Vanligt ställda frågor

Sunweb

Bokningar, betalningar och klagomål

  • Bokning
  • Preferens
  • Resans längd
  • Betalning
  • Ändringar
  • Avbokningar
  • Priser
  • Med barn


  • Flyg

  • Skatter
  • Reseplan
  • Reguljärflyg
  • Bagage
  • Graviditet
  • Resa med spädbarn
  • Incheckning
  • Flygtider
  • Bekräftade flyg
  • Flygbolag


  • Resedokument

  • Biljetter
  • Pass


  • På destinationen

  • Hotell
  • Lägenhet
  • Guideservice


  • Efter hemkomsten

  • Reklamtion
  • Gömda föremål


  • Hemsida

  • Nyhetsbrev
  • Rabattkod


  • Sunweb Resor, kontakt

  • Om Sunweb
  • Min bokning




  • Bokning

    Hur kan jag göra en bokning online?

    Du kan göra en bokning via vår hemsida:

    • Klicka på 'Sök och Boka' på hemsidan
    • Välj preferenser på vänster sida av skärmen
    • Klicka på "Priser och bokning" på ditt val av boende
    • Välj längd och månad.
    • Klicka på den önskade resan.
    • Priset visas, och du kan klicka på 'Boka nu' för att fortsätta.

    När du har fyllt i detta, kommer du att se en prisöversikt. Efter att ha kontrollerat din bokningsöversikt, kan du acceptera och bekräfta bokningen. Du kommer att motta ditt bokningsnummer. Vi vil gärna informera om att en bokning via Internet är en bekräftad reservation.

    Upp

    Hur vet jag att min bokning har genomförts?

    När din beställning har bekräftats får du ett bokningsnummer. Cirka tre timmar efter beställningen du får en orderbekräftelse via e-post. Om du kontaktar oss via telefon ska du ange ditt bokningsnummer.





    Vad gör jag om jag inte får en bokningsbekräftelse?

    Om du inte får en bekräftelse på din resebokning inom några timmar så att du kan kontrollera om den har hamnat i "skräppost" i din e-post inkorg. Om den inte ligger där, kontakta oss på tel. 040-66 88 100





    Hur betalar jag om jag bokar via Internet?

    När du gör en bokning online eller via telefon kommer du att få din faktura med betalningsvillkor inom 24 timmar via e-post. På denna faktura kommer du att se hur mycket du skall betala i deposition, hur mycket det totala beloppet kommer att bli för din bokade resa och även slutföra hela din betalning.

    Upp


    Hur kan jag begära en offert?

    Du kan enkelt söka efter resor under "Sök & Boka" funktionen på vår hemsida:

  • Sök genom att använda sökkriterier på vänster sida.
  • Genom att klicka på ett resmål, kommer du att se all information, foton och priser. Klicka på "Boka nu" för att boka din semester.

    Upp




    Vad är resegaranti och ingår det i sunwebs resor?

    Ja, Sunweb är medlem i Kammarkollegiet och erbjuder resegaranti på samtlig paketersor. Alla företag som arrangerar eller är återförsäljare av paketresor är skyldiga att anmäla detta till Kammarkollegiet. Företagen omfattas av resegarantilagen och ska ställa resegaranti, vilket innebär att de reserverar en summa pengar i en bank, ett försäkringsbolag eller ett finansinstitut.

    Om din resa blir inställd eller avbruten kan du ansöka om ersättning hos Resegarantinämnden. Ansökningsblankett finns på webben. Du ska ansöka inom tre månader efter det att resan ställdes in eller avbröts. Vid konkurs gäller tre månader från konkursdagen.





    Hur kan jag söka efter speciella erbjudanden?



    Under "sök och boka" söka med hjälp av olika kriterier:

  • Resmål: Fyll i dina önskemål här för land / område / plats.
  • Avresedatum: Vilken datum eller månad önskar du att resa.
  • Måltider: ange vilket måltidsprogram som du vill ska ingå i din resa.
  • Dessutom kan du också välja utgångspunkt av resans längd, avreseflygplats och antal stjärnor du vill att ditt hotell eller lägenhetsboends ska ha.


  • Upp


    Kan jag beställa från utlandet?

    Även om du bor utomlands kan du beställa online hos oss. Vi hänvisar dig till Sunweb.com för en översikt över våra tillgängliga hemsidor i utlandet. Om du önskar att göra en bokning online kan du inte fylla i ett utländskt postnummer eller internationellt telefonnummer för en bokning online. Fyll vänligen i ditt eget telefonnummer utan landskoden. I slutet av bokningsformuläret kan du i "Anmärkningar", fylla i det korrekta postnumret och telefonnumret. Teckning av en avbeställningsförsäkring är inte något problem. Du kan använda följande uppgifter för att utföra en betalning till oss från utlandet:

    Bank: Swedbank AB

    Bankkonto: 934 747 362-2

    Clearing nummer: 8156-2

    BIC/SWIFT: SWEDSESS

    IBAN: SE 72 8000 0815 6293 4747 3622

    Upp


    Kan jag beställa en resa för 1 person?

    På hemsidan har vi resealternativ för 1 person. Gå till "Sök och boka" och fyll därefter på vänster sida av hemsidan i att gruppen består av 1 person. I menyn till vänster kan du välja dina andra preferenser såsom resmål,och resans längd. När du valt ditt önskade resmål, ska du klicka på fliken 'Priser och bokning'. Här hittar du uppgifter tillgängliga 1 personsrum. På de flesta hotell kan vi erbjuda enkelrum. Priset för rummet finns med i prislistan för boendet. Dessa rum är ofta av en lite sämre kvalitet. Vanligtvis kan lägenheterna inte bokas som enkelrum. Vi kommer naturligtvis vara behjälpliga med att hitta rum om så önskas.

    Upp


    Hur fungerar en bokning på förfrågan?

    Vi anger denna möjlighet på vår hemsida genom att visa de samlade kostnaderna i grått to blå (= på förfrågan). Hur fungerar det? Du bokar din resa (online), och vi kommer att kontakta våra samarbetspartners. Det tar normalt ett par dagar innan vi har ett svar. Så fort vi mottagit ett svar kommer vi att kontakta dig. Om ett rum eller lägenhet blir tillgängligt så blir din bokning definitiv. Om det inte finns rum eller lägenheter tillgängliga så kan vi kanske erbjuda dig ett alternativt boende.

    Upp


    Hur bokar jag flera rum?

    Om du önskar beställa flera rum / lägenheter ska du klicka på priset på din föredragna rumstyp igen, efter ditt första val. På detta sätt kommer det att visas tillsammans med din tidigare bokning. Om du reser med andra familjemedlemmar eller en grupp vänner rekomenderar vi dig att göra en gruppbokning genom vår gruppmodul, detta är viktigt för att alla ska hamna på samma flyg.

    Upp


    Kan jag beställa flera rum i en bokning?

    Om du önskar beställa flera rum / lägenheter ska du klicka på priset på din föredragna rumstyp igen, efter ditt första val. På detta sätt kommer det att visas tillsammans med din tidigare gjorda bokning.

    Upp

    Är det möjligt att reservera två rum bredvid varandra?

    Om du reser på semester med familj eller en grupp vänner rekommenderar vi dig att göra en bokning ihop. Vi försöker därefter att ge rum så nära varandra som möjligt. Var vänlig att notera att vi inte kan garantera detta.


    Upp

    Preferens

    Kan jag ange ett önskemål?

    Sunweb kommer att göra sitt bästa för att uppfylla alla dina önskemål.

    Upp


    Jag har en speciell kost, kan du informera personalen på resmålet?

    Om du har en speciell kost p.g.a t.ex. allergier kan vi meddela boendet om dina önskemål. Var vänlig och ta hänsyn till att framförallt de mer grundläggande hotellen kanske inte alltid kan uppfylla dina önskemål. En vegetarisk kost betyder ofta bara att du inte serveras kött till maten. Sunweb kan inte ta ansvar för eller garantera några speciella kostkrav.

    Upp

  • Resans längd
  • Kan jag beställa en resa för två veckor?

    Om du vill beställa en resa för två veckor klickar du på flik ”antal dagar” (gå in under fliken ”priser och bokning” och därefter ”antal dagar”). Här kommer du att kunna se tillgänglighet och pris för ditt valda resmål. Du kan också ange hur måna dagar du vill resa till vänster inne på "Sök och boka". Välj mellan alternativen upp till 7 dagar, 8-10-11 dagar eller 12 - 29 dagar.



    Upp




  • Betalning
  • Vilka är våra betalningsmöjligheter?

    Vi erbjuder dig följande betalningsmöjligheter:

    1. Direkt betalning online:

    Du kan välja att betala online. Detta är ett snabbt och enkelt sätt att göra din betalning på. I steg 3 i beställningen kan du ange om du önskar att betala direkt online. Efter att du mottagit ett Bokningsnummer, blir dirigerad till en säker internetbank med ett enkelt klick på knappen.

    Efter Bokningen kommer du att motta en bekräftelse med ett lösenord till "Min bokning". Här kan du också se din betalningsstatus. Det är också möjligt att betala online under "Min bokning".

    2. Fullfölj betalningen vid ett senare tillfälle:

    Du kan också välja att fullfölja betalningen själv när det passar dig. Följande regler gäller:

    Bokningar som görs upp till 6 veckor före avresa:

    Du kan genomföra en fullständig betalning till vårt bankkonto genom din Internetbank. Kom ihåg att uppge ditt bokningsnummer som referens!

    Om din faktura visar att du ska betala en deposition kan du betala din faktura på i två omgånger. Första deposition och därefter restbeloppet. Vänligen följ de villkor som står angivna på din faktura.

    Bokningar som görs inom 6 veckor före avresa:

    Om du beställer en resa med avresa inom 6 veckor betraktar Sunweb detta som en sista minuten-bokning. Betalningen ska göras så fort som möjligt. Innan vi kan skicka dina resedokument är vi tvungna att ha mottagit din hela betalning för resan.


    Betalningsmöjligheter:

    Min bokning

    Om du har tillgång till Internetbank kan du betala genom denna under "Min bokning". Du kan göra detta genom att följa menyn till rubriken "Betalningsinformation". Detta är den enda betalningsformen som behandlar betalningen direkt.

    Internetbank

    Du kan via din internetbank kan du överföra resebeloppet till vårt bankkontonummer genom att ange ditt bokningsnummer.

    Notera: För avresa inom en vecka ska du göra en brådskande överföring (endast på vardagar!) eller betala online under "Min bokning".

    Betalning med kreditkort

    Om du har ett Visa eller Eurocard / Mastercard kan du också betala med detta. På grund av de höga kostnaderna knutet till denna service, kommer det att debiteras 1,25% i administrationskostnader, dock med ett minimum på 75 kr till 100 kr per överföring.

    Betalning från utlandet

    Om du önskar att betala från utlandet så kan du överföra en utestående betalning till vårt bankkonto. Du ska använda följande information för detta:

    Bank: Swedbank AB

    BIC/SWIFT: SWEDESS

    IBAN: SE 72 8000 0815 6293 4747 3622

    Ange: ditt bokningsnummer (om du inte har det ännu kan du ange ditt namn och din adress). Notera vänligen: Vid överföring från utlandet kräver vi ett bevis för betalning från din bank, detta kan skickas via e-post eller via fax.

    Vi skickar en bekräftelse på din betalning via e-post så snart betalningen blivit behandlad av vår ekonomiavdelning.



    Med disponibla utgifter skickar/e-postar vi vanligtvis dina resedokument 1 vecka före avresa. Vid de tillfälle du har beställt en sista minuten-resa skickar vi dina resedokument så fort som möjligt.



    Upp


    Hur lång är behandlingstiden för en betalning?

    Du kommer att motta en bekräftelse automatiskt via e-post så snart vi har behandlat betalningen. Hur lång tid det tar. Beror på betalmetoden:

  • Internetbank tar 3 arbetsdagar i genomsnitt.
  • Normal överföring tar ca 6 arbetsdagar.


  • Upp


    Hur mycket är depositionen?

    Depositionen utgör 15 % av resans totala pris och betalas inom 3 dagar efter bokningsdatumet. Avbeställningsförsäkring, reseförsäkring m.m. betalas tillsammans med depositionen.

    Upp


    Hur kan jag veta om betalningen är mottagen/behandlad?

    Så snart vi har mottagit och behandlat din betalning kommer vi att skicka en bekräftelse av mottagandet via e-post. Var vänlig och ta hänsyn till att bekräftelsen först kommer efter att betalningen blivit behandlad i vårt system!



    Upp


    Kan jag betala med kreditkort?

    För betalning med kreditkort tillkommer en administrationskostnad på 75 kr till 100 kr per gång. Detta ska täcka kostnaderna för denna betalningsmetod.

    Upp


    När ska jag göra en depositionsbetalning?

    Depositionen ska betalas inom tio dagar efter, Sunweb har skickat fakturan. Kostnader i samband med reseförsäkring räknas även in här. Du kan hitta det exakta beloppet för inbetalning för din bokning på första sidan av fakturan. Det resterande beloppet ska mottas av oss senast sex veckor före avresa. Om du har uppgett en e-postadress, kommer du att motta en bekräftelse på din betalning när betalningen har blivit behandlad.

    Upp


    Har vi mottagit din betalning?

    Vi skickar en bekräftelse på din betalning via e-post, så snart betalningen har blivit behandlad av vår ekonomiavdelning. Om du inte mottar en bekräftelse kan din egen bankkvittering användas som bevis för din betalning.

    Upp


    Kan jag betala hela beloppet på en gång?

    Detta är inte något problem. Du kan genomföra betalningen genom banköverföring. Kom ihåg att uppge ditt bokningsnummer tydligt tillsammans med din betalning.

    Upp


    Alla deltagare vill betala separat. Är det möjligt?

    Detta är möjligt. Deltagarna kan överföra pengarna genom att använda en egen banköverföring. Men de bör ange bokningsnumret tydligt, så att vår ekonomiavdelning vet vilken bokning som tillhör vilken betalning.

    Upp

    Kan jag betala direkt vid beställning online?

    Du kan välja att betala direkt online. Detta är ett enkelt och lätt sätt att betala. I steg 3 av din bokning, kan du ange, om du önskar att betala direkt online. Efter att ha mottagit ett bokningsnummer, kommer hemsidan att ta dig till våra betalningsmöjligheter genom ett enkelt klick på knappen. På detta sätt kan du fullfölja din inbetalning eller hela betalningen snabbt och säkert. Efter bokning kommer du att motta en bekräftelse med ett lösenord till "Min bokning". Här kan du bland annat kontrollera di betalning. Det är också möjligt att betala online i "Min bokning"!

    Upp

    Jag bor utomlands. Vilka bankuppgifter behöver jag för att göra en betalning?

    Du kan använda dig av följande uppgifter, om du önskar göra en betalning till oss från utlandet:

    Bank: Swedbank AB

    BIC/SWIFT: SWEDESS

    IBAN: SE 72 8000 0815 6293 4747 3622



    Upp


  • Ändringar
  • Kan jag ändra en bokning?

    För de flesta ändringar upp till en vecka före avresa, kan du gå till "Mitt Sunweb"! Ändra dina uppgifter online, snabbt och enkelt, du kommer därefter att motta en korrigerad faktura via e-mail. Via "Mitt Sunweb" kan du ändra dina personliga uppgifter, boka extra faciliteter, osv. Endast huvudresenären kan göra ändringar i en bokning. Gå till 'Min booking' for at lave dine ændringer.

    Upp

    Kan jag ändå göra en avbokning eller teckna en reseförsäkring för min bokning?

    Ja, det kan du. Den bokningsansavrige kan be om detta per telefon eller via e-post.


    Upp

    Kan jag ändra förnamn eller födelsedatum?

    Om du vill ändra din personuppgifter ska du ta kontakt med oss via e-post eller telefon, en resebokare kommer då genomföra ändringarna åt dig. Om du redan mottagit dina resedokument kommer nya resedokument skickas ut till dig med korrigerade personuppgifter.

    Upp


    Kan jag lägga till en person till min bokning?

    Detta är naturligtvis beroende av att det fortfarande finns flygstolar lediga och tillgänglighet på ditt boende. Den bokningsansvarige kan kontakta oss på telefon (040-66 88 100) för att lägga till en person till bokningen.


    Upp


    Ska jag upge mitt mellannamn på en bokning?

    Det är viktigt att det första och sista namnet exakt samma som uppgifterna i passet. Om mellannamn står med i passet bör det också göra det på biljetten.



    Upp

    Hur kan jag ändra mina adressuppgifter?

    Om du önskar att ändra dina adressuppgifter, kan du skicka ett e-post till: info@sunweb.se. Det är viktigt för oss att du fyller i alla uppgifter korrekt. Om adressen i bokningen ska ändras, ska du även uppge bokningsnumret.



    Upp

  • Avbokningar
  • Hur avbokar jag min resa?

    Vi kan endast ta ställning till en avbokning om den utförs skriftligen av den bokningsansvarige. En avbokning kan skickas via e-post till info@sunweb.se med avbokning som ämne följt av bokningsnumret och avresedatum.

    Med en legitim anledning i överensstämmelse med de villkor som gäller för avbokningsreglerna, kan du motta en återbetalning av de totala resekostnaderna. Du kan ange anledning senare i rapporten. Avbokningar för resor med avresa inom tre veckor kan också göras via telefon av den bokningsansvarige. Avbokningen måste fortfarande bekräftas skriftligen.


    Upp


    Vad är kostnaderna om jag blir tvungen att göra en avbokning?

    Kostnaderna för en avbokning varierar beroende på hur sent innan avresan avbokningen sker. du kan läsa mer om avbokning och kostnader i våra villkor som finns att läsa här

    Vid avbokning mer än 42 dagar före avresa behåller resebolaget deposition samt kostnad för eventuella försäkringar och andra avgifter.

    Vid avbokning mellan 42 dagar och 21 dagar före avresa, behåller resebolaget 60 % av resans kostnad samt eventuella försäkringar och andra avgifter.

    Vid avbokning mellan 20 dagar och 7 dagar före avresa, behåller resebolaget 80 % av resans kostnad samt eventuella försäkringar och andra avgifter.

    Vid avbokning mindre än 7 dagar före avresa - sen närvaro eller frånvaro - behåller resebyrån 100 % av resans kostnad samt eventuella försäkringar och andra avgifter.

    Vid avbokning i fall där flygning med reguljärflyg ingår i resan, och om resebolaget inte kan få returnerat flygbiljetten från flygbolaget beräknar resebolaget själv, motsvarande biljettpriset, utöver ovanstående priser.



    Upp


    Får jag en bekräftelse på avbokningen?

    Du kommer att motta en bekräftelse på avbokningen inom en vecka. Vid högsäsong kan det ta något längre tid.

    Upp


    När får jag tillbaka min betalning?

    Så snart du fyllt i rapporten och skickat den till försäkringsbolaget kommer de att hantera din avbokning. Tyvärr kan vi inte säga på förhand hur lång tid det kommer att ta, eftersom det varierar.


  • Priser
  • Är barnrabatt giltig i kombination med en tredje säng rabatt?

    Barnrabatt och en tredje säng rabatt är inte giltiga i kombination med varandra. Vid tillfälle att det finns flera möjliga rabatter kommer du alltid att få den högsta rabatten.


    Upp

    Hur mycket är turistskatten?

    På de flesta boenden ska du betala en mindre avgift i turistskatt vid ankomsten till hotellet. Du hittar information om beloppet för denna avgift i beskrivningen för boendet, som baseras på uppgifter som vi fått i juli 2010. Dessa avgifter kan ändras under vintersäsongen.


    Upp


    Kan jag avboka måltiderna och på så sätt få ett billigare pris på min semester?

    Nej, om ett boende erbjuder frukost, halv- eller helpension, All Inclusive eller Ultra All Inclusive är det inte möjligt att avboka eller dra ifrån detta för att få ett billigare pris.



    Upp

    När gäller tidig boknings-rabatt

    Du kan förvänta dig en attraktiv tidig boknings-rabatt på många boenden! Rabatten är redan inräknad i priset. Den slutliga datumen för tidig boknings-rabatt varierar mellan boenden, men generellt mellan januari till april.


    Upp


  • Med barn
  • Kan jag boka en resa om jag är under 18?

    Barn och ungdomar under 18 år som reser utan vuxna medresenärer måste när man bokar resan ha en målsmans medgivande och lämna fullmakt där de tillåter resan. Fullmakten skall skickas via e-post.



    Finns det en barnrabatt?

    Många hotell och några lägenheter har en barnrabatt och / eller en rabatt för en extra säng på rummet. Du kan enkelt hitta de rabatter som gäller för dig. Välj din resa. Det pris, som nu visas i prislisterna är det genomsnittliga priset per person för din grupp. Om du flyttar musen över detta pris, kommer du att se den exakta rabatten som gäller per person. En tredje säng rabatt är inte giltig i kombination med en barnrabatt. Dessa två rabatter kan inte ges tillsammans. På många destinationer finns det också särskilda barnrabatter. Eventuella barnrabatter kommer visas online vid bokningen. Om barnrabatten inte dras från vid bokningen automatiskt, finns det ingen barnrabatt för resan. Barnrabatter varierar beroende på hotell och säsong. Även fördelningen av barn olika i rum/lägenheter kan påverka priset.


    Upp


    Till vilket pris gäller för spädbarn?

    För spädbarn betalar du ett fast belopp på 400 kr. Observera att spädbarn inte har sin egen plats ombord på flyg och buss.



    Upp


    FLYG

  • Skatter
  • Är flygskatter inkluderade?

    Ja, alla flygskatter är inkluderade i din bokning.



    Upp


  • Reguljärflyg
  • Vad bör jag känna till om jag reser reguljärt?

    När du bokar din resa är det viktigt att för-och efternamn är identiska med passet. Reguljära flygbiljetter i ekonomiklass är oftast inte ändringsbara och tillåter inte återbetalning. Om namnet är felstavat och om flygbolagets regler inte tillåter namnändring, debiteras ändringskostnad och den nya biljettens pris. I de fall en biljett kan ändras görs detta med hänsyn till flygbolagets avgifter plus expeditionskostnad.


    Upp


  • Reseplan
  • Hur kan jag hitta min reseplan?

    Sunweb använder charterflyg för din resa. Vi rekommenderar dig att tänka på att du kan ankomma mycket sent till ditt resmål. Det kan också vara möjligt att du har avresa mycket tidigt på hemresedagen.

    Du kan se din reseplan på vår hemsida, när du gör en bokning. Sunweb och flygbolaget kommer att göra sitt bästa för att hålla dig informerad om reseplanen, men vi kan inte garantera detta. Alla offentliggjorda reseplaner kan kan ändras till annan tid.

    Charterflygbolga har rätt att ändra reseplanen fram till dagen för avresan. Det kan förekomma att det sker ändringar kort före av gång eller under din vistelse. Sunweb har inte något inflytande över dessa ändringar, och kan inte hållas till ansvar för dessa.

    Upp

  • Bagage
  • Vilken mängd bagage kan jag ta med?

    Alla flygresor med Sunweb är exklusive incheckat bagaget. Om du vill resa med incheckat bagage, kan det läggas till i boknings steg 2 vid bokning av resa eller senare via ”Min bokning”. 

    Priserna för incheckat bagage är:

    Atlantic Airways: 15 kg. 90:- en väg s. 16 20 kg 120: - en väg

    BH -Air: 15 kg. 90: - en väg 20 kg 120: - en väg

    Ellinair: 15 kg. 90: - en väg 20 kg 120: - en väg

    Freebird: 15 kg. 90: - en väg 20 kg 120: - en väg

    Norwegian 20 kg. 120: en väg 2x20 kg 250:- en väg

    Primera Air : 15 kg. 90: - en väg 20 kg 120: - en väg 23 kg 150: - en väg

    SAS: 15 kg. 90: - en väg 20 kg 120: - en väg

    SunExpress: 15 kg. 90: - en väg 20 kg 120: - en väg

    Observera, att det endast är möjligt att checka in 1 st. bagage per resenär såvida du inte bokat med extra bagage på 2x20 kg hos Norwegian. Rullstol och rollator kan är kostnadsfritt att ta med på resan. För barn och barnvagnar har flygbolag olika regler och priser. Se avsnittet om handbagage. Sunweb ska informeras om måtten på rullstolen, och om du tar en rullator, ska denna information vidarebefordras till flygbolaget. Om du tar med barnvagn rekommenderar vi Airshells eller liknande produkter för att minska risken för skador på vagnen. Observera att vissa flygbolag kräver att en sådan produkt används för att en skadad barnvagn ska ersättas



    Upp

    Handbagage

    Endast begränsad mängd vätska, krämer och geléer kan transporteras i en passagerares handbagage på flyg inom EU / EES. För varje passagerare är det tillåtet att ta med högst en liter vätska / kräm / gele. Varje produkt får inte innehålla mer än 100 ml, och var produkt ska förvaras i en genomskinlig återförslutningsbar plastpåse, som ska visas upp vid säkerhetskontrollen.

    Varje passagerare är själv ansvarig för packningen av deras bagage är gjord på ett sätt så att innehållet inte kan skadas.

    Det är tillåtet att ta med ett handbagage per person över 2 år. Den maximala storleken och vikten på ett handbagage varierar från flygbolag till flygbolag. Reser du med barn under 2 år, är det på vissa flygbolag möjligt att ta med barnvagn och/eller handbagage kostnadsfritt.

    Är detta möjligt, framgår det här nedan:

    Atlantic Airways: 5 kg handbagage (50 x 40 x 25 cm) Du får ta med 1 incheckad barnvagn per spädbarn under 2 år.

    BH-Air: 7 kg handbagage (60 x 40 x 30 cm)

    Ellinair: 8 kg handbagage (55 x 40 x 20 cm)

    Freebird: 6 kg handbagage (55 x 40 x 20 cm)

    Norwegian: 10 kg handbagage (55 cm x 40 cm x 23 cm) Du får ta med 5 kg incheckat bagage samt a incheckad barnvagn per spädbarn under 2 år.

    Primera Air: 10 kg handbagage (54 x 45 x 25 cm). Reser du med spädbarn under 2 år, får du ta med 1 väska av standardstorlek för viktiga saker med hänsyn till barnets komfort och omvårdnad samt 1 bärstol för spädbarn eller barnvagn (barnvagn för barn upp till 6 år)

    SAS: 5 kg handbagage (55 x 40 x 23 cm) Du får ta med 10 kg incheckat bagage per spädbarn under 2 år, och detta inkluderar 1 barnvagn. Vill du ta med barnvagn eller sulky till barn över 2 år, kommer denna räknas som extra bagage.

    SunExpress: 8 kg handbagage (55 x 40 x 20) Du får ta med 1 barnvagn eller sulky samt 10 kg incheckat bagage per spädbarn under 2 år.

    Upp

    Får ta med läkemedel på resan och vilka regler gäller?

    När du reser med läkemedel kan du riskera att myndigheterna i det land du reser till kräver en anledning till varför du reser med läkemedel. Därför är det en bra idé att ta med ditt recept eller ett läkarintyg. Information om narkotikaklassade läkemedel hittar du på: www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Rad-om-lakemedel/Resa-med-lakemedel





    Får jag bagageetiketter?

    Sunweb tillhandahåller inte bagageetiketter. Vi rekommenderar dock att du använder din egna där du antecknar kontaktuppgifter. Alla bagage får en bagagemärkning vid incheckningen på flygplatsen, så att flygbolagen kan spåra ditt bagage om det skulle komma bort.


    Upp

  • Graviditet
  • Fram till vilken vecka av min graviditet kan jag flyga?



    Atlantic Airways 

    Du kan resa med Atlantic Airways utan läkarintyg upp till 34 veckors graviditet om det inte finns några kända komplikationer. I graviditetsvecka 35-37 krävs läkarintyg. Det är inte möjligt att flyga med Atlantic Airways från graviditetsvecka 38 och framåt. Läkarintyget skall utfärdas inom 24 timmar före avresa, men ett läkarintyg som utfärdats på fredagen gäller för resor på lördagar och söndagar. Observera att det även ska utfärdas ett läkarintyg innan hemresan. Sunweb tar inget ansvar för avvisning på grund av graviditet och har ingen inverkan på huruvida flygbolagen ändrar sina regler för gravida passagerare.

    BH-Air

    Du kan resa med BH-Air utan läkarintyg fram till och med 27 veckan utan läkarintyg. I graviditetsvecka 26-33 krävs läkarintyg. Var medveten om att detta också gäller för hemresan. Från graviditetsvecka 34 är det inte möjligt att flyga med BH-Air.

    Ellinair

    Du kan resa med Ellinair utan läkarintyg upp till och med graviditetsvecka 25. Från graviditetsvecka 26-31 krävs läkarintyg. Var medveten om att detta också gäller för hemresan. Från graviditetsvecka 32 är det inte möjligt att flyga med Ellinair.

    Freebird

    Du kan resa med Freebird utan läkarintyg upp till och med 27 veckan om det inte finns några kända komplikationer. Från graviditetsvecka 28-35 krävs läkarintyg. Var medveten om att detta också gäller för hemresan, och får inte utfärdas tidigare än 7 dagar före resan. Från graviditetsvecka 36 är det inte möjligt att flyga med Freebird. Väntar du mer än ett barn är det inte möjligt att flyga med Freebird från och med vecka 32.

    Norwegian

    Du kan resa med Norwegian utan läkarintyg upp till och med 35 veckan om det inte s. 12 finns några kända komplikationer. Efter graviditetsvecka 35 krävs läkarintyg. Var medveten om att detta också gäller för hemresan. Från graviditetsvecka 37 är det inte möjligt att flyga med Norwegian.

    Primera Air

    Du kan resa med Primera Air utan läkarintyg upp till och med graviditetsvecka 26. I graviditetsvecka 27-35 krävs läkarintyg. Var medveten om att detta också gäller för hemresan. Från graviditetsvecka 36 är det inte möjligt att flyga med Primera Air.

    SAS

    Du kan resa med SAS utan läkarintyg upp till och med 35 veckan, om du väntar ett barn. Var medveten om att detta också gäller för hemresan. I graviditetsvecka 36 och 37 måste resa godkännas av SAS Medical Department och kräver en särskild blankett. Flygtiden får inte överstiga 4 timmar. Du hittar formuläret här:

    https://classic.sas.se/upload/Global/Travel%20Info/File_upload/Medical/gravidcert.pdf.

    Från graviditetsvecka 38 är det inte möjligt att flyga med SAS, om du väntar ett barn. Från graviditetsvecka 32 är det inte möjligt att flyga med SAS om du väntar mer än ett barn. Du kan resa med SAS utan läkarintyg upp till och med 27 veckan om du väntar mer än ett barn. Var medveten om att detta också gäller för hemresan. I graviditetsvecka 28-31 måste resan godkännande av SAS Medical Department och kräver en särskild blankett. Flygtiden får inte överstiga 4 timmar. Se formulär ovan.

    SunExpress

    Du kan resa med SunExperss utan läkarintyg upp till och med graviditetsvecka 34. Från graviditetsvecka 35, är det inte möjligt att resa med SunExperss. Om du är osäker på hur du ska förhålla sig till flygreglerna i samband med graviditeten, rekommenderar vi att du kontaktar flygbolaget.

    Upp


  • På resa med spädbarn
  • Resa med barn

    Spädbarn under 2 år på dagen för deras hemresa, sitter i knäet av en vuxen medresenär. För mer specifika regler gällande bagage kolla under fliken rubriken bagage.



    Upp


  • Checka in
  • Vid vilken tidpunkt ska jag checka in?

    För alla flygbolag, rekommenderar vi dig att vara på flygplatsen 2,5 timme före avgång. Incheckningsdisken stänger 45 minuter före avgång.

    Upp


    Är måltider och dryck inkluderat i min flygning?

    På flygningar med Pegasus og Norwegian, är inte drycker och måltider inkluderade. Du har möjlighet att köpa flera måltider och drycker hos kabinpersonalen.

    På flygningar med Air Berlin är snacks och en dricka inkluderat under resan. Andra måltider och andra drycker kan också köpas ombord



  • Flygtider
  • Hur lång tid tar flygningen till mitt resmål?

    Du kan läsa mer om flyg och flygtider under fliken "flyg" på de respektive boendet på vår hemsida.



  • Bekräftade flyg
  • Behöver jag bekräfta mitt flyg

    Nej, det är inte nödvändigt.



    Upp


  • Flygbolag
  • Med vilket flygbolag flyger jag

    Sunweb flyger medflera flygbolag. Dessa är:

    - Atlantic Airways

    - BH-Air

    - Norwegian

    - Ellinair

    - Freebird

    - SAS

    - Primera Air

    - SunExpess

    Under bokningsprocessen kan du se, vilket flygbolag som används. Om där är mer än ett flygbolag tillgängligt, kan du välja detta, medans du gör din reservation.

    Upp

    Kan jag köpa taxfree varor ombord?

    De flesta flygbolag som Sunweb använder säljer skattefria (taxfree) varor ombord. Utbudet ombord är begränsad och varierar mellan flygbolagen. Det är i de flesta fall inte möjligt att förbeställa hemmifrån.



  • Pass
  • Pass eller id-kort?

    Du måste ta med ett giltigt pass på resan för att styrka din identitet. Du ansvarar för giltigheten av passet. Observera att på vissa av Sunwebs destinationer krävs det att ditt pass är giltigt minst 6 månader efter hemkomsten.





    Måste jag söka visum?

    Som svensk medborgare, är det inte nödvändigt att söka visum i förväg till Sunwebs destinationer. Bor du i Sverige och har en annan nationalitet, och därmed pass, så måste du själv ta kontakt med destinationens ambassad och se om du behöver visum för resan.




  • Transfer
  • Är transfer inkluderat i priset?

    När du har gjort en bokning med flyg och boende är transfer inkluderat i priset. Om inget annat anges.



    Upp

    Hur lång är transfertiden?

    Transfertiden kan hittas på vår hemsida under respektive stad och hotell.



    Specialbagage (transfers)

    Cyklar, surfbrädor, ej hopfällbar rullstol eller djur ska alltid anmälas innan avresa. Kontakt vänligen Sunweb om du har någon form av specialbagage.



    Upp

    RESEDOKUMENT

  • Biljetter
  • När får jag biljetterna?

    Vi skickar biljetterna cirka en vecka före avresan (om betalningen är mottagen). Om du har gett oss din e-postadress, kommer du att motta biljetterna via e-post. Om du inte har en e-postadress, kommer du att motta biljetterna med post. Du kan också ange ditt bokningsnummer om du önskar att motta dina biljetter med posten eller e-post. För biljetter som skickas med vanlig post tar vi ut en avgift på 150 kr.

    Upp


  • Pass
  • Mitt pass är skadat kan jag fortfarande åka med det?

    Pass med repor, sprickor eller skador kommer inte att accepteras. Så se till att kontrollera ditt pass noga före avresan! Resa med korrekta dokument är ditt eget ansvar, Sunweb kan inte hållas ansvariga för eventuella restriktioner och medföljande kostnader.



    Upp



    PÅ DESTINATIONEN

  • På destinationen
  • Ska jag ta med lokal valuta?

    Sunweb rekommenderar alltid att du tar med lokal valuta. På många destinationer kan du även betala med euro utöver den lokala valutan.





    Vad gör jag om det uppstår problem eller om jag har frågor under resan?

    Om du får problem på din resa bör du alltid kontakta Sunwebs representanter på plats så fort som möjligt. De kan oftast hjälpa dig att lösa problemet.



    Finns det en bagageförvaring?

    Det är ofta möjligt att förvara ditt bagage mot en avgift, så du kan förvara ditt bagage t.ex. efter att du checkat ut på hemresedagen. Att använda bagagerummet är alltid på ägarens ansvar och sker på egen risk. Sunweb har inget inflytande på priset eller kvaliteten av bagagerummet. Eventuella problem eller klagomål kan därför inte behandlas av Sunweb.


    Upp

    Finns det representanter från Sunweb på resmålet?

    På de flesta av Sunwebs destinationer hittar skandinaviska guider. I vissa fall kan det vara en engelsktalande representant som välkomnar dig när du anländer till destinationen. Du kan se i beskrivningen av varje destination på hemsidan om vi har skandinaviska guider på din destination.

    Följer representanter från Sunweb med på transferbussen?

    Det kan inte garanteras att det finns guider på alla våra bussar. Du möter våra guider på flygplatsen vid ankomst, som välkomnar dig till destinationen och visa dig till din transfer buss. Vid ankomsten till hotellet kommer du att få ett välkomstbrev som innehåller relevant information om din semester.



    Hur gör jag om jag vill åka på utflykt?

    Utflyktsprogram levereras med ditt välkomstbrev vid ankomsten till destinationen. Om du vill boka en utflykt görs detta genom att kontakta guiderna. Utflykter kan inte bokas hemifrån.



    Upp

    Behöver jag städa, eller ska jag betala för det?

    Naturligtvis ska hotellrum och hållas rena. I lägenheter är du ansvarig för städningen själv. Detta är dock en rekommendation. I slutet av din vistelse ska du städa grundligt i lägenheten eller studiolägenheten innan den lämnas. Om du låter bli att städa kommer din deposition inte att betalas tillbaka. Några boenden tar ut en avgift för att kontrollera städningen. Denna avgift inkluderar användande av rengöringsmedel, dammsugare och toalettpapper. Utgifter för den slutliga städningen är ofta obligatoriska.

    Upp

    Kan jag ta med mina husdjur på resan?

    Om du vill ta med ditt husdjur på flyget ska du kontakta Sunwebs resekonsulter vid bokningen och undersöka om det är möjligt. Du måste få särskilt tillstånd från flygbolaget för att ta med husdjur ombord och det tillkommer en extra avgift. Notera också att det är inte alltid möjligt att få tillstånd att ta med husdjur ombord.




  • Hotell
  • Vid vilken tid får jag tillgång till mitt boende?

    Rummen är normalt sett klara runt kl. 16:00 på ankomstdagen. Du förväntas checka ut från rummet, kl. 09:00 på dagen för avresan.

    Upp

    Finns det handdukar och lakan?

    Om du bor på ett hotell är lakan och handdukar inkluderade. Lakan bytas normalt två till tre gånger i veckan. För exakt information hänvisas du till beskrivningen av hoteller

    Upp

    Är hotellets faciliteter gratis?

    Detta siljer sig från hotell till hotell. Exakta uppgifter och eventuella avgifter kan hittas i beskrivningen av hotellet under rubriken "Generella faciliteter".



    Vad ingår i de olika måltidsprogrammet?

    När du bokar din semester med Sunweb finns det flera möjligheter:

    Ingen pension

    Frukost

    Halvpension: Frukost och middag.

    Helpension: frukost, lunch och middag.

    All Inclusive: Inkluderar alla måltider, lokala alkoholhaltiga, alkoholfria och läsk drycker samt ofta snacks. Läs mer under ”All Inclusive” och på de enskilda hotellen.

    Ultra All Inclusive: Inkluderar alla måltider, lokala alkoholhaltiga, alkoholfria, och läsk drycker samt olika snacks. I vissa fall inkluderar Ultra All Inclusive även importerade drycker. Observera att (färsk) fruktjuice normalt inte ingår. Se mer under de enskilda hotellen.

    Måltidsprogrammen gäller oftast från 12:00 på ankomstdagen till efter att du checkat ut på hemresedagen. Tiden för utcheckning kan variera.



    Kan jag beställa en försörjning separat?

    I vissa fall är det möjligt att lägga till ett måltidsprogram till din bokning. Möjligheterna för detta finns angivna per boende på vår hemsida. Kostnaderna för att reservera måltidsprogram finns med i prislistan för ditt boende.


    Upp

    Vilken typ av rum har mitt boende?

    Du kan hitta mer information om de olika rumstyperna på boendet under rubriken "boendet" och därefter under rubriken "Rumstyp".

    Upp


    Förklaring av rumstyper?

    För en förklaring av rumstyperna, gå till boendet. Under fliken "Boendet" du en förklaring på rumstyperna.


    Upp

  • Lägenheter
  • Vad är skillnaden mellan en studio och en lägenhet?

    En studio lägenhet består av ett rum med sovplatser och pentry. Här finns vanligtvis sängar för två och eventuellt en eller flera bäddar, vanligtvis i form av bäddsoffor.

    En lägenhet är annorlunda än en studio för att en lägenhet alltid består av minst två separata rum. Varje lägenhet har ett sovrum och vardagsrummet fungerar som matrum och sovplats. Om det är en sex personers lägenhet är där som regel en våningssäng i hallen. En lägenhet med ett sovrum och ett vardagsrum kallas en tvårums lägenhet. En lägenhet med två sovrum och ett vardagsrum är en trerums lägenhet, o.s.v. I var lägenhet finns ett badrum med badkar eller dusch. Ofta är där en separat toalett (som annars ingår i badrummet). Var lägenhet har en kokvrå med elspis, ett kylskåp och i vissa fall en diskmaskin.


    Upp


    Vad betyder en mezzanin?

    En del studior och lägenheter är utrustade med en mezzanin, ett litet sovrum. En mezzanin är ett separat sovrum utan fönster, även kallat ett loft, som normalt kan stängas med en skjutdörr.



    Vilken typ av rum har mitt boende?

    Du kan hitta mer information om de olika rumstyperna på resmålet under rubriken 'boende' och därefter under rubriken "Rumstyper".



    vad är en maisonette?

    En maisonette är en lägenhet som består av två våningar. Den översta våningen består av ett sovrum.


    Upp

    Ska jag betala en deposition för min lägenhet?

    För studios och lägenheter ska det betalas en deposition vid ankomsten. Du får tillbaka den när du lämnar boendet, så länge ditt boende blir godkänt vid avresan. För hotell behövs det normalt sett ingen deposition. Ibland får man betala en mindre deposition för nyckeln. Sunweb har inget inflytande över detta, och kan därför inte hållas ansvariga för konflikter rörande depositionen.

    Upp



  • Guidesevice

  • Har Sunweb guider på destinationen?

    Sunweb erbjuder skandinavisk guideservice på de flesta av våra destinationer. I vissa fall kan det vara en engelsktalande representant som välkomnar dig när du anländer till destinationen, framför allt i början och slutet av säsongen. Du kan se i beskrivningen av varje destination på hemsidan om vi har skandinaviska guider på din destination. I receptionen eller specialutrustade rum på ditt hotell kommer du hitta Sunwebs informationstavla, där du bl.a. kan få information om tider för guidernas hotellträffar, telefon och nödnumret till guiderna och upphämtningstid för hemresedagen. Upphämtningstid kommer att informeras minst 24 timmar före hemresa, men kan i enskilda fall också skickas till dig via SMS. Om så är fallet kommer guiderna informera om detta vid ankomsten och/eller på informationsmötet. Antalet hotellträffar beror på antalet gäster på varje hotell. På informationstavlan kommer också kunna läsa när guiderna kan nås på deras servicetelefon – detta kan eventuellt också kommuniceras via sms. Nödtelefonen är öppen dygnet runt.

    Upp


    EFTER HEMKOMSTEN


  • Reklamation

  • Hur gör jag om jag har en reklamation?

    Om du har ett klagomål som rör din resa bör du omedelbart kontakta din guide på destinationen. Vill du lämna in en reklamation efter hemkomsten, ange detta skriftligen till Sunweb på info@sunweb.se upp till 2 veckor efter resans slut. Reklamation som inte har redovisats på destinationen kommer inte att behandlas.


    Upp

    Jag vill reklamera ett köp som jag gjort på destinationen, kan ni hjälpa till?

    På många av Sunwebs destinationer hittar du ett stort urval av lokala butiker. Kvaliteten på deras produkter är mycket varierande, och Sunweb kan inte hjälp till om du är missnöjd med en produkt som köpts på destinationen.


