1. Kontaktuppgifter och svar på dina frågor | Sunweb
  2. Information om min bokade / avbokade semester
  3. När kan jag förvänta mig att bli kontaktad av Sunweb?

Alla rubriker

När kan jag förvänta mig att bli kontaktad av Sunweb?

Vi förstår att det finns många frågor om din bokade semester. Utvecklingen går fort och vi arbetar för att informera dig så detaljerat och snabbt som möjligt.

Viktigt här är följande:

1. Regeringen tillåter resor till ditt semestermål;
2. Karantänförpliktelserna, både vid ankomst till din destination och vid hemresa har hävts.
3. Den flygresa som du bokat vis oss kommer att genomföras;
4. Boendet du har bokat och alla nödvändiga faciliteter är öppna;
5. Resa och destination uppfyller vår säkerhetsstandard.

Om något av ovanstående inte kan garanteras måste vi tyvärr avboka din semester. Vi gör detta för att du ska kunna uppleva en helt bekymmersfri semester.
Informationen från destinationer och partners kan ändras snabbt och ibland, tyvärr även i sista minuten. Vi gör vårt bästa för att alltid informera dig så tydligt och snabbt som möjligt om orsaken till inställd resa.

När kan jag förvänta mig ett meddelande från Sunweb om min semester?

1. Din semester kan genomföras.
Vi har kryssat av checklistan och allt är bra. Du kommer att få en bekräftelse via e-post om att din semester kan genomföras. Du får sedan ytterligare information i ett separat mejl om hur du kan förbereda dig för din semester.

2. Din semester kan genomföras, men med anpassning av anläggningar
Om vissa anläggningar i ditt boende är stängda, men detta inte kommer att ha någon större inverkan på din semester, kan din semester fortsätta som vanligt. Vi kommer att informera dig om detta via e-post.

3. Din semester kan genomföras, men måltidsprogram (t.ex. frukost eller all inclusive) har ändras.
Om ditt måltidsprogram ändras kan din semester fortfarande genomföras. Du kommer att få ett mejl där vi informerar dig om detta och ersättningen du får för ändringen.

4. Ditt boende är (fortfarande) stängt.
Vi kontrollerar om ditt boende är öppet. Om detta inte är fallet kommer vi att meddela dig via e-post att din semester inte kan genomföras.

5. Din transport har ställts in
Om din transport har ställts in av oss eller transportbolaget kommer vi att meddela dig via e-post att din semester inte kan genomföras.

6. Ditt boende är öppet och transporten kan genomföras, men din semester uppfyller inte våra krav.
Vi har en "semesterchecklista", en lista över minimikrav som vi anser att en destination måste uppfylla för att du ska kunna fira en bekväm semester. Bland annat ser vi på om pister är öppna, om det inte finns några karantänförpliktelser vid ankomsten till destinationen och när du återvänder hem, apotek och restauranger är öppna, etc. Om dessa begränsningar/ändringar påverkar din semester kommer vi att avbryta semestern.

Detta besvarade min fråga / Detta besvarade inte min fråga
Tack för att du hjälper oss att bli bättre.
Om du inte hittade vad du sökte kan du alltid ställa din fråga till oss på info@sunweb.se, så svarar vi dig så fort vi kan! 

E-post

Du kan alltid skriva till oss på info@sunweb.se, men det snabbaste sättet att nå oss är via vårt kontaktformulär.  

Till kontaktformulär

Telefon

Öppettider:

Mån-fre: 09:00-16:00 

Lör-sön: stängt

Vi håller stängt på danska helgdagar.

Tel:  040-668 80 88

Facebook

För korta frågor, tips och inspiration besök vår Facebook sida.

Besök sida

Värt att veta

Besök vår värt att veta sida för att få viktig information till före, under och efter din resa

Läs mer

E-post
Du kan alltid skriva till oss på info@sunweb.se, men det snabbaste sättet att nå oss är via vårt kontaktformulär.  

Till kontaktformulär

Telefon

Öppettider:

Mån-fre: 09:00-16:00 

Lör-sön: stängt

Vi håller stängt på danska helgdagar.

Tel:  040-668 80 88

Facebook
För korta frågor, tips och inspiration besök vår Facebook sida.

Besök sida

Värt att veta
Besök vår värt att veta sida för att få viktig information till före, under och efter din resa

Läs mer