Hur gör jag om en resenärs personuppgifter inte stämmer på resedokumetnen?

Ändrad den 31 Jan 2024

Det är viktigt att namnen på dina resedokument överensstämmer med ditt för- och efternamn i ditt pass. Observera! Gällande ”förnamn”; ange endast det första förnamnet samt fullständigt efternamn enligt ditt pass. 


Det är dessutom viktigt att du inte använder skiljetecken då de inte registreras hos flygbolaget. 

Om du vill ändra dina personuppgifter ska du kontakta oss via e-post eller telefon, vår kundtjänst kommer då genomföra ändringarna åt dig. Nya korrigerade resedokument kommer att skickas ut inom kort. Observera att det kan uppstå en kostnad i samband med ändring av personuppgifter. 


Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

Frågor kring samma ämne

Relaterade frågor

Har du inte hittat ditt svar?

kontakta oss!

Ring oss på tel/WhatsApp: +46406688100


Öppettider:

Mån-fre: 09:00-17:00

Lör-sön: 10:00-14:00


Se våra avvikande öppettider

Sociala medier

Ställ din fråga genom ett direktmeddelande via någon av våra sociala medieplattformar. Vi kommer att besvara ditt meddelande under våra öppettider:


Mån-fre: 09:00-17:00

Lör-sön: 10:00-14:00


Se våra avvikande öppettider

Skicka oss ett mejl

Du kan även skicka oss ett mejl via något av våra kontaktformulär. Beroende på arbetsbelastning svarar vi inom några arbetsdagar.