8,7

  • Bra service
  • Frukost med panoramautsikt
  • Infinitypool

Hotel Inglaterra är ett trendigt boutiquehotell nära stranden och Estorils centrum. Det är det ultimata stället för en underbar solsemester. Hotellet ligger i en karakteristisk byggnad och erbjuder allt du behöver för en bekväm vistelse.

Hotel Inglaterra har moderna, elegant inredda rum för en skön vila varje natt. I restaurangen, där en välsmakande frukost serveras varje dag, kan du också njuta av panoramautsikten. Och den ultimata avkopplingen sker på den vackert anlagda terrassen i trädgården med infinitypool.

Denna semesteradress är omgiven av många vackra blommande trädgårdar. Ta gärna en härlig promenad till centrum av Estoril, en lyxig badort som ligger vid kusten. Här hittar du de bästa restaurangerna, butikerna och barerna. Estorils kasino är också väl värt ett besök.

Rumstyp

Dubbelrum allmän
för 2 till 3 personer
  • minibar
  • tv
  • radio
  • värme
  • badrum med: bad, toalett, bidé, hårfön
Dubbelrum superior
för 2 till 3 personer
  • terrass med utemöbler
  • minibar
  • radio
  • luftkonditionering
  • värme
  • badrum med: bad, toalett, bidé, hårfön
Enkelrum allmän för ensamanvändning
för 1 person
  • minibar
  • tv
  • radio
  • värme
  • badrum med: bad, toalett, bidé, hårfön
Enkelrum superior för ensamanvändning
för 1 person
  • terrass med utemöbler
  • minibar
  • tv
  • radio
  • värme
svit
för 2 personer
  • tv
  • radio
  • värme

Måltider

Frukost

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • totalt antal byggnader: antal: 2
  • modernt utrustat boende
  • värdeskåp (på rummet)
  • frukostrum
  • parkeringsplats
  • boendet är ej lämpligt för handikappade personer
  • wi-fi i allmänna utrymmen (gratis), på rummet, i receptionen (gratis)
  • sängkläder ingår
  • handdukar ingår
  • bagagerum
  • husdjur inte tillåtet
Restauranger och barer
  • matplatser: restaurang
  • bar: lobbybar, utomhusbar
8.7
Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,7
Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
7
Barn
8,7
Renlighet
8,1
Prisvärdigt
8,6
Faciliteter
8,7
Semester
8,7
Boende
8,7
Läge
9,4
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa de Lisboa

Upptäck Costa de Lisboa

Praktisk information

I området
Avstånd till strand ca 600 m (sandstrand)
I utkanten av centrum
Avstånd till tågstation ca 800 m
Avstånd till uttagsautomat ca 600 m
Närmaste butiker ca 800 m
Närmaste kiosk ca 250 m
Flygresan

Du flyger till Lissabon. Flygresan tar cirka 3 timmar. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av Sunwebs värd(ar) eller lokala representant(er).

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i samband med bokningen. Transfertiderna från Lissabon är följande:

Costa de Caparica och Lissabon centrum - cirka 20 minuter

Estoril och Cascais - cirka 30 minuter

Paco de Arcos - cirka 40 minuter

Ericeira och Obidos - ca 60 minuter

Sesimbra - cirka 80 minuter

* För små sällskap (mindre än 10 personer) kan det hända att du tas till ditt boende med buss. Man strävar efter att uppnå en väntetid på högst 45 minuter.

Flygtidtabell

Om flygbolaget informerar oss om att det är osannolikt att en flygning kommer att ändras kommer vi att visa flygtiderna på webbplatsen när du gör en bokning. I många fall får du välja mellan olika flygtider eller mellan en flygning med tider och en flygning utan tider under bokningsprocessen. Om avgångstiderna inte visas är de ännu inte kända för oss. Både flygbolaget och Sunweb kommer att göra allt för att inte ändra publicerade tider, men vi kan aldrig garantera detta till 100 %. Alla offentliggjorda flygtider kan därför alltid ändras.

E-biljetter

Sunweb skickar biljetterna till dig senast en vecka före avresa. Observera att för- och efternamn måste stavas som i passet eller ID-kortet på biljetterna. Om namnen är felaktigt skrivna kan du bli nekad att flyga.

Lokal representation

Det finns ingen Sunweb-tourguide på Costa de Lisboa. Vid ankomsten till Lissabons flygplats möts du av byråns lokala (engelsktalande) representant. Du får information om returresan, t.ex. exakta flygtider och upphämtningstid för transfern (det sistnämnda gäller endast boende inklusive transfer och exklusive biluthyrning) via fax på ditt boende 2 dagar före avresa.

Mer information om flygningen, t.ex. om bagage och incheckning via internet per flygbolag, finns i reseinformationen på den här webbplatsen.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

 

Observera!

 

För Portugal:

Om du reser med en grupp där ingen är äldre än 18 år, kan bokningen komma att inte godkänns. Det kan också begäras på hotellet/lägenheten. Detta fastställs i lag i Portugal. Sunweb kan inte hållas ansvarig för detta.

 

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Högtider:

I Portugal firar portugiserna följande helgdagar:

- 1 maj Labor Day

- 10 juni av poeten Camoes

- 15 augusti, antagande

- Republikdag 5 oktober

Se mer om Portugal