuter

Maspalomas 85 minuter

Meloneras 85 minuter

Arguineguin 90 minuter

Puerto Rico 95 minuter

Amadores 100 minuter

Playa del Cura 105 minuter

Taurito 105 minuter

Puerto de Mogan 110 minuter

Las Palmas 85 minuter

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

 

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

 

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

 

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

 

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

 

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

 

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Sunweb kan inte hållas ansvariga för detta.

 

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

 

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

 

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små snacks) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas inte att dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

 

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

 

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och från 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

 

Allmänna helgdagar:

Följande allmänna helgdagar firas i Spanien:

* 1 maj - Arbetarnas dag

* 15 augusti - Kristi himmelsfärds dag

* 12 Oktober - Spaniens nationaldag

* 1 November - Alla helgons dag

 

Viktigt att veta

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien
Välj rumstyp

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.