8,9

  • 16 + område
  • Belägget på en vacker strand
  • Av koppling vid poolen

Hotel Iberostar Lanzarote Park är ett härligt familjehotell i ett livligt område med restauranger, butiker och ett pulserande nattliv. Ett tips från hotellet är den berömda nationalparken Timanfaya, som ligger en halvtimme bort från hotellet. Du behöver dock inte ens lämna hotellet för underhållning, då det finns mycket roligt att göra för både stora och små på Hotel Iberostar Lanzarote Park.

Här kan du njut av solen i en solstol vid en av de många poolerna. För barnen är detta hotell extra perfekt då det finns en barnpool med vattenrutschbanor. Underhållningsteamet erbjuder även roliga aktiviteter under din semester för barn i alla åldrar. Hotellet har en miniklubb (4 till 7 år), barnklubb (8 till 12 år) samt en tonårsklubb (13 till 17 år)!

Medan barnen har kul kan du koppla av i wellness-avdelningen, där du bland annat njuta av en hamambehandling eller massage. Det finns även ett relaxområde, som endast är tillgängligt för personer över 16 år som har bokat ett Star Prestige-rum, med en privat pool och balinesiska sängar!

Information om rumstyper saknas.

Måltider

Frukost
Halvpension
All inclusive

* Alla måltider i bufférestaurangen

* Frukost 07:30 - 10:30

* Lunch 13:00 - 15:30

* Snacks 11:00 - 18:00

* Middag 18:30 - 21:30

* Lokala (alkoholhaltiga och alkoholfria) drycker 10:30 - 00:30

* För frukost, lunch och middag kan du också besöka Restaurant Gourmet. Detta ingår inte i all-inclusive-programmet och är därför avgiftsbelagt.

8.9
Utifrån 172 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,9
Utifrån 172 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
8,8
Barn
9,1
Renlighet
8,3
Prisvärdigt
8,9
Faciliteter
8,8
Semester
8,9
Boende
8,9
Läge
9,2
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Lanzarote

Upptäck Lanzarote

Praktisk information

Observera

* Iberostar har ett lojalitetsprogram. För mer information, besök Iberostars webbplats

* Vissa pooler är endast tillgängliga när du har bokat ett Star Prestige-rum.

* Hotellet är fördelat på tre byggnader som är sammanlänkade med varandra. Det finns en avdelning för familjer med huvudsakligen familjerum och aquafun-poolen. Och en avdelning för Star Prestige-gäster med egen snackbar och pool.

Flygresan
Flyg

Du flyger till Arrecife flygplats. Under flygningen ingår inte måltider och drycker.

På flygplatsen möts du av Sunwebs representant eller den lokala representanten.

Transfer

Transfern ingår inte i priset för din vistelse, du kan lägga till detta i steg 1 i din bokning. För ankomster till flygplatsen för färre än 26 personer, är det möjligt att en shuttle tar dig till ditt boende. (ca 60 minuters väntan på flygplatsen innan transfern går till destinationen).

Priser för busstransfer:

Från 14 år: 15 € per person

Från 2 till 13 år: 7,50 € per person

Från 0 till 1 år: gratis

Du kan också boka en privat transfer, tillägget beror på din destination. Bussen går inte samma rutt varje dag, det är omöjligt att ange restider. Beroende på antalet passagerare vid ankomsten av shuttle varierar också tiden. Vi försöker begränsa väntetiden på flygplatsen till max 60 minuter.

Transfertiderna är ungefär följande:

Arrecife 30 minuter

Conil 40 minuter

Costa Teguise 40 minuter

El Islote 40 minuter

Haria 60 minuter

Macher 40 minuter

Playa Blanca 60 minuter

Puerto Calero 40 minuter

Puerto del Carmen 35 minuter

Tias 35 minuter

Yaiza 50 minuter

Flygschema

Flygtidtabeller kan komma att ändras, men endast under mycket exceptionella omständigheter (väderförhållanden, strejker, etc.). Om detta skulle hända skulle du få besked så snart som möjligt. I händelse av en betydande försening av ett flyg kan Sunweb inte hållas ansvarigt och kompensationsförfaranden måste genomföras med flygbolaget.

E-biljetter/flygbiljetter

Sunweb skickar dina flygbiljetter till dig senast en vecka före din avgång. Observera att ditt för- och efternamn måste vara korrekt skrivet på dina biljetter, till exempel som på ditt identitetskort eller pass. Om namnen inte stämmer överens kan du nekas ombordstigning.

Bagage

När du gör din bokning ingår ett stycke handbagage per person. Vikten beror på vilket flygbolag du ska åka med. Du kan, i steg 1 av din bokning, lägga till incheckat bagage mellan 15 kilo och 23 kilo, mot en extra avgift.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

 

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

 

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

 

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

 

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

 

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

 

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Sunweb kan inte hållas ansvariga för detta.

 

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

 

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

 

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små snacks) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas inte att dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

 

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

 

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och från 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

 

Allmänna helgdagar:

Följande allmänna helgdagar firas i Spanien:

* 1 maj - Arbetarnas dag

* 15 augusti - Kristi himmelsfärds dag

* 12 Oktober - Spaniens nationaldag

* 1 November - Alla helgons dag

 

Viktigt att veta

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien