1. Kontaktuppgifter och svar på dina frågor | Sunweb
  2. Avbokning
  3. När har jag rätt till full återbetalning?

Alla rubriker

När har jag rätt till full återbetalning?

Kunden kan avboka sin resa, om denna inom 14 dagar före avresa från destinationen eller i omedelbar närhet av denna inträffar krigshandlingar, naturkatastrofer, dödliga, smittsamma sjukdomar eller andra motsvarande händelser som registrerats av behörig myndighet, och vars karaktär innebär att utrikesministeriet avråder från resor till det området. Kunden har i detta fall rätt till återbetalning av samtliga belopp som betalats i enlighet med avtalet. Detta gäller inte om kunden vid tidpunkten när avtalet slöts var medveten om händelsen eller om händelsen var allmän kännedom.

Om en slutbetald resa, som beviljat tredje, fjärde, femte eller sjätte persons rabatt/extra säng rabatt, ändras eller avbokas av resenären skall det belopp som betalats, minus rabatt för den tredje, fjärde, femte och sjätte personen och andra avdrag och avgifter återbetalas. Är resan inte fullt betald, kommer priset på de andra resenärerna ökas i enlighet med rabatten. Detsamma gör sig gällande när en avbokning eller förändring innebär att kunden då måste ha ett enkelrum eller dubbelrum som enkelrum. Observera att det kan finnas särskilda regler för ändring och avbokning av gruppresor.
Detta besvarade min fråga / Detta besvarade inte min fråga

Tack för att du hjälper oss att bli bättre.


Om du inte hittade vad du sökte kan du alltid ställa din fråga till oss på info@sunweb.se, så svarar vi dig så fort vi kan! 

E-post

På grund av Coronasituationens vidsträckta konsekvenser har vi på Sunweb varit tvungna att permittera många anställda. Som ett resultat av detta har vi för närvarande inte resurser att upprätthålla alla dagliga arbetsflöden, därför måste vi fatta svåra beslut gällande hur vi den kommande tiden kan ge våra gäster den bästa möjliga servicen. Det betyder att alla våra telefonlinjer kommer att hållas stängda för förfrågningar och vi vet inte när de kan öppnas igen. På detta sätt kan vi bättre fokusera våra resurser på de många skriftliga förfrågningar vi får för närvarande och kan därmed säkerställa bästa möjliga service under omständigheterna.
Om du har frågor eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta oss via e-post eller Facebook.

Till kontaktformulär

Telefon

Öppettider:

Mån-fre: 09:00-16:00 

Lör-sön: stängt

Facebook

För korta frågor, tips och inspiration besök vår Facebook sida.

Besök sida

Värt att veta

Besök vår värt att veta sida för att få viktig information till före, under och efter din resa.

Läs mer

E-post
På grund av Coronasituationens vidsträckta konsekvenser har vi på Sunweb varit tvungna att permittera många anställda. Som ett resultat av detta har vi för närvarande inte resurser att upprätthålla alla dagliga arbetsflöden, därför måste vi fatta svåra beslut gällande hur vi den kommande tiden kan ge våra gäster den bästa möjliga servicen. Det betyder att alla våra telefonlinjer kommer att hållas stängda för förfrågningar och vi vet inte när de kan öppnas igen. På detta sätt kan vi bättre fokusera våra resurser på de många skriftliga förfrågningar vi får för närvarande och kan därmed säkerställa bästa möjliga service under omständigheterna.
Om du har frågor eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta oss via e-post eller Facebook.

Till kontaktformulär

Telefon

Öppettider:

Mån-fre: 09:00-16:00 

Lör-sön: stängt

Facebook

För korta frågor, tips och inspiration besök vår Facebook sida.

Besök sida

Värt att veta

Besök vår värt att veta sida för att få viktig information till före, under och efter din resa.

Läs mer