9,2

  • Trendigt och stilrent hotell
  • En fantastisk frukost varje morgon
  • Litet hotell med lugnt läge

Din semester på ön Kos får en fantastisk start på trendiga Diamond Boutique Hotel. Detta vackra hotell ger dig omedelbart känslan av att komma hem. Den avslappnade atmosfären, den vackra trädgården och den fina poolen gör det till ett litet semesterparadis. Dessutom är läget ganska centralt med affärer, barer och restauranger inom gångavstånd. Stranden ligger lite längre bort, men är lätt att gå till. En fantastisk frukost väntar på dig varje dag med de mest utsökta, söta och salta delikatesserna. Om du känner dig hungrig under dagen finns det en snackbar vid poolen och du kan även beställa en uppfriskande drink!

Rumstyp

Dubbelrum högst två personer standard (Garden View)
för 2 personer
  • yta cirka 30m²
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; kan justeras)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
  • turistskatt: cirka 3,00 euro per styck per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 5,00 euro per styck per natt (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
  • barnstol i restaurangen: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • handduksservice: (gratis)
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
Dubbelrum superior trädgårdsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 32m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; kan justeras)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
  • turistskatt: cirka 3,00 euro per styck per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 5,00 euro per styck per natt (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
  • barnstol i restaurangen: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • handduksservice: (gratis)
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
Familjerum två rum trädgårdsutsikt (One-Bedroom Family Room)
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 34m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, smart televisie, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; kan justeras)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
  • turistskatt: cirka 3,00 euro per styck per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 5,00 euro per styck per natt (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
  • barnstol i restaurangen: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • handduksservice: (gratis)
  • plats på parkeringsplats: (gratis)

Måltider

Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 44
  • klassificering: lyx
  • reception (öppen från 08:00 till 00:00) (öppen dygnet runt)
  • ingen hiss
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt (betalas kontant eller med kreditkort)
  • sängkläder ingår bytas 7 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 7 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
  • barnstol i restaurangen: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • handduksservice: (gratis)
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 3,00 euro per styck per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 5,00 euro per styck per natt (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(delvis separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (1, öppen från 09:00 - 19:00 och <3-time> - <4-time>)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
9.2
Utifrån 8 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

9,2
Utifrån 8 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
8
Barn
9,3
Renlighet
8,9
Prisvärdigt
9,4
Faciliteter
9,4
Semester
9,1
Boende
8,8
Läge
9,6
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden lambi beach är ca 800 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
I utkanten av centrum
Avstånd till centrum: ca 800 m
Avstånd till bargata ca 1 km
Avstånd till flygplats ca 23 km
Avstånd till uttagsautomat ca 800 m
Närmaste kiosk ca 400 m
Närmaste restaurang ca 250 m
Lugnt läge
Flygresan
Flyg och biljetter

Du flyger till Kos. Flygresan tar ca 3 timmar och 15 minuter från Köpenhamn. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag.

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resedokument ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet och bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:
  • Kardamena: Ca 30 minuter
  • Mastichari: ca 30 minuter
  • Tigaki: ca 40 minuter
  • Kos stad: ca 50 minuter

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Sunwebs klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland