9,5

  • Endast vuxna 18+
  • Boutiquehotell på stranden
  • Perfekt för par

Bio Beach Boutique Hotel är den perfekta platsen att ladda batterierna på. Det helt nya hotellet ligger i den attraktiva badorten Rethymnon och har ett fantastiskt läge vid på strandpromenaden, precis vid havet. Även baren och restaurangen gränsar till strandpromenaden där kan njuta av spektakulära solnedgångar efter en härlig dag.

De moderna och lyxiga sviterna har alla havsutsikt och för extra lyx finns det även sviter med privat jacuzzi. På stranden är solstolarna gratis för hotellets gäster och härifrån kan du beställa en drink och ett gott mellanmål. Det finns också en liten utomhuspool omgiven av fina solstolar på hotellet.

För ännu mer avkoppling finns ett litet wellnesscenter med möjlighet att få massage. Det finns också en bastu och en liten avsvalkningspool.

Rumstyp

Juniorsvit komfort
för 2 personer
  • yta cirka 36-38m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering, sitthörna, soffa
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • separat toalett
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, dubbel vask, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • wake-up call
Juniorsvit premium
för 2 personer
  • yta cirka 26-28m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering, sitthörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • separat toalett
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • wake-up call
Juniorsvit privat jacuzzi
för 2 personer
  • yta cirka 32-33m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering, sitthörna, soffa
  • privat jacuzzi utomhus
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • separat toalett
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, dubbel vask, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • wake-up call

Måltider

Halvpension inkluderar frukost och en 3-rätters middag.
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 20
  • våningar: 5
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss huvudbyggnad
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • frukostrum
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår
  • handdukar ingår
  • bagageförvaring
  • städning i rum
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (inkluderat i priset)
  • wi-fi på rummet: (inkluderat i priset)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (inkluderat i priset)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: á la carte-restaurang, take away är möjligt (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: pool/snackbar, krog
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • utomhuspool(sötvatten)
Avkoppling och wellness
  • spa med (reserveren verplicht) : bastu (kostnadsfritt), jacuzzi, swimmingpool (mot betalning) (sötvatten), massage (mot betalning)
9.5
Utifrån 15 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

9,5
Utifrån 15 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
-
Barn
9,8
Renlighet
9,1
Prisvärdigt
9,5
Faciliteter
9,5
Semester
9,7
Boende
9,2
Läge
9,9
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
Separerad från stranden av boulevarden
Avstånd till stranden ca 10 m (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
I centrum
Avstånd till gamla stadskärnan ca 1 km
På huvudgatan
Avstånd till flygplats Chania är ca 64 km: Heraklion är ca 81 km
Avstånd till hamnen ca 1200 m
Avstånd till busshållplats ca 300 m
Avstånd till uttagsautomat ca 5 m
Närmaste butiker ca 10 m
Närmaste kiosk ca 10 m
Närmaste restaurang ca 10 m
Observera
Detta hotell är endast för personer som är 18 år eller äldre.
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Heraklion eller Chania. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Heraklion - ca 15 minuter

Ammoudara - ca 30 minuter

Agia Pelagia - ca 45 minuter

Fodele - ca 60 minuter

Kokkini Hani - ca 20 minuter

Gouves - ca 35 minuter

Gournes - ca 30 minuter

Analipsis - ca 45 minuter

Anissaras - ca 50 minuter

Hersonissos - ca 50 till 80 minuter

Koutouloufari - ca 50 till 80 minuter

Piskopiano - ca 50 till 80 minuter

Stalis - ca 60 till 90 minuter

Malia - ca 60 till 90 minuter

Sissi - ca 75 till 90 minuter

Agios Nikolaos - ca 120 minuter

Elounda - ca 120 minuter

Från Heraklion flygplats:

Bali 45-60 minuter, Panormos 60-90 minuter, Rethymnon 90-120 minuter, Georgioupoulis 120-180 minuter

Från Chania flygplats:

Chania stad - ca 30 minuter

Platanias - ca 45 minuter

Agia Marina- ca 40 minuter

Kato Stalos – ca 40 minuter

Georgioupolis - ca 75 minuter

Rethymno stad - ca 1h, 50 minuter

Rethymno kusten - ca 2 timmar

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

*Alla transfertider beror på antalet hotell som bussen stannar till vid. Detta varierar för varje transfer.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Sunwebs klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland
Välj rumstyp

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.