Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
9,4
Utmärkt

  • Special resort med unikt läge
  • För dig som vill njuta av lugn och ro
  • Njut av den vackra infinitypoolen

Plus Fariones Hábitat är ett fantastiskt resort med ett helt unikt läge, eftersom detta var det första hotellet som byggdes på ön. Utsikten över Atlanten är magnifik! Om du vill njuta av lugn och ro har du definitivt kommit rätt.

Hotellet har nyligen renoverats och rummen är bekväma med modern, stilren inredning. Kuddmenyn ser till att du sover gott varje natt. När du vaknar utvilad på morgonen, kan du göra det till utsikt över havet.

Det lyxiga och eleganta hotellet ligger nära den livliga semesterorten Puerto del Carmen, som tidigare var en gammal fiskeby. Här kan du njuta av en vacker hamn, små uteserveringar, trevliga butiker och välsmakande restauranger. Efter en dag i stadens centrum kan du testa det utmärkta spanska köket på stadens autentiska restauranger.

Hotellet har inte mindre än två infinity-pooler där du i lugn och ro kan blicka ut över havet genom palmerna. Slumma till i din loungestol i solen med en cocktail intill. På kvällen kan du njuta av din middag i en av hotellets fyra restauranger, varav tre à la carte-restauranger och en bufférestaurang. I restaurang Bon appetit kan du smaka på de bästa rätterna från Lanzarote, i restaurang Bella Lucia hittar du en utsökt buffé och i snackbaren kan du njuta av ett brett utbud av tapas och andra snacks.

Information om rumstyper saknas.

Måltider

Frukost
Halvpension
9.4
Utmärkt
Utifrån 25 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

9,4
Utmärkt Utifrån 25 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7
Barnvänlighet
9,6
Städning
8,8
Prisvärt
9,3
Faciliteter
9,5
Boendet i allmänhet
9,6
Rum / lägenhet
9,6
Läge
9,5
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Lanzarote

Upptäck Lanzarote

Praktisk information

Observera

Fariones Sport Centre (14000m2) ligger bara en kort promenad bort. Du kan använda olika faciliteter här. OBS! Flera faciliteter är mot en avgift

Faciliteter Sportcenter:

- Uppvärmd pool, jacuzzi, bastu, fitness, tennisbanor, paddeltennisbanor, bordtennis, lekplats, restaurang, snackbar

Flygresan
Flygresan

Du flyger till Lanzarote (Arrecife). Flygningen tar ca 5 timmar och 30 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av Sunwebs värd(ar) eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen.

Det är möjligt att för ankomster till flygplatsen med mindre än 31 personer kommer en skyttelbuss att ta dig till ditt boende. Vi försöker sträva efter en maximal väntetid på 60 minuter på flygplatsen, innan transfern till respektive plats avgår.

Transfertiderna är ungefär enligt följande:

Arrecife - ca 30 minuter

Conil - ca 40 minuter

Costa Teguise - ca 40 minuter

El Islote - ca 40 minuter

Haria - ca 60 minuter

Macher - ca 40 minuter

Playa Blanca - ca 60 minuter

Puerto Calero - ca 40 minuter

Puerto del Carmen - ca 35 minuter

Tias - ca 35 minuter

Yaiza - ca 50 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseguide med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi, som väntar på dig på den allmänna parkeringen.

OBS: Detta är en skåpbil som kommer att vara redo för dig ca 5-10 minuters promenad via en lätt sluttande väg.

För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

 

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

 

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

 

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

 

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

 

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

 

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Sunweb kan inte hållas ansvariga för detta.

 

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

 

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

 

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små snacks) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas inte att dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

 

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

 

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och från 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

 

Allmänna helgdagar:

Följande allmänna helgdagar firas i Spanien:

* 1 maj - Arbetarnas dag

* 15 augusti - Kristi himmelsfärds dag

* 12 Oktober - Spaniens nationaldag

* 1 November - Alla helgons dag

 

Viktigt att veta

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien