8,6

  • Simma bland sköldpaddorna
  • Upptäck undervattensvärlden
  • Varmt välkomnande

Selection-hotellet The Three Corners Fayrouz Plaza Hotel är ett vackert hotell som ligger bara 7 km från Marsa Alams flygplats.

Området är känt för sina vidsträckta stränder och färgglada korallrev. Hotellet har en 1,2 km lång privat strand och ett rev utanför kusten - perfekt för dykning!  Cirka 2 km bort finns barer, restauranger och butiker i Port Ghalibs marina.  Stranden Turtle Bay / Marsa Mubarak ligger 20 minuter bort: som namnet antyder är den perfekt för att spana efter sköldpaddor och snorkla. Det är också en populär vik för båtturer.

Rummen är fördelade på ett fyrtiotal byggnader i hjärtat av en exotisk trädgård med pooler och jacuzzis. Familjer med barn kan boka familjerum, vars rum är åtskilda med en dörr.

Det finns gott om faciliteter och aktiviteter för att hålla barnen sysselsatta. De kan sysselsätta sig med underhållningsteamet, njuta av plaskdammen eller släppa loss i barnträdgården. Dessutom är de välkomna till Trixie Kids Club varje dag. Under tiden kan du koppla av i hälsocentret, koppla av på stranden eller delta i sportaktiviteter (bordtennis, aerobics, volleyboll, dart, etc.).

Rumstyp

Dubbelrum typ A allmän (Premium King Triple (general type A))
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 28m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • dubbel bäddsoffa
  • balkong
  • kaffe och te faciliteter
  • kyl (mini)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • kaffe-/tekokare
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • badhandduksservice: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Enkelrum
för 1 person
  • yta cirka 28m²
  • 1 enkelsäng
  • balkong
  • kaffe och te faciliteter
  • kyl (mini)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • badhandduksservice: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Familjerum typ A ett rum (Grand Family room Type A 1 room)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 32m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong
  • kaffe och te faciliteter
  • kyl (mini)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • kaffe-/tekokare
  • sovrum: 1 sovrum
  • sovrum 1: 4 sovplatser (1 dubbelsäng; 2 enkla bäddsoffor)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • badhandduksservice: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Familjerum typ C två rum (SUPERIOR Family room type C 2 rooms)
för 4 till 5 personer max. 4 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 56m²
  • antal bäddar: 5
  • balkong
  • kaffe och te faciliteter
  • kyl (mini)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • kaffe-/tekokare
  • sovrum
  • rum med mellandörr: 2 sovrum
  • sovrum 1: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • sovrum 2: 3 sovplatser (3 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • badhandduksservice: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé

* Frukost från 6.30 till 10.00

* Wienerbröd från 10.00 till 11.00

* Lunch från 12.30 till 15.00

* Snacks från 15.00 till 17.30

* Glass från 15.30 till 17.00

* Te och kakor från 16:00 till 18:00

* Middag från 19:00 till 22:00

* Lokala drycker (med eller utan alkohol) från 10.00 till midnatt

Vänligen observera att

* Importerade alkoholhaltiga drycker, champagne, färska fruktjuicer, kaffe och snacks från minibaren ingår inte.

* All Inclusive-paketet avslutas på avresedagen (beroende på utcheckningstid).

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: antal: 495
  • autentiskt atmosfär
  • modernt utrustat
  • barnvänligt
  • reception
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • roomservice
  • gemensamt tv-område
  • läkarservice
  • anslutningsbuss ( till centrum mot betalning)
  • parkeringsgarage
  • rum lämpliga för funktionsvarierade
  • faciliteter för funktionsvarierade
  • wi-fi i receptionen (gratis)
  • sängkläder ingår bytas 7 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • duschmöjligheter vid ankomst/avresa
  • bagagerum
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • tvättfaciliteter
  • diverse affärer (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtet
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • badhandduksservice: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • matplatser: restaurang (öppen från kl. 18:30 till 21:30) (antal: 5), orientalisk restaurang (förbokning krävs), italiensk restaurang (förbokning krävs) (män och kvinnor måste bära lämpliga/täckande kläder vid middagen )
  • bar: bar antal: 5, lobbybar, poolbar öppen från kl. 10:00 till 23:00
För barn
  • spelrum (kostnadsfritt)
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • fotbollsfält
  • beachvolleyboll
  • boule
  • dykning (mot betalning)
  • motorsport på vatten
  • underhållning, underhållning för barn, underhållning för vuxna
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (antal 1)
  • utomhuspool (antal 2)(sötvatten, uppvärmd, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • spa med: (inträdesavgift): bastu, hamambehandlingar (mot betalning), turkiskt ångbad, massage, skönhetsbehandlingar
  • gym (gratis)
Sport och underhållning
  • spelrum (kostnadsfritt)
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • fotbollsfält
  • beachvolleyboll
  • boule
  • dykning (mot betalning)
  • motorsport på vatten
  • underhållning, underhållning för barn, underhållning för vuxna
8.6
Utifrån 978 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,6
Utifrån 978 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
7,6
Barn
8,7
Renlighet
8,4
Prisvärdigt
8,4
Faciliteter
8,6
Semester
8,4
Boende
8,8
Läge
9,1
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Marsa Alam

