7,5

  • Vid foten av den grekiska teatern
  • Lummig trädgård
  • Härlig pool

Det eleganta Hotel Ariston har ett unikt läge vid foten av den grekiska teatern i Taormina, där du kan njuta av en vacker utsikt över havet! Hotellet har en trevlig atmosfär med vacker grön natur i området. Under din vistelse kommer den vänliga personalen att se till att du inte saknar något!

Rumstyp

Dubbelrum standard balkong
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
Dubbelrum standard havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • ingen balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
Dubbelrum standard klassiskt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • ingen balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
Dubbelrum superior
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet

Måltider

Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 146
  • våningar: 6
  • byggnader: 2
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 1 gång per dag
  • bagageförvaring
  • städning i rum 1 gångper dag
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (1) (med luftkonditionering), grillrestaurang
  • barer: lobbybar, pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 12 år cirka 4,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • plats på parkeringsplats: (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool (öppen från lördag 9 mars 2024 till. fredag 27 september 2024)(utemöbler: parasoll, solstolar)
7.5
Utifrån 5 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,5
Utifrån 5 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
5
Barn
9
Renlighet
7,2
Prisvärdigt
7
Faciliteter
7,6
Semester
7,2
Boende
8,8
Läge
6,6
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Sicilien

Upptäck Sicilien

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 2 km (kiselstenstrand, via en brant väg)
Avstånd till centrum: ca 500 m
Avstånd till flygplats ca 69 km
Avstånd till busshållplats ca 50 m
Närmaste butiker ca 20 m
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 20 m
Observera
* Små husdjur är tillåtna (under 10 kg). Husdjur är inte tillåtna i restaurangen eller poolområdet. Receptionen måste informeras om husdjuret är ensamt på rummet. Vänligen kontakta vår kundservice om du tar med ett husdjur.
Flygresan

Du flyger till Catania eller till Palermo. Flygresan till Catania tar ca 3 timmar och 15 minuter och flygresan till Palermo tar ca 3 timmar. Vid ankomsten till Palermos flygplats möts ni av Sunwebs lokala representant och på Catanias flygplats av Sunwebs reseledare.

Transfer från Catania

Det är möjligt att lägga till transfer när du bokar din resa. Transfertiderna är följande:

Till Giardini Naxos - ca 50 minuter

Till Taormina och Taormina Mare - ca 55 minuter

Transfer från Palermo

Det är möjligt att lägga till transfer när du bokar din resa. Transfertiderna är följande:

Till Cefalù och Campofelice di Roccella - ca 90 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig med din voucher till vår reseledare, som visar dig vägen till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Tidtabell för flyg

Om flygbolaget informerar oss om att det är osannolikt att en flygning kan ändras, kommer vi att visa flygtiderna på webbplatsen när du gör en bokning. I många fall får du möjlighet att välja mellan olika flygtider eller mellan en flygning med tidtabell och en flygning utan tidtabell under bokningsprocessen. Om flygtiderna inte visas är de ännu inte kända för oss. Både flygbolaget och Sunweb kommer att göra allt i sin makt för att se till att de publicerade tiderna inte ändras, men vi kan aldrig garantera detta 100%. Alla publicerade flygtider kan därför alltid komma att ändras.

E-biljetter

Sunweb skickar biljetterna till dig senast en vecka före avresa. Observera: För- och efternamnet på biljetterna måste stavas som i ditt pass eller ID-kort. Om namnet är felstavat kan du nekas flygresa.

Guide för resenärer

I Palermo-området finns det ingen reseguide. Du kommer att hämtas av en chaufför och föras till ditt hotell. I Catania-regionen finns en reseledare från Sunweb. De kan regelbundet hittas på flygplatsen.

Information om Italien

Huvudstad:

Italiens huvudstad är Rom.

 

Språk:

Det officiella språket är italienska. I vissa delar av Italien talar man tyska (Sydtyrolen) eller franska (Piemonte). I större städer och turistcentra kan man tala engelska och tyska.

 

Tid:

Det är ingen tidsskillnad mot Sverige.

 

Valuta:

Den officiella valutan i Italien är euro. I Italien finns det många uttagsautomater där du kan ta ut pengar dygnet runt. På restauranger och i butiker är det dock inte alltid möjligt att ta ut kontanter. Vi rekommenderar att du betalar med kontanter här. Du kan också betala med kreditkort. Detta är dock ofta inte möjligt i ristorante (små restauranger) och mindre butiker.

 

Spänning:

Spänningen är 220 volt som i Nederländerna. Ibland har dock uttaget en annan form. I så fall kan du köpa en mellankontakt i snabbköpet.

 

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort. Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden i det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Att resa med rätt dokument är ditt eget ansvar. Sunweb kan inte hållas ansvarigt för detta.


Reseledare:

Sicilien: Det finns ingen Sunweb-reseledare i regionen Sicilien. Du kommer att tas om hand av en engelsktalande lokal representant här.

Kalabrien: det finns ingen Sunweb-reseledare i regionen Kalabrien. Du kommer att tas om hand av vår lokala engelsktalande representant här.

 

Telefoni:

Du kan använda din mobiltelefon för att ringa telefonsamtal i Italien. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga avgifter som tas ut. Kontrollera med din operatör om detta före semestern. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng också alltid av dataroaming när du är utomlands.

 

Nödnummer:

Polisens nödnummer i Italien är 112.

 

Mat och dryck:

Italien är känt för sina pastarätter och pizzor, men också för sina smakrika viner som Chianti och den så populära Prosecco. När du är i Italien är du garanterad utsökt mat och dryck.

 

Vattnet i Italien är inte som det du är van vid i Nederländerna. Det rekommenderas inte att dricka kranvattnet. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på ditt hotell/lägenhet. Se till att flaskorna är buteljerade och inte fyllda med kranvatten.


Dricks:

I Italien är det vanligt att ge ca 10% i dricks på barer, restauranger och hotell.

 

Öppettider:

På måndagar är många butiker i Italien stängda. Övriga dagar är butikerna öppna till ca kl. 19.30. Mellan middagstid, 12.30-15.30, är butikerna stängda på grund av siestatiden.

 

Regler för simbassänger:

I Italien är det obligatoriskt att bära badmössa i simbassänger. Män måste bära åtsittande badbyxor. Badshorts är vanligtvis förbjudna.

Se mer om Italien
Välj rumstyp

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.