Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
6,9
Mycket bra

  • Vid havet
  • Omgiven av en lummig trädgård
  • Fina faciliteter

Tsokkos Anmaria Beach Hotel omges av en grönskande trädgård med höga palmer och har en slående vacker utsikt över Medelhavet. Här bor du i bekväma rum som har en ljus och diskret inredning. Att varva ner här kommer naturligt. Besök hotellets relaxavdelning och koppla av i jacuzzin eller ta ett avkopplande bad i inomhuspoolen.

Poolområdet är strategiskt placerat framför hotellet, så man kan njuta av havsutsikten medans man njuter av ett uppfriskande dopp. Koppla av på din solstol i skydd av en palm och läs en god bok och kanske beställer du något svalkande att dricka ifrån poolbaren.

Förutom att ladda batterierna har hotellet också mycket att göra för både stora och små. Det finns ett spelrum, ett fitnesscenter, en tennisbana och en bastu. En fin dag på stranden lockar säkert också! Inom ett par minuters promenad från ditt boende kan du njuta av skön havsluft och salta bad.

Rumstyp

Dubbelrum bergsutsikt
för 2 till 3 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (hyra/deposition)
  • tv (plattskärm)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • strykjärn
  • badrum med: bad, toalett, hårfön
Dubbelrum delvis havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (hyra/deposition)
  • tv (plattskärm)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • strykjärn
  • badrum med: bad, toalett, hårfön
Dubbelrum havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (hyra/deposition)
  • tv (plattskärm)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • strykjärn
  • badrum med: bad, toalett, hårfön
Enkelrum standard landsikt
för 1 person
  • balkong eller terrass
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (hyra/deposition)
  • tv (plattskärm)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: bad, toalett, hårfön

Måltider

Kan även bokas med All inclusive.
Halvpension
All inclusive

Om du bokar med all inclusive ingår:

* Frukost från 07:00 till 10:00

* Lunch från 12:30 till 14:30

* Lättare snacks 10:30 till 12:00, från 15:00 till 17:00 och 22:00 till 00:00

* Middag från 18:30 till 21:30

* Lokala alkoholhaltiga och alkohofria drycker från 10:00 till 00:00

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 107
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang (2)
  • barer: bar 1, poolbar
  • gemensamt tv-område
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • bagageförvaring
  • luftkonditionering: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (2)
  • barer: bar 1, poolbar
För barn
  • spelrum
  • biljard
  • dart
  • tennisbana (utomhus)
  • bordtennis
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool(solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) , utemöbler (kostnadsfritt))
Avkoppling och wellness
  • bastu
  • gym
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard
  • dart
  • tennisbana (utomhus)
  • bordtennis
6.9
Mycket bra
Utifrån 25 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

6,9
Mycket bra Utifrån 25 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
6,3
Barnvänlighet
6,5
Städning
6,4
Prisvärt
6,6
Faciliteter
6,4
Boendet i allmänhet
6,8
Rum / lägenhet
8
Läge
7,3
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Cypern

Upptäck Cypern

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 800 m
I centrum
Vid havet (ingen strand)
Avstånd till flygplats ca 45 km
Avstånd till busshållplats ca 0 m
Avstånd till uttagsautomat ca 20 m
Närmaste butiker ca 0 m
Närmaste kiosk ca 0 m
Närmaste restaurang ca 20 m
Observera
Om du bokar med all inclusive kan denna nyttjas fram till kl. 12 på hemresedagen.
Flygresan
Flyg och biljetter

Du flyger till Cypern. Flygresan tar ca 3 timmar och 50 minuter. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag. 

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resehandlingarna ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet och bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta..

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Limassol: ca 45 minuter

Ayia Napa: ca 50 minuter

Protaras: ca 60 minuter

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av/på hotell längs vägen.

Information om Cypern

Huvudstad:

Cyperns huvudstad kallas Nicosia men är också känd som Lefkosia. Stadens södra del tillhör den grekiska delen av ön, medan den norra delen av staden tillhör den turkiska delen.

Språk:

Cypern har grekiska och turkiska som officiella språk. Många kan även engelska på Cypern.

Tid:

När du reser från Sverige till Cypern, ska du ställa klockan en timme framåt.

Valuta:

I Cypern använder man euro. På semesterorter och storstäder finns bankomater, och på de flesta hotell och restauranger är det möjligt att betala med kreditkort.

Ström:

Strömförsörjningen i Cypern är 240 volt. Adaptrar finns i de flesta butiker och på många hotell.

Pass:

När du reser till Cypern, behöver du ett giltigt pass. Du ansvarar för giltigheten av passet.

Mobiltelefon:

Din svenska mobiltelefon fungerar i Cypern. Observera att det kan vara förknippad med höga kostnader att ringa samtal och använda telefonens Internet.

Nödsituation:

I behov av kontakt med polis, ambulans eller brandkår, ring 112.

Dricksvatten:

Vattnet i Cypern har en annan bakterieflora, och det rekommenderas att undvika att dricka kranvatten. Buteljerat vatten kan köpas i de flesta butiker och hotell.

Köra bil:

Om du hyr bil eller annat fordon på Cypern, tänk på att de tillämpar vänstertrafik.

Dricks:

Det är normalt att ge ungefär 5-10% dricks på barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna på Cypern är i allmänhet öppna från 09:00 till 18:00, under sommarmånaderna, vissa företag stänger på eftermiddagen några timmar och håller öppet till 19:00. Öppettiderna kan variera lokalt.

Se mer om Cypern