Upptäck Marsa Alam

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, poolhandduksservice, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: ca 1,5 km
Avstånd till flygplats Marsa Alam ca 7 km
Avstånd till uttagsautomat ca 0 m
Närmaste butiker ca 0 m
Närmaste kiosk ca 0 m
Närmaste restaurang ca 0 m
Närmaste apotek ca 0 m
Närmaste läkare ca 0 m
Närmaste sjukhus ca 2 km
Observera
  • Du kan resa till Port Ghalib med buss för €3 per person.
  • Så länge lagret räcker kan du boka ett kostnadsfritt babypaket i bokningsskedet. I detta paket ingår: en barnsäng, en barnstol, en babyvakt, ett badkar, en flaskvärmare, en skötbädd, ett myggnät och en blöjbehållare. Observera att babypaketet inte kan bokas på plats.
  • Vill du stanna i mer än 29 dagar, från november till mars? Bokningar kan göras via vår kundtjänst.
Flygresan

Du flyger direkt till Marsa Alam. Flygresan tar ca 5 timmar. Vid ankomsten till flygplatsen möts ni av Sunwebs lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsprocessen.

Transfertiderna från Marsa Alam flygplats är följande:

- El Quseir (inklusive Hotel Sentido Akassia Beach, Hotel Lazuli och Hotel Pickalbatros Sea World) - ca 50 min.

- Port Ghalib (inklusive Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort och Three Corners Sea Beach Resort) - ca 15 min.

- Hotel Gorgonia Beach Resort - ca 1,5 timmar.

- Blend Elphistone Resort och Blue Reef Resort - ca 45 min.

- Övriga hotell (inklusive Three Corners Happy Life, Hotel Hilton Marsa Alam Nubian Resort och Shoni Bay) - ca 25-35 min.

Tidtabell för flyg

I de flesta fall kommer du att kunna se flygtiderna när du bokar online. Om avgångstiderna inte visas är de ännu inte kända för oss. Alla publicerade flygtider kan komma att ändras utan föregående meddelande. Både flygbolaget och Sunweb kommer att göra sitt yttersta för att inte ändra de publicerade tiderna, men vi kan aldrig garantera detta till 100%.

Resehandlingar

Sunweb skickar biljetterna senast en vecka före avresa. Observera: På biljetterna måste för- och efternamn stavas som i ditt pass. Det är inte längre nödvändigt att ange mellannamn och vi ber dig därför att inte ange ditt mellannamn. Felstavning av ditt namn kan orsaka problem vid incheckningen och kan leda till nekad ombordstigning. Det är alltid ditt ansvar att kontrollera att ditt förnamn och efternamn stavas som det står i ditt pass.

Information om Egypten

Huvudstad:

Egyptens huvudstad är Kairo.

Språk:

Det officiella språket är arabiska. I turistområden kan man tala engelska och/eller franska.

Tid:

Under vintermånaderna är det +1 timmes tidsskillnad mellan Sverige och Egypten.

Religion:

95% av Egyptens befolkning är muslimer. Islam spelar en viktig roll i egyptiernas dagliga liv. Under din vistelse på orterna kommer du att uppleva lite av dess seder och traditioner. Om du gör en resa till Luxor eller Kairo under din semester rekommenderar vi att du tar hänsyn till lämpliga kläder. Se till att dina axlar och knän täcks av kläder.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i Egypten. Även om inte allt är stängt på turistorterna är detta något att ta hänsyn till. Ramadan 2024 kommer att vara från 11 mars till 9 april, men det exakta datumet kan ändras (beroende på månens position).

Visum:

Visum är obligatoriskt när du åker på semester till Hurghada och Marsa Alam. Du kan köpa ett visum på flera sätt:

1. Direkt när du gör bokningen eller via Sunwebs kontaktcenter. Du får en voucher tillsammans med dina resehandlingar som du lämnar till den lokala Sunweb-representanten vid ankomsten till flygplatsen i Egypten. Detta kostar 31 euro.

2. Via bankdisken på flygplatsen (kostar ca 27 USD + skatt. Detta pris kan komma att ändras av myndigheterna). Väntetiderna kan vara långa här. Vi rekommenderar att du har med dig kontanter.

Överföringen går snabbare om visumet redan har köpts i förväg. Du behöver inte heller längre ta hänsyn till fluktuerande växelkurser och behöver inte ha kontanter i fickan när du reser. Priset inkluderar den service som tillhandahålls så att allt är prydligt ordnat för dig både online och på flygplatsen. Priserna hos lokala visumleverantörer kan variera från vårt pris. Vi har ingen kontroll över detta eftersom växelkursen kan fluktuera.

