1. Kontaktuppgifter och svar på dina frågor | Sunweb
  2. Information om Coronaviruset
  3. Påverkar Coronaviruset Sunwebs resmål?

Alla rubriker

Påverkar Coronaviruset Sunwebs resmål?

Sunweb Group följer utvecklingen av Coronaviruset på alla våra destinationer och på våra kontor. Vi håller oss uppdaterad med situationen och är i kontinuerlig kontakt med lokala och internationella myndigheter. Vi följer utrikesdepartementets vägledning och kommer att informera våra gäster om det sker förändringar på våra destinationer. Vi rekommenderar alla våra gäster på att hålla sig uppdaterade om läget på sitt resmål. För mer information hänvisar vi till Utrikesdepartementet, WHO och folkhälsomyndigheten.

Vi följer noga utveckligen och om Utrikesdepartementet fortfarande avråder alla icke-nödvändiga resor, kommer vi att kontakta dig för att hitta en lösning. Vi har ändrat datumet för slutbetalning till 14 dagar innan avresa istället för 6 veckor, du behöver alltså inte betala in restbeloppet nu om det är mer än 14 dagar kvar till avresa. 


Har du bokat en resa som infaller inom datumet för UDs avrådan kommer vi att kontakta dig.
Coronaviruset mycket allvarligt och har full förståelse för att våra gäster har många frågor kring situationen. 

Du kan läsa mer om Corona/Covid-19 och hur du ska förhålla dig i utlandet på: https://www.regeringen.se/artiklar/2020/03/information-om-uds-arbete-med-anledning-av-coronaviruset/.

Du kan läsa våra villkor här.





Detta besvarade min fråga / Detta besvarade inte min fråga
Tack för att du hjälper oss att bli bättre.
Om du inte hittade vad du sökte kan du alltid ställa din fråga till oss på info@sunweb.se, så svarar vi dig så fort vi kan!