7,6

  • Stilfullt, renoverat lägenhetshotell
  • Fantastisk lounge pool
  • Perfekt läge i stadens centrum

Upplev den ultimata semestern på Hotel Indigo CASA. Detta helt renoverade Selections-hotell har en mysig atmosfär och ett fantastiskt läge. Du kan gå direkt in till Hersonissos centrum och stranden ligger också i närheten.

Den stora loungepoolen med mysiga solstolar är den perfekta platsen för att njuta av en uppfriskande cocktail i solen, och det finns tre andra mindre pooler där du kan koppla av. I hela hotellet har man lagt stor vikt vid inredningen, med vackra trädetaljer. Detta återspeglas också i hotellrummen och sviterna, där du hittar allt du behöver för en oförglömlig vistelse.

Restaurangen med palmer och vackra möbler skapar en nästan tropisk känsla. Alla rätter tillagas med passion och allt fokus ligger på att gästerna ska ha det så bra som möjligt. Kort sagt är Indigo CASA en perfekt plats för fantastiska semesterupplevelser på vackra Kreta.

Rumstyp

Dubbelrum deluxe annex
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 26-28m²
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad, dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum för eget bruk
för 1 person
  • yta cirka 17-19m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum standard klassiskt
för 2 personer
  • yta cirka 17-19m²
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
Dubbelrum superior landsikt
för 2 personer
  • yta cirka 19-21m²
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum superior poolutsikt
för 2 personer
yta cirka 20-22m²
Juniorsvit 2 rum
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 40-44m²
  • balkong med utemöbler: stolar
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv 2 (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • sovrum
  • badrum: 2 badrum

Rumsinformation

Hotel Indigo CASA är ett (Boutique) stadshotell med stranden inom gångavstånd. Med tanke på hotellets läge är alla balkongerna små.

Måltider

Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 120
  • våningar: 3
  • byggnader: 3
  • klassificering: komfort
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • parkeringsplats (vid tillgänglighet)
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • deposition (betalas kontant eller med kreditkort)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 2 gånger i veckan
  • duschrum på hemresedagen
  • bagageförvaring
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp i receptionen: 2,00 euro per enhet per dag
Deposition
  • deposition: för alla gäster ålder till 27 (ingår) år cirka 100,00 euro per person per vistelse betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Restauranger och barer
  • restauranger: á la carte-restaurang, bufférestaurang (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar, loungebar, poolbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • utomhuspool (4) huvudbyggnad, annex(sötvatten, utemöbler: parasoll, solstolar)
Avkoppling och wellness
  • bastu (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)
7.6
Utifrån 98 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,6
Utifrån 98 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
5,8
Barn
7,6
Renlighet
7,6
Prisvärdigt
7,5
Faciliteter
7,4
Semester
6,7
Boende
8,4
Läge
8,4
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 250 m (sandstrand)
I centrum
Avstånd till gamla stadskärnan ca 2 km
Avstånd till flygplats ca 25 km
Avstånd till busshållplats ca 100 m
Avstånd till uttagsautomat ca 20 m
Närmaste butiker ca 10 m
Närmaste kiosk ca 20 m
Närmaste restaurang ca 20 m
Närmaste apotek ca 200 m
Observera

* Detta hotell är endast öppet för personer från 12 år och uppåt.

* Från 24 maj till 11 juni och i juli och augusti är hotellet mycket populärt bland ungdomar, vilket kan orsaka höga ljudvolymer.

Flygresan
Flyg och biljetter

Du flyger till Heraklion eller Chania. Flygresan tar ca 3 timmar och 15 minuter från Köpenhamn. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag.

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resedokument ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet och bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Det är möjligt att lägga till en transfer i bokningssteget. Tiderna är följande:

Heraklion - cirka 15 minuter

Ammoudara - cirka 30 minuter

Agia Pelagia - cirka 45 minuter

Fodele - cirka 60 minuter

Kokkini Hani - cirka 20 minuter

Gouves - cirka 35 minuter

Gournes - cirka 30 minuter

Analipsis - ca 45 minuter

Anissaras - cirka 50 minuter

Hersonissos - cirka 50-80 minuter

Koutouloufari - cirka 50-80 minuter

Piskopiano - cirka 50-80 minuter

Stalis - cirka 60-90 minuter

Malia - cirka 60-90 minuter

Sissi - cirka 75-90 minuter

Agios Nikolaos - cirka 120 minuter

Elounda - ca 120 minuter

Transfertiderna från Chania är ungefär följande:

Chania City - cirka 30 minuter

Platanias - cirka 45 minuter

Georgioupolis - cirka 75 minuter

Alla transfertider beror på hur många hotell bussen stannar vid. Detta varierar per transfer.

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Sunwebs klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland
Välj rumstyp

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.