Ett "landningskort" delas ut på planet och ska fyllas i innan man passerar tullen. Detta är separat från visumet.

 

- Denna typ av visum är giltigt i 30 dagar, med början från ankomstdagen.

- Om du vill stanna i Egypten i 30 dagar eller mer måste du ansöka om visum på Egyptens ambassad.

- Är du inte svensk medborgare? Då ska du vända dig till din ambassad eller ditt konsulat för mer information.

Om din resa till Sharm El Sheikh är kortare än 15 dagar behöver du inte ansöka om visum. Med stämpeln du får i passet vid inresa kan du vistas i hela området runt Shram El Sheikh och Dahab. Vill du göra utflykter utanför dessa områden eller din vistelse Sharm El Sheikh varar längre än 15 dagar behöver du ansöka om turistvisum.

Vänligen observera:

På grund av den kraftigt fluktuerande dollarkursen har vi publicerat priset för visumet i dollar, men lokalt kan du helt enkelt betala för visumet i euro. Om du vill boka en utflykt, ta med tillräckligt med euro för detta också. På grund av den höga växelkursen är det bättre att betala för detta med euro.

Ringa telefonsamtal:

Du kan använda din mobiltelefon för att ringa telefonsamtal i Egypten. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga avgifterna för detta. Kontrollera med din operatör om detta före semestern. Vill du använda internet via din telefon? Vi rekommenderar att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng också alltid av din dataroaming när du är utomlands.

Nödnummer:

Polisens nödnummer i Egypten är 122. Numret till brandkåren är 180 och om du behöver en ambulans ringer du 123.

Bagage:

Om du tar med annat bagage kan du ange detta under onlinebokningen. Om du anger detta direkt kommer du att bli kontaktad av en anställd på Contact Centre efter bokningen. Medarbetaren kommer att gå igenom proceduren med dig.

Nedan finns en liten lista över ovanligt bagage som du kan ta med dig:

- Dykutrustning

- Cykel

- Golfutrustning

- Drake, vågbräda eller wakeboard

- Musikinstrument

- Surfbräda

- Fiskeutrustning

Om du tar med dig specialbagage är det också nödvändigt att du meddelar oss detta. Vi kommer då att registrera ditt specialbagage åt dig för överföring.

För flygningar med andra flygbolag än Transavia, vänligen kontakta oss för mer information. Observera att ditt specialbagage inte alltid kan ingå i den normala transporten. Ibland tillkommer extra avgifter för att ta med specialbagage på standardtransfern. Att ta med dykbagage är kostnadsfritt i den normala transfern. I andra fall kan en speciell transfer behöva begäras. Du måste betala för detta på egen bekostnad. När du registrerar ditt specialbagage hos oss kommer vi att undersöka möjligheterna för dig.

Observera att användning av drönare är strängt förbjudet i Egypten och inte får tas med. Om du gör det måste drönaren lämnas kvar på flygplatsen.

Mat och dryck:

Det egyptiska köket kombinerar flera olika kök. Både persiska, grekiska, franska, turkiska och italienska influenser kan hittas i egyptiska rätter. I Egypten äter man mycket falafel, en rätt gjord på kikärtor som serveras i pitabröd. Gott med en yoghurt-/vitlökssås till. Linssoppa finns också regelbundet på menyn. Egyptierna har också en känsla för sötsaker. De dricker vädligt sött te och kaffe. Efter maten eller under en avkopplande kväll röker de en sisha, en söt vattenpipa.

Hotell- och lägenhetsrestaurangerna är ofta internationella till sin karaktär och serverar mestadels bufférätter.

Vattnet i Egypten är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas inte att dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten. Se till att flaskorna är buteljerade.

Kött i Egypten är halalslaktat.

Dricks:

I Egypten är det vanligt att ge mellan 10% och 15% i dricks på barer och restauranger.

Öppettider:

Butiker och banker i Egypten är i allmänhet öppna från söndag till torsdag. I turistcentra är butikerna ofta öppna alla dagar i veckan fram till omkring kl. 22.00. Detta är inga fasta tider, så butikerna kan stänga tidigare eller senare. Under Ramadanperioden kan butiker och banker ha andra öppettider. 

Allmänna helgdagar:

Följande allmänna helgdagar äger rum i Egypten:

7 - januari Koptisk jul (firas endast av den koptiska befolkningen)

25 - april Sinais befrielsedag

1 - maj Arbetets dag

Ramadan (varierar i datum varje år)

18 - juni Suezkanalens öppningsdag

23 - juli Revolutionens dag

30 - juli till 3 augusti Offerfesten

6 - oktober De väpnade styrkornas dag

24 - oktober Suezdagen

23 - december Segerdagen

Se mer om Egypten