9,1
Utmärkt

  • Endast vuxna 16+
  • Swimmingpool med härlig solterrass
  • Vakna upp i stämningsfulla rum

Modernt vuxenhotell vid rofylld omgivning

Golden Star passar dig som vill kombinera lata dagar med spännande utflykter. Med sitt läge nära livliga Kos Stad har du nära till både strand, kultur och grekiskt vardagsliv. Här bor du bekvämt med möjlighet till halvpension, perfekt för dig som vill ha en smidig semester utan att behöva planera varje måltid. Hotellet är ett utmärkt val för både par och vänner som vill varva vila vid poolen med nya intryck i stan.

Strand & pool

Vill du ha en dag i lugn takt? Börja med ett dopp i hotellets inbjudande pool, perfekt för en svalkande paus mellan solstunderna. För dig som vill känna sanden mellan tårna är stranden inte långt bort – ett enkelt val för solälskare som gärna varvar mellan poolhäng och havsbris.

Mat & dryck

Dagen startar med en god frukost – en perfekt uppladdning inför äventyr eller avkoppling. När du kommer tillbaka till hotellet väntar en mysig bar för en drink i kvällssolen. Väljer du halvpension, kan du dessutom njuta av vällagade middagar i en avslappnad och trevlig miljö.

Omgivningarna

Förutom den vackra stranden har Tigaki också ett mysigt centrum fullt av trevliga butiker, kaféer, barer, tavernor, restauranger och souvenirbutiker.

Rumstyp

Dubbelrum standard
för 2 personer
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på förfrågan, mot betalning)
Juniorsvit trädgårdsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 34m²
  • antal bäddar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffemaskin med kapslar
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 3 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badtofflor
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på förfrågan, mot betalning)

Måltider

Het ontbijt en het diner worden in buffetvorm geserveerd.
Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • totalt antal rum / lägenheter 43
  • våningar: 2
  • byggnader: 3
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • ingen hiss
  • lobby
  • restauranger: restaurang
  • barer: poolbar
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt (betalas kontant eller med kreditkort)
  • sängkläder ingår sängkläder byts var 3 dag
  • handdukar ingår handdukar bytas var 3 dag
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: poolbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 10,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 4,00 euro per styck per natt (betalas lokalt)
  • handduksservice: cirka 1,50 euro per styck per dag (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool (1)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
9.1
Utmärkt
Utifrån 5 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

9,1
Utmärkt Utifrån 5 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9,2
Städning
9,2
Prisvärt
8,6
Faciliteter
9,6
Boendet i allmänhet
9,2
Rum / lägenhet
7,8
Läge
9,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 1,2 km: tigaki nudist beach är ca 1,7 km (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 700 m
Avstånd till flygplats ca 15 km
Avstånd till hamnen ca 11 km
Avstånd till busshållplats ca 100 m: till Kos-town & Marmari
Avstånd till uttagsautomat ca 500 m
Närmaste kiosk ca 500 m
Närmaste restaurang ca 0 m
Lugnt läge
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Kos. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är enligt följande:

Kardamena - ca 30 - 60 minuter

Kefalos - ca 30 - 60 minuter

Mastichari - ca 30 - 60 minuter

Marmari - ca 40 - 70 minuter

Tigaki - ca 50 - 80 minuter

Kos stad & Lambi - ca 60 - 120 minuter

Psalidi - ca 75 - 120 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland