1. Kontaktuppgifter och svar på dina frågor | Sunweb
  2. Innan resan
  3. Vilka resor kommer att avbokas?

Alla rubriker

Vilka resor kommer att avbokas?

  • Vi kontaktar alla gäster senast 14 dagar innan avresa med information om resan blir av eller inte. 

  • Om din semester skulle bli inställd/avbokad av anledningar relaterat till Covid-19 informerar vi alla berörda gäster via e-post. Du kommer självklart inte att förlora dina pengar. Alla berörda gäster får möjlighet att välja mellan att få hela beloppet som redan betalats in som kredit + 20% extra eller att få det inbetalade beloppet utbetalt så fort som möjligt. Detta gäller både sol- och skidresor. Om du endast betalt dela av resan eller depositionen när du får ett meddelandet från oss om att vi avbokar din resa, behöver du inte längre betala in resten.

    Vi kommer att kontakta dig!

    Vi kontaktar gäster i kronologisk ordning efter avresedatum. Vi ber dig därför att inte kontakta oss under den kommande perioden.

    Vi gör dessutom vårt bästa för att hålla denna sida uppdaterad kontinuerligt. Så snart vi får information från myndigheterna om en destination kommer vi att justera uppdateringarna. Vi rekommenderar att du följer uppdateringarna från officiella myndigheter eftersom utvecklingen och rådgivningen ändras mycket fort.

    Vi förstår att du föredrar att veta så fort som möjligt och vill veta vilka alternativ du har. Vi vill betona att vi arbetar hårt för att ge dig tydlig information, begränsa konsekvenserna för alla och samtidigt hålla situationen under kontroll. Vi arbetar nära myndigheter, liksom med våra buss-, flygbolag- och hotellpartners.

    Vänta du på ett e-postmeddelande, men har inte fått det? Kontrollera alltid din inkorg för skräppost först, eftersom det kan ha hamnat där.


    Du kan läsa mer om Covid-19 och hur du ska förhålla dig i utlandet på: https://www.regeringen.se/artiklar/2020/03/information-om-uds-arbete-med-anledning-av-coronaviruset/.

    Du kan läsa våra villkor här.






    Detta besvarade min fråga / Detta besvarade inte min fråga

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.


    Om du inte hittade vad du sökte kan du alltid ställa din fråga till oss på info@sunweb.se, så svarar vi dig så fort vi kan! 

    Telefon

    Just nu är det många som kontaktar oss. Genomsnittlig väntetid på telefonen är för närvarande 15 min.

    Öppettider:

    Mån-fre: 09:00-16:00 

    Lör-sön: stängt

    Vi håller stängt på danska helgdagar.

    Ring oss på tel: 040-66 88 100

    E-post

    Du kan alltid skriva till oss på info@sunweb.se, men det snabbaste sättet att nå oss är via vårt kontaktformulär.  

    Till kontaktformulär

    Värt att veta

    Besök vår värt att veta sida för att få viktig information till före, under och efter din resa.

    Läs mer

    Telefon

    Just nu är det många som kontaktar oss. Genomsnittlig väntetid på telefonen är för närvarande 15 min.

    Öppettider:

    Mån-fre: 09:00-16:00 

    Lör-sön: stängt

    Vi håller stängt på danska helgdagar.

    Ring oss på tel: 040-66 88 100

    E-post

    Du kan alltid skriva till oss på info@sunweb.se, men det snabbaste sättet att nå oss är via vårt kontaktformulär.  

    Till kontaktformulär

    Värt att veta

    Besök vår värt att veta sida för att få viktig information till före, under och efter din resa.

    Läs mer