Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
7,1
Utmärkt

  • Vackra vyer över öarna utanför kusten
  • Privat stuga på stranden
  • Stämningsfull restaurang vid havet

Hotel Kadikale Resort ligger vid en vacker vik i Turgutreis. Under en semester på detta stämningsfulla Selections-hotell kan du njuta av en fantastisk utsikt över Egeiska havet och öarna utanför kusten.

Njut av solen i en av de vackra poolerna eller på piren. Om du gillar sport och spel kan du spela beachvolleyboll eller tennis och delta i de lekar som det glada underhållningsteamet har utformat på plats. För barnen finns det två roliga vattenrutschbanor, en lekplats och en miniklubb.

Hotel Kadikale Resort erbjuder både lugn och underhållning. En uppfriskande dryck är mycket viktigt under en varm och solig dag, och därför har Hotel Kadikale Resort två stämningsfulla utomhusbarer. I snackbaren finns läckra snacks och på kvällen väntar en god buffé på dig. Du kan också välja att äta à la carte i den italienska restaurangen eller i strandrestaurangen där skaldjursrätter pryder menyn.

Ett bra tips är att hyra en lyxig privat cabana för en dag. De är perfekta för den ultimata avkopplande semesterdagen.

Information om rumstyper saknas.

Måltider

All inclusive

* Alla måltider i bufféstil

* Frukost 7.30-11.00

* Lunch 12.30-14.00

* Middag 19.30-21.30

* Snacks 14.00-18.00

* Konditori 11.00-19.00

* Kaffe, te och kex 17.00-18.00

* Midnattssoppa 23.30-00.30

* Lokala (alkoholhaltiga och alkoholfria) drycker dygnet runt

* All inclusive efter kl. 01.00 endast tillgängligt i lobbybaren.

* 1x middag i de 2 à la carte-restaurangerna (italiensk och fisk, bokning krävs, från 01.06 till 30.09)

* Minibar fylls på dagligen med en flaska vatten.

7.1
Utmärkt
Utifrån 328 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,1
Utmärkt Utifrån 328 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
6,9
Barnvänlighet
7,1
Städning
7,1
Prisvärt
7,1
Faciliteter
7
Boendet i allmänhet
6,8
Rum / lägenhet
7,7
Läge
7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Bodrum halvon

Upptäck Bodrum-halvön

Praktisk information

Observera
  • Så länge lagret räcker är det möjligt att lägga till ett gratis babypaket i samband med bokningen. Det exakta innehållet i babypaketet är: babysäng, barnstol, badkar, flaskvärmare, skötmatta och blöjhink. Observera att babypaketet inte kan bokas på plats.
  • Detta hotell är mindre lämpligt för personer med nedsatt rörelseförmåga.
  • Cabanas vid havet (se bilderna 6 och 9) kan hyras i maj, juni, september och oktober för cirka 30 euro. I juli och augusti kan de hyras för ca 40 euro. En bokning måste göras
  • Följande språk talas av underhållningsteamet: engelska, tyska, franska och ryska.
  • Internetuppkopplingen i Turgutreis och närliggande område kan vara mycket långsam. Du kan besväras av detta på hotellet och WiFi fungerar inte alltid ordentligt.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Bodrum. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 45 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna är enligt följande:

Guvercinlik - cirka 45 minuter

Torba - cirka 60 minuter

Bodrum - cirka 60 till 100 minuter

Gümbet - cirka 70 till 120 minuter

Gündogan, Türkbükü, Ortakent och Yalikavak - cirka 100 till 120 minuter

Ortakent - cirka 90 till 120 minuter

Bitez - cirka 90 till 120 minuter

Didim - ca 100 minuter från BJV flygplats och ca 140 minuter från ADB flygplats

Turgutreis - cirka 105 till 120 minuter

Güllük - cirka 30 minuter

Yaliciftlik - cirka 60 till 90 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet