1. Hem
  2. Solresor
  3. Värt att veta
  4. Betalning och biljetter
  5. Betalning

Betalning

Här kan du läsa om hur du kan betala och vilka villkor som gäller för dessa.

Faktura 

Läs igenom din bokningsbekräftelse/faktura noggrant, kolla att det överensstämmer med ditt för- och efternamn i ditt pass. Observera! Gällande ”förnamn”; angett endast det första förnamnet samt fullständigt efternamn enligt ditt pass, rätt resedatum och hotell etc. Om något inte skulle stämma med det du har bokat kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Observera att det är din skyldighet att kontrollera att dokumenten är korrekta. 

Deposition

Depositionen ska betalas inom 3 dagar efter att bokningen är gjord. Detta gäller för charterresor med avresa mer än 6 veckor. För reguljärflyg betalas depositionen omgående.  Depositionen består utav:
  • 20% av resans kostnad
  • Reguljärflyg (100%)
  • Avgift till SGR Resegarantifonden(100%, ingår)
  • Kostnader för eventuella försäkring (100%)
  • Eventuella avgifter och skatter (100%)

Det är inte möjligt att delbetala depositionen. Slutlikviden kan delbetalas med banköverföring, totala slutlikviden ska vara oss tillhanda senast 6 veckor före avresa. 
 

Kortbetalning

Efter att din bokning har bekräftats kan du välja att betala direkt online med kreditkort. Detta kan göras med VISA eller MasterCard.
För att bearbeta din betalning arbetar vi med Ingenico epayments. Detta är ett ansett företag som handlar snabbt och säkert med många professionella företag i Sverige och utomlands. Detta gör att du ska kunna genomför din betalning på ett säkert och smidigt sätt.
Om du betalar med ditt kreditkort kommer betalningen att behandlas direkt i vårt system. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.

När du bokar är det möjligt att välja om du vill betala hela resan eller depositionen med kort.


Banköverföring

Du kan betala via banköverföring genom att överföra pengarna till följande bank-konto. Observera! Om avresedatumet för din resa är inom 2 veckor måste betalningen göras via kort på vår hemsida. 

  • Bank: Rabobank
  • IBAN: NL27RABO 0372 5944 17
  • Mottagare: Sunweb Group Netherlands B.V.
  • Betalningsreferens: Ditt bokningsnummer
Det är viktigt att du nämner ditt bokningsnummer i beskrivningen. När vi har behandlat betalningen får du en bekräftelse via e-post. Observera att det tar 2-3 arbetsdagar innan Sunweb kan se överföringen. Vid bokning senare än 14 dagar före utresa krävs bifogat kvitto på överföringen tillsammans med bankstämpel som ska skickas till info@sunweb.se


Betalning från utlandet

Om du ska göra en banköverföring från ett konto utomlands måste du göra en utlandsbetalning. Du använder då följande uppgifter: 

  • BIC/SWIFT: RABONL2U
  • IBAN: NL27RABO 0372 5944 17
Det är viktigt att du nämner ditt bokningsnummer i beskrivningen. När vi har behandlat betalningen får du en bekräftelse via e-post. 

Om du betalar via banköverföring från utlandet, ska du alltid bifoga ett kvitto på överföringen från din bank till oss på info@sunweb.se.


Betala separat

Deltagare kan överföra pengarna separat genom att använda banköverföring. Men de bör ange bokningsnumret tydligt, så att vår ekonomiavdelning vet vilken bokning som tillhör vilken betalning.


Observera

Resans pris beräknas utifrån gällande taxor, skatter och valutakurser. På vissa av våra destinationer betalas lokal turistskatt. Denna betalas vanligtvis direkt till hotellet.