Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
8,3
Utmärkt

  • Nyrenoverat småskaligt hotell
  • Koppla av vid poolen med en drink
  • Den vänliga personalen är alltid där för dig

Hotel Nasos & Resort är ett härligt hotell som syftar till att tillåta varje gäst att njuta av en bekymmersfri semester. Fina färger har valts för interiören vilket ger det ett modernt utseende.

Så fort du går in på hotellet känner du omedelbart att semestern har börjat! Hotellrummen erbjuder en bekväm natts sömn. Njut av solen vid poolen eller ta en lugn promenad till stranden, du är där på nolltid! Den fina byn Moraitika ligger inom gångavstånd. Efter en trevlig promenad längs Joniska havet kan du välja en krog för en utsökt grekisk måltid. Detta blir en underbar semester!

Rumstyp

Dubbelrum för eget bruk trädgårdsutsikt
för 1 person
  • renoverade rum renoverades 2019
  • yta cirka 27m²
  • 1 enkel fällsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • cd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykjärn
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Dubbelrum renoverat standard (Garden View)
för 2 till 3 personer
  • renoverade rum renoverades 2019
  • yta cirka 27m²
  • 1 enkel fällsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • cd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykjärn
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum superior renoverat (Garden View)
för 2 till 3 personer
  • renoverade rum renoverades 2019
  • yta cirka 30m²
  • 1 enkel fällsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • cd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykjärn
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Familjerum 1 rum renoverat (Garden View)
för 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 11 år
  • renoverade rum renoverades 2019
  • yta cirka 27m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • cd-spelare
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykjärn
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 4 sovplatser (1 våningssäng med 2 enkelsängar; 1 dubbelsäng)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Familjerum 2 rum renoverat (Rooms with connecting door Garden View)
för 4 personer
  • renoverade rum renoverades 2019
  • yta cirka 50m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv 2 (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • cd-spelare
  • luftkonditionering (2) (individuellt styrd: hela dagen)
  • strykjärn
  • sovrum
  • rum med anslutande dörr: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • badrum 2: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

Måltider

Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 87
  • våningar: 3
  • byggnader: 5
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • lobby
  • frukostrum
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: cocktailbar, pool/snackbar
För barn
  • spelrum
  • biljard (mot betalning)
  • dart (mot betalning)
  • bordtennis (mot betalning)
  • underhållning, från maj till oktober, underhållning för vuxna under dagen och kvällen kostnadsfritt
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt betalas kontant (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • barnpool (1)(sötvatten)
  • utomhuspool (1, 17 m lång och 9 m bred)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
Avkoppling och wellness
  • jacuzzi (mot betalning) utomhus
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard (mot betalning)
  • dart (mot betalning)
  • bordtennis (mot betalning)
  • underhållning, från maj till oktober, underhållning för vuxna under dagen och kvällen kostnadsfritt
8.3
Utmärkt
Utifrån 43 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,3
Utmärkt Utifrån 43 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
5,7
Barnvänlighet
8,1
Städning
8,4
Prisvärt
8
Faciliteter
8,3
Boendet i allmänhet
8,4
Rum / lägenhet
8,4
Läge
8,5
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Korfu

Upptäck Korfu

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 200 m (sandstrand, utemöbler (mot betalning): parasoll, solstolar)
Avstånd till centrum: ca 250 m
Avstånd till flygplats ca 19 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m: till corfu town
Avstånd till uttagsautomat ca 200 m
Närmaste butiker ca 150 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 200 m
Närmaste apotek ca 400 m
Lugnt läge
På en brant väg
Observera
Kostnaderna för användning av jacuzzin är 7 euro per person för 20 minuter.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Korfu. Denna flygning tar ca 3 timmar och 20 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är enligt följande:

Kanoni - ca 15 minuter

Perama - ca 25 minuter

Kontokali - ca 25 minuter

Kommeno - ca 30 minuter

Gouvia - ca 35 minuter

Agios Ioannis - ca 35 minuter

Benitses - ca 40 minuter

Danillia - ca 40 minuter

Dassia - ca 40 minuter

Agios Gordios - ca 40 minuter

Pirgi-Ipsos - ca 45 minuter

Moraitika - ca 45 minuter

Agios Markos - ca 50 minuter

Barbati - ca 50 minuter

Kato Korakiana - ca 50 minuter

Nissaki - ca 55 minuter

Pelekas - ca 55 minuter

Glyfada - ca 60 minuter

Liapades - ca 60 minuter

Ermones - ca 60 minuter

Paleokastritsa - ca 60 minuter

Agios Petros - ca 90 minuter

Agios Georgios - ca 90 - 130 minuter

(Obs: Till Porto Demo Boutique och Saint George Palace ca 2 timmar)

Agios Spyridon - ca 110 minuter

Roda - ca 110 - 130 minuter

Sidari - ca 110 - 130 minuter

Acharavi - ca 120 - 140 minuter

Observera att bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar kraftigt. Transfertiderna kan då öka. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar. Transferbussen passerar inte alltid platserna i en bestämd ordning.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseguide/lokala agent med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare/lokala agent att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Transfertiderna är enligt följande:

Kanoni - ca 10 minuter

Kontokali - ca 15 minuter

Perama - ca 20 minuter

Gouvia - ca 20 minuter

Benitses - ca 25 minuter

Danillia - ca 20 minuter

Kommeno - ca 25 minuter

Agios Ioannis - ca 25 minuter

Agios Markos - ca 25 minuter

Dassia - ca 25 minuter

Ermones - ca 25 minuter

Pelekas - ca 25 minuter

Agios Gordios - ca 30 minuter

Ipsos - ca 30 minuter

Glyfada - ca 30 minuter

Liapades - ca 30 minuter

Kato Korakiana - ca 30 minuter

Barbati - ca 35 minuter

Moraitika - ca 35 minuter

Paleokastritsa - ca 35 minuter

Nissaki - ca 40 minuter

Pirgi-Ipsos - ca 45 minuter

Agios Georgios - ca 45 - 55 minuter

(Obs: Till Porto Demo Boutique och Saint George Palace ca 2 timmar)

Agios Spyridon - ca 55 minuter

Acharavi - ca 50 - 70 minuter

Roda - ca 50 - 80 minuter

Sidari - ca 50 - 80 minuter

Agios Petros - cirka 90 minuter

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland