7,4

  • Mycket underhållning för barnen
  • Njut av en fantastisk vattenpark
  • Toppläge: precis vid havet

Är du på semester med hela familjen eller vännerna? Upplev grekisk gästfrihet på Tsokkos King Evelthon Beach Hotel & Resort med vår Selections-märkning, ett lyxhotell med många och roliga faciliteter.

Vid poolen har du en förstklassig utsikt över det kristallblå havet med vajande palmer. Ta en tropisk cocktail och luta dig tillbaka på en solstol i solen. Om du vill ha lite action är det vattenparken som gäller. De färgglada rutschbanorna utmanar dig gärna i ett rutschbanelopp. De små kan plaska och leka i den speciella barnpoolen eller på barnklubben. Det finns alltså något för alla åldrar.

Efter allt glidande och njutande under den cypriotiska solen ser all-inclusive-programmet till att du har energi. På kvällen kan du äta en god middag på en av restaurangerna. Slå dig ner i huvudrestaurangen med en mängd olika specialiteter eller välj kulinariska grekiska, italienska eller mexikanska rätter. Det kommer att bli en festmåltid.

 

Information om rumstyper saknas.

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé

  •  Frukost från 07:00 till 10:00
  •  Sen frukost från 10:00 till 11:00
  •  Frukost från 12:30 till 14:30
  •  Middag från 18:30 till 21:30
  •  Snacks mellan måltider från 10:00 till 00:00
  •  En middag i en av hotellets à la carte-restauranger
  •  Lokala drycker med och utan alkohol från 10:00 till 00:00
7.4
Utifrån 46 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,4
Utifrån 46 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
7,2
Barn
7,2
Renlighet
7,1
Prisvärdigt
7,5
Faciliteter
7,5
Semester
7,6
Boende
7,5
Läge
7,2
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Cypern

Upptäck Cypern

Praktisk information

Observera
  • Vattenparken är öppen från april till oktober
  • På grund av åtgärder angående Covid är wellness-avdelningen tillfälligt stängd
  • Under vintersäsongen (november - mars) är endast huvudrestaurangen öppen
Flygresan
Flyg och biljetter

Du flyger till Cypern. Flygresan tar ca 3 timmar och 50 minuter. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag. 

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resehandlingarna ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet och bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta..

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Limassol: ca 45 minuter

Ayia Napa: ca 50 minuter

Protaras: ca 60 minuter

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av/på hotell längs vägen.

Information om Cypern

Huvudstad:

Cyperns huvudstad kallas Nicosia men är också känd som Lefkosia. Stadens södra del tillhör den grekiska delen av ön, medan den norra delen av staden tillhör den turkiska delen.

Språk:

Cypern har grekiska och turkiska som officiella språk. Många kan även engelska på Cypern.

Tid:

När du reser från Sverige till Cypern, ska du ställa klockan en timme framåt.

Valuta:

I Cypern använder man euro. På semesterorter och storstäder finns bankomater, och på de flesta hotell och restauranger är det möjligt att betala med kreditkort.

Ström:

Strömförsörjningen i Cypern är 240 volt. Adaptrar finns i de flesta butiker och på många hotell.

Pass:

När du reser till Cypern, behöver du ett giltigt pass. Du ansvarar för giltigheten av passet.

Mobiltelefon:

Din svenska mobiltelefon fungerar i Cypern. Observera att det kan vara förknippad med höga kostnader att ringa samtal och använda telefonens Internet.

Nödsituation:

I behov av kontakt med polis, ambulans eller brandkår, ring 112.

Dricksvatten:

Vattnet i Cypern har en annan bakterieflora, och det rekommenderas att undvika att dricka kranvatten. Buteljerat vatten kan köpas i de flesta butiker och hotell.

Köra bil:

Om du hyr bil eller annat fordon på Cypern, tänk på att de tillämpar vänstertrafik.

Dricks:

Det är normalt att ge ungefär 5-10% dricks på barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna på Cypern är i allmänhet öppna från 09:00 till 18:00, under sommarmånaderna, vissa företag stänger på eftermiddagen några timmar och håller öppet till 19:00. Öppettiderna kan variera lokalt.

Se mer om Cypern