    Upp


  • Glömda föremål

  • Jag har glömt något på destinationen, kan ni hjälpa till?

    Vi kan hjälpa till med efterlysning av förlorad egendom. Om du har glömt något, kontakta oss omedelbart efter hemkomsten. För att täcka kostnaderna för detta tar vi ut, en avgift på 400 kr. Detta måste betalas oavsett om det bortglömda föremål återfinns eller ej. Har guiderna föremålet kommer du även att debiteras för porto. Alla bortglömda föremål som skickas från destinationen direkt till din hemadress sker på egen risk.



    WEBBSIDA

  • Nyhetsbrev
  • Hur kan jag anmäla mig eller avanmäla mig till Sunwebs nyhetsbrev?

    Klicka här för att anmäla dig till vårt nyhetsbrev. För att avanmäla dig trycker du på "Avanmäl" längst ner på nyhetsbrevet


    Upp

    När skickas nyhetsbrevet ut?

    Nyhetsbrevet skickas normalt sett på torsdagen. Tyvärr kan vi inte säga, när det är, för det varierar varje vecka.


    Upp


    Hur kan jag ändra min e-mail-adress till nyhetsbrevet?

    Du kan ta bort din gamla e-mail-adress och därefter fylla i din nya adress. klicka här.


    Upp


  • Rabattkod
  • Var hittar jag rabattkoder?

    Du kan hitta rabattkoder på våra annonser i tidningar, tidskrifter, undersökningar o.s.v. Detta ger dig rätt till en rabatt på ditt totala pris.


    Upp


    Var kan jag fylla i rabattkoden?

    Du kan fylla i rabattkoden i steg 3 av din bokning. Du kommer då att få ditt nya totalpris genom att trycka på knappen "uppdatera pris" Efter detta kan du fortsätta din bokning. Om rabatten inte visas i prisberäkningen, eller om du får en felrapport, så nämn det vänligen under anmärkningar.



    Upp


    Kan jag använda flera rabattkoder för en bokning?

    Nej, det är tyvärr inte möjligt. Bara en kampanjkod kan behandlas. Detta eftersom rabatten inte är giltig i kombination med andra erbjudanden.



    Upp


    Är en rabattkod giltig per person eller per bokning?

    Rabattkoden är giltig per bokning och inte per person. Om flera deltagare har mottagit en rabattkod kan endast en kod användas per bokning.


    Upp


    Vad ska jag göra om jag får ett fel när jag fyller i rattkoden?

    Om rabattkoden inte visas i prisberäkningen, eller om du får ett felmeddelande kan du nämna rabattkoden i kommentarerna i steg tre av bokningen. Om rabattkoden fortfarande är giltig kommer du att motta en korrigerad faktura, med rabatt inom tre dagar.



    Upp

    Kan jag använda en rabattkod, om jag redan har gjort en bokning?

    Om rabattkoden fortfarande är giltig kan vi behandla rabatten i din bokning. Du kan uppge ditt bokningsnummer och rabattkod via info@sunweb.se. Din rabatt kommer att behandlas efter att du mottagit ditt besked.


    Upp

    Hur använder jag ett presentkort och tillgodohavanden?

    Presentkort och tillgodohavanden kan användas som betalning för resor och olika tjänster på vår hemsida. Presentkorten är antingen i form av ett fysiskt dokument eller ett e-post som ska skickas till oss när du önskar att använda det. Presentkort och tillgodohavanden kan också innehålla en rabattkod som du kan använda vid bokningstillfällen på hemsidan. Presentkort som har vunnits på mässor eller konferenser kan inte återbetalas eller bytas mot andra produkter. Premium-presentkort är dessutom personliga och kan inte överlåtas till andra personer. Giltighetstiden anges på presentkortet / tillgodobeviset. Om giltighetstid inte anges gäller det i 3 år från utgivningsdatum. Presentkortet kan inte användas för betalning av deposition, men kommer att dras från det totala priset.




    SUNWEB RESOR, KONTAKT


  • Om Sunweb
  • Vad är Sunweb Resors kontaktuppgifter?

    Tel: 040-66 88 100

    E-post: sunweb@info.se

    Adress:

    Sunweb

    Södra Förstadsgatan 58 (box adress)

    21143 Malmö

    Upp

    Kan jag beställa och betala för min resa på Sunweb Resors kontor?

    Nej, det är inte möjligt.


    Upp


    Vilka jobbpositioner är tillgängliga?

    Just nu har vi inga lediga tjänster, men om du känner att du är vår nästa medarbetare kan du alltid skicka ett e-postmeddelande CV och personligt brev till sunweb@info.se.


    Upp


    Vad är Sunwebs öppettider?

    Mån-tor: kl. 09:00 - 17:00

    Fredag: kl. 09:00 - 16:00

    Lördag: kl. 10:00 - 16:00

    Söndag: stängt

    Upp


    Kan jag nå Sunweb Resor från utlandet?

    Du kan kontakta Sunweb Resor från utlandet: tele. Du kan kontakta Sunweb från utlandet på telefon 0046 (0) 40 693 60 14 (Måndag – Fredag: 09:00 – 17:00 (GMT +1) Lördag – Söndag & helgdag är stängt).


    Upp


    Vad är Sunwebs IBAN + SWIFT nummer?

    BIC/SWIFT: SWEDESS

    IBAN: SE 72 8000 0815 6293 4747 3622


    Upp


  • Min bokning
  • Vad är "Min bokning"?

    Under "Min bokning", kan du hitta all information om din bokning, liksom status för din betalning samt tidpunkten för denna. Det är också ett enkelt sätt att läsa om ditt resmål och ditt boende samt genomföra betalningar. Vi har också gjort en lista över intressanta länkar till dig! Gå till "Min bokning".


    Upp


    Hur kommer jag till 'Min bokning'?

    Klicka här för att se dina bokningsdetaljer i "Min bokning".


    Upp


    Hur får jag ett användarnamn och lösenord till "Min bokning"?

    Du kan logga in på "Min bokning" på följande sätt

  • Ditt användarnamn: din e-postadress
  • Lösenord: Du kommer att motta ett lösenord på din faktura via e-post inom 3 timmar efter att du gjort din bokning.

  • Upp

    Har du glömt ditt lösenord?

    Gå till "Min bokning" på vår hemsida och klicka på "Glömt lösenord". Du kommer därefter att motta ett nytt lösenord via e-post.


    Upp


    Nyhetsbre


    Nyhetsb