Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
6,8
Mycket bra

  • Trevligt lägenhetsboende
  • Populärt bland unga
  • Nära stranden

Yiannis Apartments är ett trevligt lägenhetshotell med ett lugnt läge i Psalidi. Stranden ligger endast några minuters promenad från lägenheterna.

Atmosfären här är trivsam, och detta beror mycket på de trevliga ägarna. Lägenheterna ligger utspridda runt en välskött trädgård där du kan koppla av och njuta av solen. Det tillhörande poolområdet har solstolar där du kan njuta av en fin dag och varva med ett svalkande dopp i poolen.

När hungern gör sig påmind under kvällen, kan du besöka en av restaurangerna i området eller så kan du naturligtvis också promenera in till Kos stad där det finns ett stort utbud av grekiska och internationella restauranger.

Yiannis Apartments rekommenderas till alla som vill bo nära stranden och på lagom avstånd till Kos stad.

Rumstyp

Studiolägenhet
för 1 till 2 personer
  • yta cirka 27m²
  • antal bäddar: 2
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Tvårumslägenhet högst fyra personer
för 1 till 4 personer
  • yta cirka 38m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 enkelsäng; fällsäng för 1 person)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Tvårumslägenhet högst tre personer
för 1 till 3 personer
  • yta cirka 35m²
  • antal bäddar: 2
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 enkelsäng; fällsäng för 1 person)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

Måltider

Inga måltider

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 nycklar
  • antal rum: 35
  • våningar: 5
  • byggnader: 2
  • klassificering: enkel
  • reception (öppen från 10:00 till 02:00)
  • ingen hiss
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • turistskatt (betalas kontant)
  • sängkläder ingår bytas 1 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 2 gånger per vecka
  • duschrum på hemresedagen (kostnadsfritt)
  • städning i rum 5 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • barnstol på rummet: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 1,50 euro per enhet per natt betalas kontant (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • luftkonditionering: cirka 5,00 euro per enhet per dag (betalas lokalt)
  • värdeskåp i receptionen: cirka 10,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool (1)(sötvatten)
  • utomhuspool (1, öppen från 10:00 - 18:00, 12 m lång, 8 m bred och mellan 1,5 - 1,5 m djup)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
6.8
Mycket bra
Utifrån 53 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

6,8
Mycket bra Utifrån 53 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
5,8
Barnvänlighet
7,3
Städning
6,8
Prisvärt
5,9
Faciliteter
6,5
Boendet i allmänhet
6,4
Rum / lägenhet
7,6
Läge
6,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 200 m: lambi beach är ca 2,5 km (kiselstenstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 2 km
Avstånd till flygplats ca 25 km
Avstånd till busshållplats ca 150 m: till Kos Town or Agios Fokas(hot springs)
Avstånd till uttagsautomat ca 1,5 km
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 200 m
Observera
Under högsäsongen är hotellet populär bland ungdomar och det kan medföra oväsen.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Kos. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är enligt följande:

Kardamena - ca 20 minuter

Kefalos - ca 20 minuter

Mastichari - ca 20 minuter

Marmari - ca 30 minuter

Tigaki - ca 30 minuter (med en kombinerad buss cirka 60 minuter)

Kos stad,Lambi och Psalidi - ca 45 minuter (med en kombinerad buss ca 90 minuter)

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland