8,1

  • Badparadis med spektakulära vattenrutschbanor
  • Perfekt för en familjesemester
  • Underhållning för stora och små

På Hotel Aqua Fantasy Aquapark & Spa går varje badälskande barn och vuxens drömmar i uppfyllelse, för här kan du fira den ultimata sol- och badsemestern - hotellet ligger precis intill ett gigantiskt äventyrsbad som har inte mindre än 31 vattenrutschbanor och 22 pooler. Här finns fartfyllda vattenrutschbanor och mindre rutschbanor för de yngsta. Vill du bara slappna av kan du flyta runt i mysiga badringar. För vuxna finns här en separat vuxenpool där du kan njuta av de fridfulla omgivningarna på avstånd från de många åkattraktionerna. Vill du istället spendera dagen på stranden ligger det en fin sandstrand intill hotellet.

Förutom den imponerande vattenparken erbjuder Hotel Aqua Fantasy Aquapark & Spa en mängd andra bekvämligheter för hela familjen. För barnen finns en rolig och underhållande barnklubb (här talas inte svenska), och vuxna kan njuta av hotellets många wellness- och sportanläggningar.

Hotellet erbjuder ett omfattande All Inclusive-program som garanterar att ingen går hungrig eller törstig. All Inclusive- programmet kan nyttjas i utvalda barer och restauranger på hotellområdet, medan andra barer och restauranger kostar extra. Vi rekommenderar Hotel Aqua Fantasy Aquapark & Spa till alla som söker den ultimata sol- och badsemestern med All Inclusive.

Rumstyp

Dubbelrum ekonomi
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 25m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • vissa rum har balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (fylld: vatten, läsk, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 25m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt): stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (fylld: vatten, läsk, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum superior
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 12 år)
  • yta cirka 35m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt): stolar
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (fylld: vatten, läsk, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard
för 1 person
  • yta cirka 25m²
  • 1 dubbelsäng
  • balkong eller terrass
  • minibar (fylld: vatten, läsk, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • kaffe-/tekokare
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum I 2 rum
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 41m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt): stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (fylld: vatten, läsk, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, toalett, hårfön
Familjerum standard 1 rum
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 35m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt): stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (fylld: vatten, läsk, kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 4 sovplatser (1 dubbelsäng; 2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön
Familjerum superior 2 rum
för 2 till 6 personer max. 5 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 55m²
  • antal bäddar: 6
  • balkong (2) med utemöbler (kostnadsfritt): stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (fylld: vatten, läsk, kostar extra)
  • tv 2 (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • andra sovrumet: 4 sovplatser (1 enkelsäng; bäddsoffa för 1 person; 1 dubbelsäng)
  • badrum: 2 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön
  • badrum 2: dusch, toalett, hårfön

Rumsinformation

Dubbelrum Superior har ett öppet vardagsrum, åtkomst via en trappa.

Måltider

All inclusive

 Alla måltider serveras från buffén

 Frukost från 07:00 till 10:00

 Sen frukost från 10:00 till 10:30

 Lunch från 12:30 till 14:30

 Snacks från 12:30till17:00

 Kaffe och kakor från 17:00 till 18:00

 Gözleme och pide från 12:30 till 17:00

 Glass för barn från 12:30 till 14:30

 Middag från 19:00 till 21:30

 Lokala drycker med och utan alkohol dygnet runt (i hotellets lobbybar)

 Minibaren fylls dagligen med vatten (andra drycker i minibaren kostar extra)

 Nattmat från 00:00 till 01:00

 En middag i ett av hotellets 4 à la cartetillrestauranger (turkisk, italiensk, kinesisk eller fisk, bokning krävs)

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • hiss (6)
  • värdeskåp (på rummet)
  • läkarservice
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat, anpassat badrum)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • tvättfaciliteter
  • diskotek (på boendet), drycker kostar extra
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis) (skall anges vid bokning)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (5) (bokning krävs), asiatisk restaurang (bokning krävs), italiensk restaurang (bokning krävs), turkisk restaurang (bokning krävs), fisk restaurang (bokning krävs), steak house, snackbar
  • barer: bar 8, lobbybar, poolbar 3, strandbar
För barn
  • spelrum (mot betalning)
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • bowlingbana (mot betalning)
  • vattenskidor (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt, underhållning för vuxna under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt
Pooler
  • inomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) )
  • barnpool (1)(separerad)
  • utomhuspool (3)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenland från maj till oktober (vattenrutschbanor)
Avkoppling och wellness
  • spa med (reserveren verplicht) : bastu (kostnadsfritt), hamam-behandlingar (mot betalning), turkiskt ångbad (mot betalning), jacuzzi, massage (mot betalning), skönhetsbehandlingar (mot betalning)
  • örtångbad
  • gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • spelrum (mot betalning)
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • bowlingbana (mot betalning)
  • vattenskidor (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt, underhållning för vuxna under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt
8.1
Utifrån 43 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,1
Utifrån 43 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
8,7
Barn
8,2
Renlighet
7,4
Prisvärdigt
8,5
Faciliteter
8,2
Semester
7,8
Boende
8
Läge
8,4
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kusadasi

Upptäck Kusadasi

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: kusadasi är ca 10 km, selcuk är ca 11 km
Avstånd till bargata ca 8 km
Avstånd till flygplats ADB airport är ca 70 km
Avstånd till hamnen ca 11 km
Avstånd till uttagsautomat (på boendet)
Närmaste butiker ca 8 km
Närmaste restaurang ca 8 km
Dolmus ( till centrala kusadasi och selcuk)
Observera

* Vattenparken är öppen från och med den 1 maj kl. 10-16.30

* Barn under 1.20 kan inte använda rutschkanorna.

* Det finns en liten vattenpark för barn upp till 3 år.

* Inträdet till vattenparken är gratis. Drycker och mat i vattenparken är avgiftsbelagda.

* Steak House ingår inte i all inclusive (alltid avgiftsbelagd).

* All inclusive-programmet kan användas dygnet runt, med undantag för importerade drycker.

* Vissa pooler och barer är inte fritt tillgängliga.

Flygresan

Sunweb flyger från Köpenhamn till Milas-Bodrum.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag.

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resedokument ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet samt bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Özdere - cirka 60 minuter

Seferihisar - cirka 75 minuter

Kusadasi - cirka 90 minuter

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet
Välj rumstyp

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.